Document Management

Tien redenen om je bedrijf te digitaliseren

De voordelen van digitaal werken

Het omzetten van de papieren administratie naar een digitale database is voor veel bedrijven een grote efficiëntieslag. Ontdek de belangrijkste redenen om jouw onderneming te digitaliseren.

26 maart 2020 07 juli 2021

Elektronische handtekening: 3 soorten

Let op met documenten ondertekenen

Een elektronische handtekening heeft dezelfde rechtsgevolgen als een handgeschreven handtekening. Echter niet elke elektronische handtekening heeft dezelfde rechtsgeldigheid.

12 juni 2017 23 september 2020

Mkb loopt voor met digitalisering documenten

78 procent van mkb werkt aan documenten via smartphone of tablet

Kleine en middelgrote bedrijven in Europa liggen voor op grotere organisaties als het gaat om digitaliseren. Bijna tweederde van het mkb (64 procent) verwacht de komende drie jaar de digitalisering van fysieke documenten af te ronden.

05 februari 2020

Hoe pas ik ketenoptimalisatie toe in mijn bedrijf?

In 3 stappen al je processen op elkaar aansluiten

Ben jij veel tijd kwijt met administratie of heb je te weinig overzicht in je cijfers? Dan is ketenoptimalisatie wellicht iets voor jou. In dit artikel wordt beschreven hoe jij het kunt toepassen binnen jouw bedrijf.

15 november 2018

Digitale factuurverwerking in drie stappen

Slim en snel je rekeningen keuren, betalen en archiveren

Je binnenkomende rekeningen slim digitaal verwerken, betalen en opbergen. Hoe doe je dat precies? Het proces onder de loep.

15 november 2018

Digitaliseren is net als Alpe d'Huzes: opgeven is geen optie

Column John de Waard | Papieren en digitale administratie

Wie vandaag de dag zijn administratie nog volledig op papier heeft staan, heeft een serieus probleem. Hoe kun je nu ál die papieren vergelijken met de actuele status van die informatie, als veel ervan je bereikt via e-mail of je website? Dat is het dilemma van veel (kleinere) organisaties.

19 januari 2018

Overheid gaat alleen e-facturen accepteren

Eerste stap in 2016 gezet | Eind 2018 volledig verplicht

Een ouderwetse papieren factuur sturen naar een aanbestedende overheidsdienst kan binnenkort niet meer. Vanaf eind 2018 moet de facturatie via een e-factuur. Dit heeft het ministerie van Economische Zaken op donderdag 14 april 2016 bekendgemaakt tijdens het Factuurcongres in Amersfoort. Maar hoe maak je een correcte e-factuur voor de overheid?

29 november 2017

Drie vormen van digitaal facturen verwerken

Oplossingen voor effectief facturenbeheer

Je binnenkomende facturen en rekeningen digitaal goedkeuren, betalen en archiveren. Het kan je organisatie een stuk effectiever maken. Maar welke oplossingen zijn er op dit gebied? Een overzicht.

10 november 2017

"Door digitalisering is de kwaliteit en werksnelheid enorm toegenomen"

Interview Ton Leurs | Digitaliseer je bedrijf

Wil jij ook af van al die grote grijze archiefkasten vol met papier? Wil je digitaliseren maar weet je niet waar je moet beginnen? Lees de ervaring van ondernemer Ton Leurs, die nu de voordelen plukt van digitaal werken.

12 juni 2017

"Meer inzicht door digitaliseren van informatie"

Interview Madelon Gloude | Digitaal werken

Het digitaliseren van je bedrijf heeft veel voordelen, maar hoe zorg je dat digitaal werken ook echt werkt binnen je organisatie? We vroegen het aan Madelon Gloude, businesscoach van Complemento. "De toenemende informatiestromen moet je managen."

12 juni 2017

Digitaliseren: houd rekening met bewaarplicht

Mag je alle documenten digitaal opslaan?

Als je archieven of documenten wilt vernietigen of digitaliseren moet je rekening houden met bepaalde wet- en regelgeving. Als het gaat om bewaar- en vernietigingsplichten zijn de regels in bijna elke branche anders. Zo zijn artsen verplicht een patiëntendossier 15 jaar te bewaren. Ook al leeft die patiënt niet meer.

12 juni 2017

Digitaliseer je bedrijf: meer dan alleen scannen

Zorg dat digitaal werken werkt

Digitaal werken is veel meer dan werken met een computer, tablet of smartphone. Het vraagt om een goede en gedragen visie, een plan, heldere afspraken en een goede organisatie om te zorgen dat afspraken worden nageleefd. Als je dit niet hebt, kan digitaal werken een chaos worden.

12 juni 2017

Document Management: zorg dat het werkt

Stem het proces af op de behoeften van je werknemers

Hoe zorg je dat het werken met een document management systeem ook echt werkt in je organisatie? Als je een systeem gaat aanschaffen is het zaak je werknemers te trainen en te faciliteren.

12 juni 2017

Document management in vijf stappen

Je documentstromen op orde: zo doe je dat

Waar moet je beginnen om document management tot een succes te maken? En: wat heb je precies nodig aan hardware, software en infrastructuur om dit mogelijk te maken? We helpen je concreet op weg met dit vijfstappenplan.

12 juni 2017

Weekly Hangout: Digitaliseer je bedrijf

Te gast: ondernemers Harry Vlek en Guido Bergman

De digitale revolutie heeft effect op alle bedrijven in Nederland. Harry Vlek, eigenaar van Copy Corner in Rotterdam, moet zich noodgedwongen aanpassen. Guido Bergman van Matas Electronics is een voorloper in het digitaliseren en automatiseren van zijn bedrijf. Wat zijn de ervaringen van deze rasondernemers? Bekijk onze Weekly Hangout.

12 juni 2017

Wat is document management?

Geautomatiseerd documentbeheer en taken

Nooit meer eindeloos zoeken in die grote archiefkast in de kelder of op je harde schijf naar dat ene dossier. Met document management heb je digitale gegevens binnen no-time op de juiste plaats in je organisatie. Onderdelen van document management zijn geschikt voor iedere onderneming.

12 juni 2017

Wat is slimme factuurverwerking?

Efficiënter werken: digitaliseer je factuurproces

Hoe kun jij je factuurverwerking efficiënter inrichten? Voor elke onderneming is er een passende oplossing. Van simpel digitaal opslaan tot uitgebreide inrichting van workflows. Welke oplossing past bij jou?

12 juni 2017

Zeven voordelen van Document Management

Stroomlijn je informatieproces en pluk de vruchten

Met document management kun je processen binnen je bedrijf een stuk efficiënter maken. Je kunt al snel kosten, tijd en onnodige stress besparen. Gegevens opvragen en uitwisselen wordt een stuk makkelijker binnen je hele organisatie en ook met externe partijen.

12 juni 2017

Getoond 1 tot en met 18 van 35 totaal, er zijn meerdere pagina's