Vind dé locatie voor je kantoorruimte!

In vijf stappen naar je ideale kantoor
Of je nou een kantoorruimte zoekt omdat je bedrijf snelgroeiende is of omdat het toe is aan een nieuwe locatie: er zijn altijd knopen door te hakken. Wij helpen je de keuzes te maken met een vijfstappenplan.

Er is veel om over na te denken, zoals het budget, het type kantoorpand, de locatie en het aantal vierkante meter dat je verwacht nodig te hebben. Zulke keuzes moet je weldoordacht maken. Aan de hand van het volgende stappenplan ga je dat doen. Binnenkort huur je jouw ideale kantoorruimte!

#1 Stel het budget op dat beschikbaar is voor het huren van een nieuwe kantoorruimte

Dit eerste punt is in de meeste gevallen direct doorslaggevend. Stel daarom vooraf duidelijk een budget op. Logisch: hoe ruimer het budget, hoe luxer je kantoor. Maar ook met een krapper budget is het mogelijk een geschikte kantoorruimte te vinden die aan je wensen voldoet. Wees creatief, soms valt er te onderhandelen over een huurkorting. Vergeet niet dat een verhuurder belang heeft bij jou als huurder.

#2 Bepaal de plaats waar je kantoorruimte wilt huren

De volgende stap is het bepalen van de plek waar je jouw bedrijf wilt vestigen. Misschien geef je prioriteit aan bereikbaarheid. Of wellicht interesseert jou vooral wat voor bedrijven er om je heen gevestigd zijn. Vind je de invulling van omliggende panden belangrijk? Kijk dan eens naar kantoorruimte in Amsterdam Zuidas. Dit financiële district is het vestigingsterrein van grote merken zoals Coolblue, Deloitte en Google.

Het kan zijn dat zo’n locatie niet aansluit bij het eerder opgestelde budget. Denk dan eens aan deze besparingstips! Huur bijvoorbeeld niet meer m2 (vierkante meter) dan werkelijk nodig is. Kies ook niet voor flexibiliteit als die niet nodig is. Wanneer je weet dat je voor een langere termijn gaat huren, stem daar dan een contract op af. Hoe korter de huurtermijn, des te hoger de huurprijs! Hier valt dus te besparen.

#3 Kies uit kantoorconcept, business center of bedrijfsverzamelgebouw

De keuze is gelukkig reuze. Voor iedere organisatie is er een passend concept. Wij merken dat bedrijven veel voordelen halen uit het delen van kantoorgebouwen. Denk hierbij aan samenwerkingen. Bij een business center kun je ervan uitgaan dat alles goed is geregeld. Dit concept is minder luxe dan een kantoorconcept maar biedt meestal gemeubileerde kantoor- en vergaderruimten, een bemande receptie en netwerkmogelijkheden. Bedrijfsverzamelgebouwen zijn erg praktisch omdat ze doorgaans op goed bereikbare locaties liggen.

#4 Bepaal hoeveel m2 je werkelijk nodig hebt

Voor 1 persoon is 7 m2 vaak genoeg. Maar wanneer er voor 100 mensen wordt gehuurd blijkt 700 m2 meestal niet genoeg. Uit de praktijk blijkt dat een kantoor voor 4 personen goed aansluit bij 20 m2.

#5 Richt de kantoorruimte in en creëer sfeer

De finishing touch. Nu komt de keuze: ga je tijd steken in de inrichting of kies je een kant-en-klare ruimte. Dit ligt vooral aan jouw eigen creativiteit en hoeveel tijd beschikbaar is. Kijk voor inspiratie bij SKEPP, hier vind je bijvoorbeeld industriële, creatieve of Scandinavische kantoorinrichting. Doe je voordeel met de tips bij het huren van kantoorruimte in Amsterdam of Rotterdam bijvoorbeeld!


Dossiers

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten