Online marketing

Marketing desk

Hoe bepaal ik mijn doelgroep?

Hoe beschrijf ik de klanten die ik wil bereiken?

Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen wie je nou concreet wilt bereiken. Daarbij is het belangrijk om je toekomstige klanten zo specifiek mogelijk te benoemen. Als je dat weet, kun je daar je marketingstrategie op aanpassen.

25 maart 2020 12 november 2020

Wat staat er in een online marketing plan?

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Discussies over het nut van het maken van een online marketing plan komen tegenwoordig minder voor. Waar de meeste ondernemers tegenaan lopen is de vraag “Wat zet ik een online marketing plan?”. Ik omschrijf het online marketing plan als een geïntegreerd onderdeel van een business plan. Het sluit naadloos aan op jouw huidige bedrijfsstrategie en eigenlijk staat, evenals bij offline marketing, het geraamte al vast.

02 april 2020

Hoe zet ik WhatsApp slim in voor mijn bedrijf?

Een revolutie in zakelijk WhatsApp-gebruik

WhatsApp is met 9.4 miljoen gebruikers (Telecompaper) de grootste berichten-app in Nederland. Hoe doe je hier als ondernemer je voordeel mee?

26 maart 2020

65% ondernemers worstelt met keuze domeinnaam

Website moet makkelijk te onthouden en goed te vinden zijn

Het bedenken van een goede domeinnaam is nog niet zo makkelijk. Vaak passeren veel opties de revue voor er een keuze gemaakt wordt. De domeinnaam moet niet alleen passen bij het imago van je bedrijf, er zijn meerdere factoren waar je rekening mee moet houden.

03 maart 2020

Amazon verovert Nederland

Wat kunnen wij leren van deze multinational?

Het wereldberoemde bedrijf Amazon.com dat in 1994 begon met de online verkoop van boeken is inmiddels uitgegroeid tot een multinational met een omzet van meer dan 200 miljard dollar. Hoe werd Amazon groot? En wat kunnen wij leren van deze e-commerce gigant?

05 januari 2020

Hoe kan ik met Growth Hacking mijn bedrijf snel laten groeien?

Wat is het en werkt het voor mijn bedrijf?

Growth Hacking staat voor snel groeien, met een minimale investering: een ideale marketingtactiek voor start-ups met beperkt budget en eigenlijk voor ieder bedrijf dat gaat voor optimale groei en maximale ROI. Zo kun je jouw bedrijf snel kunt laten groeien met Growth Hacking...

05 januari 2020

Welke online kanalen kies ik voor mijn onderneming?

Advertorial

Er gaat bijna niets zo snel als de ontwikkelingen in de online wereld. Niet alleen qua technologie buitelen de nieuwe uitvindingen over elkaar heen, maar ook qua online kanalen krijg je steeds meer keus. Hoe bepaal je welke online kanalen je voor jouw onderneming inzet?

29 oktober 2018

Social media: zet het effectief in

10 gouden regels om social media effectief te gebruiken

Als ondernemer kun je met social media bij een grote groep mensen jouw bedrijf onder de aandacht brengen. Maar gooi niet alle informatie op Facebook, Twitter of LinkedIn. Denk goed na voordat je verzendt.

17 oktober 2018

Hoe zet ik een Duitse webwinkel op?

Checklist voor online ondernemers

Heb je online ambities en wil je een webwinkel openen in Duitsland? De Duitse online markt verschilt op een aantal punten van de Nederlandse. Hieronder de vijf belangrijkste verschillen.

17 oktober 2018

Hoe werkt Search Engine Advertising (SEA)?

Hoe kan ik online adverteren?

De eerder besproken manieren om je website beter gevonden te laten worden, zijn niet de enige methodes om extra bezoekers te genereren. Met behulp van advertenties (SEA) trek je ook bezoekers naar je website.

12 oktober 2018

Getoond 1 tot en met 10 van 76 totaal, er zijn meerdere pagina's