SEO

Wat staat er in een marketingplan?

En waarom zou ik er een moeten hebben?

Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.

25 maart 2020 09 januari 2022

Vergroot de digitale toegankelijkheid van je website

Zelfscan biedt nuttige inzichten

Digitale toegankelijkheid is voor ondernemers steeds belangrijker. Zo kunnen miljoenen mensen voor wie het vanwege een beperking lastig is websites of webshops te bezoeken beter bediend worden. Wat helpt je daarbij en hoe test je of je website toegankelijk is?

30 juni 2021

Welke online kanalen kies ik voor mijn onderneming?

Advertorial

Er gaat bijna niets zo snel als de ontwikkelingen in de online wereld. Niet alleen qua technologie buitelen de nieuwe uitvindingen over elkaar heen, maar ook qua online kanalen krijg je steeds meer keus. Hoe bepaal je welke online kanalen je voor jouw onderneming inzet?

29 oktober 2018

6 SEO-technieken die niet meer werken

Column Myrthe Kuipers | Google straft oude tactieken

Vijf jaar geleden was het normaal om meerdere pagina’s op te zetten per bepaalde zoekterm of te linken naar interne pagina’s om beter te scoren in Google. Tegenwoordig probeert Google websites te ‘straffen’ die deze tactieken overmatig inzetten. Dit artikel bespreekt technieken die hedendaags niet meer werken.

18 april 2018

Stap verder met SEO

Partnercontent - En zorg zo voor een betere plek in Google

Websitebouwers vechten om een plekje bij de eerste zoekresultaten van zoekmachines zoals Google en Bing. Om een website op zo’n felbegeerde plek te krijgen, moet je ervoor zorgen dat je website in het gebied van inhoud, techniek en populariteit.

18 april 2018

Behaal meer succes met SEA

Partnercontent: Optimaal AdWords inzetten

Nog even een boost aan je online business geven? Hier 3 tips om in februari het maximale uit je AdWords-campagne te halen.

18 april 2018

Hoe zet ik mijn bedrijf online op de kaart?

Advertorial

Of je nou nog maar net bij de KvK vandaan komt of al jaren ondernemer bent, offline heb je alles geregeld. De papieren zijn in orde, de ruimte geregeld en ook juridisch zit het goed. Gefeliciteerd! Maar nu wil je verder kijken, want je wilt dat mensen jouw bedrijf ook online kunnen vinden. Hier vind je kort hoe je dat kunt doen.

19 oktober 2017

Hoe kom ik aan https? Denk aan je SSL-certificaat

Schrik websitebezoekers niet af

Je wil niet dat een goedbedoelde veiligheidswaarschuwing je websitebezoekers wegjaagt. Dat dreigt, zonder SSL-certificaten krijg je geen melding van het slotje en https:// in de browser te zien. Dat is vanaf 1 januari 2017 veel belangrijker geworden en browsers als Chrome en Firefox tonen het heel duidelijk.

12 juni 2017

Google trends in mobiel zoeken

Partnercontent - De nieuwe voordeur van je winkel

Elke maand bezoeken mensen wereldwijd 1,5 miljard winkels en andere bedrijfslocaties op basis van een mobiele zoekopdracht via Google. Naast dit feitje deelde Google deze week 3 interessante inzichten over mobiele zoekopdrachten naar bedrijfsgegevens.

07 oktober 2016 14 december 2016

Neuromarketing: het brein bepaalt

Partnercontent - 6 tips voor je website

“Consumenten doen niet wat ze zeggen en zeggen niet wat ze doen”. Een uitspraak van reclameman David Ogilvy uit 1954. Kort gezegd is dat waar neuromarketing op neerkomt. We denken rationeel weloverwogen keuzes te maken, maar ondertussen heeft ons brein allang besloten. In dit artikel legt DTG uit wat neuromarketing is en geeft je 6 tips hoe je dit zelf op jouw website kunt toepassen.

02 december 2016

Een verhaal over vertrouwen

Partnercontent - Bedrijfsprofielen maken je beter vindbaar in Google lokale zoekresultaten

Wat zorgt er nu voor dat het ene bedrijf bij een lokale zoekopdracht op pagina 1 staat in Google en de andere pas op pagina 3 terug te vinden is? Wereldwijd zijn experts het eens dat dit bepaald wordt door grofweg 8 factoren. In deze blog wil ik 1 van de 8 factoren bespreken, want er liggen hier veel kansen voor jou als ondernemer. Om het niet te technisch te maken gaan we denken als Google, praten over ijsjes, nadenken over vertrouwen en geef ik je wat achtergrondinformatie en tips om aan de slag te gaan.

28 november 2016

Laat je verbazen door de trends in webdesign

Partnercontent

Dat de online wereld nooit stilstaat, weet jij als ondernemer als geen ander. Die continue beweging zorgt ervoor dat dingen het ene moment nog ‘hot’ zijn en het andere moment ‘not’. Vooral in webdesign zijn deze trends goed te zien. Om je te inspireren zetten wij de trends voor je op een rij.

15 november 2016

Zo bereken je de klikprijs voor Google Adwords

Partnercontent - Wie betaalt, bepaalt

De gesponsorde advertenties die Google rondom zoekresultaten toont, komen uit het zogenaamde AdWords programma van Google. Via AdWords kan iedereen advertenties tonen bij de zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw bedrijf. Voordeel: je betaalt alleen als er daadwerkelijk iemand op je advertentie klikt en dus op je website terecht komt.

08 november 2016