Innovatie desk

Samen innoveren rendeert

Innovatieve ondernemingen zijn winstgevender dan andere bedrijven. Als ondernemer moet je daarom blijven vernieuwen om te kunnen concurreren en groeien. De Innovatie desk helpt je op weg: van ideevorming tot financiering en het bouwen van een innovatieve organisatie.

Van top-down instructie naar co-creatie

Column Pieter Smit | Director support & innovation bij TriFinance

Hoe haal je het meeste uit ál je medewerkers: ervaren babyboomers als ook leergierige millennials? Het is een vraag die veel leidinggevenden bezig houdt, zeker in een tijd waarin het tempo van innovatie enorm hoog ligt. Pieter Smit van TriFinance vertelt in een column hoe hij zijn eigen draai geeft aan een platte organisatie.

06 september 2018

Gestapeld financieren voor innovatie en groei

Interview Rogier van Dijk | App-stores voor tv

Je bedrijfsmodel volledig omgooien. Metrological uit Rotterdam deed het in 2008. Van oorsprong maakte het bedrijf monitoring-oplossingen voor vliegvelden en vervoerbedrijven. Nu is Metrological de Nederlandse marktleider en een belangrijke wereldwijde speler op het gebied van ontwikkeling en integratie van app-stores voor smart tv’s. Hoe kwam deze innovatieve mkb’er aan financiering?

06 september 2018

21st Century Skills voor ondernemers

Column Rutger Boelsma | Nieuwe vaardigheden

Collega ondernemers, we zijn inmiddels al weer een tijdje aangeland in de 21ste eeuw en we hebben gemerkt dat op dit moment ondernemen heel andere componenten in zich draagt dan alweer enkele jaren geleden.

06 september 2018

Deze skills heb je als ondernemer nodig

Column Rutger Boelsma | Wees proactief

In mijn vorige column schreef ik over één van de 21st Century Skills, namelijk het hebben van sociale en culturele vaardigheden. De 21st Century Skills is een bundel vaardigheden die je nodig hebt om in de 21ste eeuw als ondernemer te kunnen functioneren.

06 september 2018

Week van de Ondernemer: Eindhoven

Inspiratiesessies, presentaties en netwerkborrels

De Week van de Ondernemer (WvdO) is een van de belangrijkste events voor ondernemers. Het wordt jaarlijks op verschillende plekken in Nederland georganiseerd. Deze week is Eindhoven aan de beurt.

06 september 2018

“Wij maken de ultieme selfie”

Minify Me ontwierp een 3D-scanner voor mensen

Een mini-kloon van jezelf, je geliefde, je kinderen of van je hele team: leuk toch? Met de 3D-scanner van Frank van Schadewijk en Maarten de Coninck kun je een schaalmodel van jezelf laten printen. Hoe maakten zij van een fascinatie hun businessmodel?

06 september 2018

Aan de slag met Big Data

Waar begin je als ondernemer in het MKB?

Big data staat steevast in het rijtje van grote trends van de toekomst. Het wordt ook vaak genoemd als middel voor bedrijven om verder te optimaliseren en te groeien. Toch zijn er veel ondernemers die liever de kat uit de boom kijken of die de kennis en kunde (nog) niet in huis hebben om aan de slag te gaan met de grote databrij. Goed nieuws: je hoeft het niet groots aan te pakken. Klein beginnen is nuttig.

27 augustus 2018

In 5 dagen van schets naar prototype

Snel innovaties testen met een design sprint

Als je een nieuw, innovatief idee hebt, wil je graag testen of het wel aanslaat bij je doelgroep. Normaal gesproken kost je dat veel tijd en geld om voor elkaar te krijgen, wat ontmoedigend kan werken. Dat dachten ze bij Google ook, dus hebben zij een manier bedacht om sneller en makkelijker te kunnen innoveren. Ze noemen het een Design Sprint. En dit is hoe het werkt.

02 juli 2018

Wat is een goed idee?

Prototyping helpt je de waarde vast te stellen

Innovatie begint bij goede ideeën. Maar wat is een goed idee? Een van de gouden regels van brainstormen is dat er tijdens de sessie geen slechte ideeën bestaan. Zonder ergens waarde of een oordeel aan te hangen wil je zoveel mogelijk ideeën verzamelen. Maar vaak ontstaat er wel voorkeur. Is dat ‘erg’? En hoe negeer je de ontstane voorkeur? Kijk mee naar een praktijkvoorbeeld van sauzenfabrikant Heinz en ontdek dat prototyping en testing bepalen of een idee goed is.

24 mei 2018

Focus op vergeten doelgroepen

‘Blind upgrade Kit’ maakt hotels toegankelijk voor visueel gehandicapten

Bij ieder product of dienst hebben we een duidelijke doelgroep voor ogen. Als de primaire doelgroep goed bediend wordt, is het tijd om verder te kijken: welke groepen willen jouw product ook gebruiken, maar kunnen dat nu niet?

11 mei 2018

Getoond 41 tot en met 50 van 134 totaal, er zijn meerdere pagina's