Welk CRM systeem moet ik kiezen?

5 CRM-oplossingen voor het mkb
Het zoeken naar welk CRM systeem het beste bij je bedrijf past is een moeilijk en tijdrovend proces. Er is in Nederland een groot aantal aanbieders dat CRM systemen aanbiedt. Dat maakt de keuze er niet makkelijker op. Om je te helpen hebben we vijf systemen die geschikt zijn voor het mkb op een rijtje gezet.
Leer efficiënter werken
Klik hier
Lees het whitepaper
Naar MijnMKB
CRM, facturatie & projectmanagement in één tool
Klik hier
Probeer de gratis demo van Teamleader
Meer info

Teamleader

Dit is een CRM systeem met veel functionaliteiten. Niet alleen bundelt het je klantinformatie, er zit ook een online agenda in, je kunt er facturen en offertes mee opstellen en versturen, projecten managen, tickets aanmaken, uren registreren en je telefoonverkeer stroomlijnen met VoiP. Vanaf ieder device kun je up-to-date informatie inzien en je kunt makkelijk klanten zoeken door hun KvK-nummer in te voeren. Het systeem is geïntegreerd met onder andere Google, Dropbox, iCloud, MailChimp en Office365. Teamleader is beschikbaar vanaf 25 euro per maand en je kunt het 14 dagen gratis proberen.

 

Salesforce

Een van de meest bekende CRM systemen is dat van Salesforce. Van oorsprong altijd gericht op grote ondernemingen, heeft het Amerikaanse bedrijf enige tijd geleden haar pijlen gericht op de mkb-markt. Salesforce werkt geheel vanuit de cloud en is dus niet te installeren op de eigen server. Alle data worden centraal opgeslagen in de eigen datacentra in de VS, welke toegankelijk zijn vanaf elke willekeurige locatie. Je kunt bezoeken vastleggen, actie ondernemen op leads, samenwerken aan verkoopkansen en realtime dashboards bekijken. Het systeem is eenvoudig te implementeren en je hoeft er geen pc’s of servers voor aan te schaffen. Omdat het systeem altijd op grote ondernemingen was gericht, is het nog wel een relatief uitgebreide oplossing, vergeleken met anderen. 


CRM systeem: Maximizer

Een CRM systeem dat in Nederland veel door het mkb wordt gebruikt is dat van Maximizer. Het is gebruiksvriendelijk, betaalbaar en flexibel. Dat laatste houdt in dat het helemaal in te richten is naar eigen smaak. Je kunt het zelf makkelijk configureren. Er hoeft geen IT’er aan te pas te komen. Maximizer biedt uitgebreid relatiebeheer, verkoop- en marketingondersteuning, remote databasesynchronisatie en integratie met Microsoft. Maximizer is zowel beschikbaar in de cloud, als op de eigen server.


 
Superoffice

Eén van Europa's leidende CRM software leveranciers is SuperOffice. Eenvoud en bruikbaarheid is de filosofie achter dit bedrijf dat haar CRM platforms zowel als SaaS-variant als Inhouse oplossing aanbiedt. Dat is onder meer te zien in het design van de interface. Door de focus op het ontwerp is de software zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig in het gebruik. Alle klantcontactinformatie, alle gesprekken, activiteiten, vervolgactiviteiten, marketingactiviteiten en openstaande verzoeken worden centraal opgeslagen. SuperOffice CRM integreert met alle Microsoft Office toepassingen en ondersteunt alle belangrijke technologische platformen.
 

Efficy

Een andere gebruiksvriendelijke interface is Efficy, dat ook prima past bij het mkb. Iedereen kan er meteen mee aan de slag door het intuïtieve dashboard. Efficy is volledig webbased en daarom altijd en overal bereikbaar. Je data worden gehost op de beveiligde servers van Efficy Nederland, waarvan dagelijks back-ups worden gemaakt. Er is geen additionele soft en -hardware nodig als je je CRM door Efficy laat hosten. Als je liever CRM op de eigen server wilt runnen is dat ook mogelijk met Efficy.

De cloud: meer dan een trend

Wat is cloud computing?
Cloud computing is een trend waar we niet meer omheen kunnen. Maar wat is het nu precies en wat betekent cloud computing voor je onderneming?
de-cloud-meer-dan-trend-111013170414.png

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten