Online adverteren

Online ondernemen desk

Hoe zet ik een Duitse webwinkel op?

Checklist voor online ondernemers

Heb je online ambities en wil je een webwinkel openen in Duitsland? De Duitse online markt verschilt op een aantal punten van de Nederlandse. Hieronder de vijf belangrijkste verschillen.

17 oktober 2018

Hoe werkt Search Engine Advertising (SEA)?

Hoe kan ik online adverteren?

De eerder besproken manieren om je website beter gevonden te laten worden, zijn niet de enige methodes om extra bezoekers te genereren. Met behulp van advertenties (SEA) trek je ook bezoekers naar je website.

12 oktober 2018

Ondernemer mist trend: platformeconomie onbekend bij merendeel ondernemers

De platformeconomie biedt enorme kansen voor ondernemers, echter maakt een derde van de ondernemers hier ook daadwerkelijk gebruik van. Ondernemers zijn nog onvoldoende bekend met de online mogelijkheden en de voordelen die platformen hen kunnen bieden. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door MKB Servicedesk onder 641 MKB-ondernemers uit diverse branches.

05 oktober 2018

Welke begrippen horen bij online adverteren?

Wat is een banner, webanalyse, SEO, SEA en bereik?

Ga je beginnen met online adverteren? Mediabureaus en online sales organisaties zullen je om de oren slaan met een heleboel nieuwe begrippen. Wij hebben de meest voorkomende voor je op een rijtje gezet.

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kanalen.

02 augustus 2018

Wat is de semantische context?

Hoe selecteert Google in 2014 zoekresultaten?

Zoekmachines worden steeds intelligenter. Letten zij vroeger vooral op trefwoorden of 'tags', nu wordt gekeken naar de hele context. Het woord 'bank' kan immers slaan op een meubelstuk, maar ook op een financële instelling. Je zult je website dus moeten aanpassen als je nog steeds goed door de moderne zoekmachines wil worden gevonden.

22 september 2016

Zo wordt Mijn Dierenkliniek ieders dierenvriend

'Mensen delen hun ervaringen bij onze klinieken op social media, waardoor wij nieuwe klanten krijgen'

In veel opzichten is dierenarts Robbert Kermani een trendsetter binnen zijn eigen beroepsgroep. Gevolg: de website van mijndierenkliniek.nl dient nu als rolmodel tijdens cursussen social media. Bekijk de video!

22 september 2016

Zo meet je wat een online advertentie oplevert

Column Ivo Vis | Google Analytics is onmisbaar

Wat levert een online advertentie je op? Als webshophouder is het belangrijk om dat te weten. Maar hoe meet je dat? Een uitleg.

18 januari 2016

Online beter gevonden worden: kansen voor ondernemers in 2016

Column Romano Groenewoud | Lokale SEO

Voor de hedendaagse ondernemer is online aanwezigheid een belangrijke factor voor succes. Het internet maakt het mogelijk om een groot aantal potentiële klanten te bereiken. Online marketing is dan ook een uitstekende aanvulling op traditionele, offline marketing campagnes.

12 januari 2016

Google komt met AdWords voor het mkb

AdWords Express speciaal voor de kleine, lokale ondernemer

Ondernemers met een fysieke winkel die willen beginnen met internetreclame, kunnen binnenkort terecht bij Google AdWords Express. Onder die naam lanceert het internetbedrijf een advertentiedienst voor de kleine, lokale ondernemer.

30 januari 2013

Getoond 1 tot en met 10 van 11 totaal, er zijn meerdere pagina's