Motiveren

Maaltijden laten bezorgen populair onder overwerkers

Overwerk neemt toe

Drukke tijden, lange dagen. Overwerken is bij ondernemers eerder regel dan uitzondering. Komt dat bij jou vaak voor? Hoe regel je dan eten voor jou en je medewerkers? Komt er een kleffe boterham van onder uit de tas, kookt er iemand een gezonde maaltijd of wordt er sushi besteld? Eten bestellen blijkt het meest populair, broodjes zijn daarbij favoriet.

02 juli 2015

AirBnb nu ook voor zakenreizen

Hoe kun jij AirBnb gebruiken voor zakelijke reizen?

Airbnb, het online platform waarmee particulieren hun woning kunnen verhuren, krijgt een speciale sectie voor zakelijke huurders. Dat melden de makers van AirBnb op hun blog. Volgens het platform is 10 procent van alle boekingen nu al zakelijk.

11 augustus 2014

Personeelsuitje

Column Bart Groothuis | 5 tips voor een leuk event

Mijn vorige column over ‘klantevents’ is goed ontvangen en een lezer stelde me de vraag: “En Bart, hoe kijk je dan aan tegen personeelsuitjes?” Ja, dat is ook zo’n ‘ding’ waar je als ondernemer flink hoofdpijn van kan krijgen. Want wat ga je doen? Is er een activiteit? Bijvoorbeeld bowlen, of vliegeren? Of is het een (theater) voorstelling? Of zo’n feest met muziek zo hard dat je elkaar niet eens kunt verstaan?

14 juli 2014

'Een bedrijfspresentatie voor het personeel. Dat bleek motiverend'

Multinational in fruit zet eerste stappen op personeelsgebied

Voor potentiële klanten is het zo vanzelfsprekend. Maar ook voor het eigen personeel zou een bedrijfspresentatie best eens op de agenda mogen staan. Zoals de Olympic Food Group, een multinational met 250 medewerkers, onlangs deed. 'De jongens realiseerden zich voor het eerst dat ze een belangrijke schakel vormen binnen de organisatie.'

11 juli 2014

'Ondernemer, organiseer je eigen interne tegenmacht'

Column Bart Groothuis | De vliegende Greenpeace-directeur

De afgelopen dagen heeft de Greenpeace-directeur de krant gehaald omdat hij twee keer per maand (eerst wekelijks) met het vliegtuig heen en weer pendelt tussen werk (Amsterdam) en thuis (Luxemburg). Ik word een beetje verdrietig als ik dit soort berichten in de krant over Greenpeace lees.

01 juli 2014

Ben jij wel checked-in?

Column | Waar is je personeel mee bezig?

Ken je dat gevoel? Je zit helemaal in de flow, alles lijkt logisch met elkaar verbonden. Je ziet verbanden die anderen niet lijken te zien. Je let op dingen die anderen niet opvallen. Je bent checked-in. Maar hoe krijg je dat gevoel bij iedereen over de bühne?

06 mei 2014

Klant (on)vriendelijkheid bij het gemeentehuis

Column Bart Groothuis | Belang van klantvriendelijkheid

'De klant is koning' is de belofte van veel bedrijven. Weet jij als ondernemer hoe jouw werknemers omgaan met klanten? Het voorbeeld in deze column laat zien hoe belangrijk klantvriendelijkheid is voor het imago van jouw bedrijf.

05 mei 2014

Mkb'ers staan open voor 55-plussers bij sollicitatie

Ondernemers positief over oudere sollicitanten

40 procent van de mkb'ers is bereid om specifiek oudere sollicitanten uit te nodigen voor vacatures. Dat blijkt uit onderzoek van MKB-Nederland en UWV dat werd gepresenteerd tijdens de Week van de Ondernemer.

11 april 2014

Kwart personeel heeft slechte relatie met werkgever

Werknemers lijden onder slechte relatie met leidinggevende

73 procent van de werknemers heeft een goede relatie met hun werkgever, maar de overige 27 procent typeert die relatie als 'niet goed'. En de meerderheid van de medewerkers lijdt daaronder.

15 november 2013

Je personeel vrijwilligerswerk laten doen: waarom en hoe?

Vrijwilligerswerk voor goed imago en motivatie medewerkers

Steeds meer bedrijven ontdekken werknemersvrijwilligerswerk als alternatief bedrijfsuitje. In plaats van te gaan steengrillen of paintballen, zet het personeel zich een dag of langer belangeloos in als vrijwilliger. Jij als ondernemer doet hiermee iets goeds voor de maatschappij en tegelijkertijd motiveer je je personeel.

13 november 2013

Getoond 41 tot en met 50 van 83 totaal, er zijn meerdere pagina's