Parker Harris: "Houd je klant gelukkig"

5 tips van de mede-oprichter van Salesforce
Blije klanten horen bij het succes van ieder bedrijf. Maar hoe kun je klanten langer behouden? Hoe kun je ze slim benaderen in een veranderende wereld? Salesforce noemt haar eigen oplossing ‘the customer success platform’. 5 tips van mede-oprichter Parker Harris.
Ken je klant met CRM
Klik hier
Lees het gratis whitepaper
Lees meer
Is jouw klant fan van je bedrijf?
Klik hier
Lees het gratis whitepaper
Lees meer
CRM, facturatie & projectmanagement in één tool
Klik hier
Probeer de gratis demo van Teamleader
Lees verder
Tijdens een grootschalig evenement van het innovatieve Amerikaanse bedrijf - de Salesforce World Tour - in de Amsterdam RAI, deelde Parker Harris zijn inzicht in de markt met ondernemers en andere zakelijke professionals. "77 procent van de klanten voelt zich niet verbonden met een bedrijf waar ze iets kopen", weet Harris, uit onderzoek. Terwijl dat de basis is voor een langdurige klantrelatie. "Het levert je 23 procent meer omzet op." Hoe zorg je dan voor een verbondenheid met je klant? 5 tips.
 

1. Betere service

“70 procent van de klantervaring is service”, weet Harris. “Een betere service richting je klant zorgt voor meer omzet, zo simpel is het. Goede sales en service is vaak de beste vorm van marketing voor je bedrijf. Het beweegt je klanten er zelfs toe reclame voor jou te gaan maken. Dat is de beste manier van marketing die er is.”
 

2. Nieuwe mogelijkheden

“We leven in een innovatieve wereld”, zegt Harris. “Er komen steeds meer manieren om je te verbinden met je klant. Alles gaat tegenwoordig social en mobile. Ik run samen met mijn businesspartner een groot bedrijf volledig vanaf mijn smartphone. In 2017 zullen er 5 miljard smartphones in omloop zijn. Daar liggen nieuwe kansen om je te verbinden met je klant.” Harris spreekt ook van een ‘app revolutie’. “Mensen verbinden zich sneller met een bedrijf via een app van het bedrijf. Een eigen app voor medewerkers en voor je klanten kan je uiteindelijk veel opleveren.”
 

3. Gebruik data

“Er is sprake van een ware data-explosie. 90 procent van de data in de wereld is gecreëerd in de laatste 12 maanden. Er zijn dus meer gegevens beschikbaar dan ooit tevoren. Ook nuttige gegevens over jouw klanten. Zorg dat je daar gebruik van maakt.”
 

4. Volg je klanten

“Je moet je klanten volgen. Wat hebben ze gedaan, wat doen ze nu en wat zullen ze waarschijnlijk in de toekomst doen? Via een CRM-systeem en de juiste analytics-tools kun je klantgedrag volledig inzichtelijk maken”, preekt Harris voor eigen parochie. “Op basis daarvan kun je beter inspelen op huidige en toekomstige behoeften. Zorg voor een 1-op-1 relatie met je klant. Je moet weten wat elk individu wil.”
 

5. Snelheid wint

Een ander belangrijk onderdeel is snelheid. En dat is precies het terrein waarop mkb’ers het kunnen winnen. “Vroeger concurreerden grote bedrijven de kleintjes weg, maar tegenwoordig zullen snelle bedrijven de langzame wegconcurreren”, aldus Ulrik Nehammer, CEO van Coca Cola frisdrank AG, een van de meest aansprekende klanten van Salesforce. Toch is een derde van de klanten van Salesforce juist actief in het mkb. Voor Harris en Salesforce zelf is dat weer een grote inspiratiebron. “Om innovatief te blijven, kijken we altijd naar kleine, snelgroeiende bedrijven. Daar komen de goede ideeën vandaan.”
 
Wil je aan de slag met het verbeteren van jouw verkoopproces? Probeer dan eens een CRM systeem. Je kunt nu gratis 14 dagen testen bij Teamleader - zij bieden een ‘alles-in-één’ tool aan voor CRM, sales, facturatie en projectmanagement. Probeer het hier gratis uit.

Vraag niet beantwoord of nog een vraag?

MKB Servicedesk helpt je graag verder!

Ondernemen in de cloud?

Cloud computing: voor- en nadelen voor ondernemers
Je bedrijf in de cloud, handig of niet? Welke voordelen heeft het en welke nadelen? In deze video delen ondernemers hun ervaring met en mening over cloud computing.
ondernemen-cloud-2215173441.png

'Bedrijven doen te weinig met digitale klantgegevens'

Online klantgedrag van groot belang voor je strategie
Europese organisaties doen te weinig om waardevolle informatie te generen uit digitale klantgegevens. Via websites, apps en mobiele diensten stromen...

"Altijd en overal de juiste klantinformatie"

Ondernemer Martijn Roordink over de voordelen van CRM
Martijn Roordink is oprichter en directeur van Spaces, verhuurder van inspirerende werkplekken en kantoorruimten. Met inmiddels drie vestigingen in...

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten