Online marketing

Marketing desk

De evolutie van het mkb

Het Nieuwe Werken, fysieke kantoren en home offices

We evolueren massaal naar plaats- en tijdsonafhankelijke arbeid. Het Nieuwe Werken (HNW) is aangeslagen, ook in het midden- en kleinbedrijf (mkb). Werknemers krijgen steeds vaker de mogelijkheid om vanuit huis te werken of zelf hun werkuren te kiezen. Hoe is dat binnen jouw bedrijf?

20 oktober 2017 27 augustus 2021

Facebook introduceert Marketplace in Nederland

Concurrent Marktplaats wint terrein

Marketplace is een apart onderdeel binnen de Facebook app en website waar gebruikers spullen kunnen kopen en verkopen. Marktplaats heeft er een concurrent bij.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Hoe bepaal ik mijn doelgroepen?

Doelgroep bepalen onmisbaar voor een succesvolle marketingstrategie

Het bepalen van de doelgroep is noodzakelijk voor een effectieve marketingstrategie. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen voor wie jouw diensten of producten bedoeld zijn en wie je nou concreet wilt bereiken met welke boodschap.

25 maart 2020 29 juni 2021

10 bedrijfsvideo’s die iedere ondernemer zelf kan maken

Geen dure productie met camerateam en nabewerking nodig

Het is je waarschijnlijk niet ontgaan dat online video steeds populairder wordt. Sterker nog, het wordt lastig browsen als je video zou willen ontwijken, want video wordt werkelijk overal ingezet. Video is een gemakkelijk te verslinden format ten opzichte van de lappen tekst die nodig zijn om dezelfde boodschap over te brengen. Wat in 10 minuten gelezen kan worden, kan in 30 seconden bekeken worden. Het is één van de redenen dat er een miljard uur aan video per dag wordt bekeken op YouTube.

28 juni 2021

Wat staat er in een online marketing plan?

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Discussies over het nut van het maken van een online marketing plan komen tegenwoordig minder voor. Waar de meeste ondernemers tegenaan lopen is de vraag “Wat zet ik een online marketing plan?”. Ik omschrijf het online marketing plan als een geïntegreerd onderdeel van een business plan. Het sluit naadloos aan op jouw huidige bedrijfsstrategie en eigenlijk staat, evenals bij offline marketing, het geraamte al vast.

02 april 2020 18 december 2020

Hoe zet ik WhatsApp slim in voor mijn bedrijf?

Een revolutie in zakelijk WhatsApp-gebruik

WhatsApp is met 9.4 miljoen gebruikers (Telecompaper) de grootste berichten-app in Nederland. Hoe doe je hier als ondernemer je voordeel mee?

26 maart 2020

65% ondernemers worstelt met keuze domeinnaam

Website moet makkelijk te onthouden en goed te vinden zijn

Het bedenken van een goede domeinnaam is nog niet zo makkelijk. Vaak passeren veel opties de revue voor er een keuze gemaakt wordt. De domeinnaam moet niet alleen passen bij het imago van je bedrijf, er zijn meerdere factoren waar je rekening mee moet houden.

03 maart 2020

Amazon verovert Nederland

Wat kunnen wij leren van deze multinational?

Het wereldberoemde bedrijf Amazon.com dat in 1994 begon met de online verkoop van boeken is inmiddels uitgegroeid tot een multinational met een omzet van meer dan 200 miljard dollar. Hoe werd Amazon groot? En wat kunnen wij leren van deze e-commerce gigant?

05 januari 2020

Hoe kan ik met Growth Hacking mijn bedrijf snel laten groeien?

Wat is het en werkt het voor mijn bedrijf?

Growth Hacking staat voor snel groeien, met een minimale investering: een ideale marketingtactiek voor start-ups met beperkt budget en eigenlijk voor ieder bedrijf dat gaat voor optimale groei en maximale ROI. Zo kun je jouw bedrijf snel kunt laten groeien met Growth Hacking...

05 januari 2020

Welke online kanalen kies ik voor mijn onderneming?

Advertorial

Er gaat bijna niets zo snel als de ontwikkelingen in de online wereld. Niet alleen qua technologie buitelen de nieuwe uitvindingen over elkaar heen, maar ook qua online kanalen krijg je steeds meer keus. Hoe bepaal je welke online kanalen je voor jouw onderneming inzet?

29 oktober 2018

Social media: zet het effectief in

10 gouden regels om social media effectief te gebruiken

Als ondernemer kun je met social media bij een grote groep mensen jouw bedrijf onder de aandacht brengen. Maar gooi niet alle informatie op Facebook, Twitter of LinkedIn. Denk goed na voordat je verzendt.

17 oktober 2018

Hoe zet ik een Duitse webwinkel op?

Checklist voor online ondernemers

Heb je online ambities en wil je een webwinkel openen in Duitsland? De Duitse online markt verschilt op een aantal punten van de Nederlandse. Hieronder de vijf belangrijkste verschillen.

17 oktober 2018

Hoe werkt Search Engine Advertising (SEA)?

Hoe kan ik online adverteren?

De eerder besproken manieren om je website beter gevonden te laten worden, zijn niet de enige methodes om extra bezoekers te genereren. Met behulp van advertenties (SEA) trek je ook bezoekers naar je website.

12 oktober 2018

Ondernemer mist trend: platformeconomie onbekend bij merendeel ondernemers

De platformeconomie biedt enorme kansen voor ondernemers, echter maakt een derde van de ondernemers hier ook daadwerkelijk gebruik van. Ondernemers zijn nog onvoldoende bekend met de online mogelijkheden en de voordelen die platformen hen kunnen bieden. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door MKB Servicedesk onder 641 MKB-ondernemers uit diverse branches.

05 oktober 2018

Waarom een mobielvriendelijke website noodzakelijk is

Column Ruben de Vries | Doe de test

Surfen op je mobiele telefoon is nog nooit zo populair geweest als op dit moment. Steeds meer Nederlanders pakken het mobieltje om informatie te zoeken, zich te oriënteren en om producten te kopen. Veel websites zijn hier alleen nog niet helemaal klaar voor. Maar waarom is een mobiel vriendelijk nu echt zo belangrijk?

05 september 2018

In 6 stappen je internet marketing strategie uitrollen in Duitsland

Column Wout Gortworst | Hoe bereik je Duitsers online?

Als internet marketeer was het mijn taak om CF Kunststofprofielen te helpen bij het onderzoeken van de Duitse markt. Zij wisten al dat de vijver in Duitsland groter was dan in Nederland, maar hoe benader je Duitsers nu via het internet?

05 september 2018

Waarmee verdien je geld online?

Geld verdienen met banners, social media en zoekreclame

Banners, zoekreclame, nieuwsbrieven, social media; het palet van mogelijkheden voor online marketing voor het mkb groeit. Maar wat leveren de onderdelen precies op? Waarmee verdien je geld?

05 september 2018

Seo, de webshop optimalisatie tip van 2015

Goed gevonden worden via SEO

Hoog in de Google rangschikking komen, is ook in 2015 een belangrijke to do op het gebied van online marketing voor het mkb. Want ook al stijgt het gebruik van social media, voor verwijzing naar je site blijft SEO key. MKB Servicedesk sprak hierover met seo expert Lennart Ruigrok.

05 september 2018

Getoond 1 tot en met 18 van 77 totaal, er zijn meerdere pagina's