Huisvestings desk

Praktische informatie over de huisvesting van je bedrijf

Of je nou zzp'er bent of personeel in dienst hebt: je voert je werk ergens uit. Je kunt een bedrijfspand kopen of huren, en vergeet de inrichting niet. Je leest het in de Huisvestingsdesk.

Welke opties zijn er voor telefonie op de zaak?

Altijd en overal bereikbaar zijn. Dat is toch het eerste waar je aan denkt als het gaat om zakelijk bellen. We kennen immers allemaal de ergernis van een telefoontje dat niet wordt opgenomen, ellenlange belmenu’s, irritante wachtmuziek, onverstaanbare receptionistes of verkeerde doorschakelingen. Denk je aan zakelijk bellen, dan wil je dat in ieder geval niet. Natuurlijk kies je voor goede bereikbaarheid waar je ook bent. Je wilt een goede verbinding zodat verstaanbaarheid wordt gewaarborgd en een directe lijn zonder eindeloze belmenu’s.

15 september 2021

Groen dak: waarom een slimme investering voor bedrijven?

Waar zonnepanelen op bedrijfsgebouwen al bijna gemeengoed zijn, is het groene dak nog een vrij onbekende gast in het MKB. Er kleeft een trendy imago aan. En dat een groen dak met plantjes duurzamer is dan een zwart dak, klinkt ook logisch. Maar dat het groene dak bewezen economische voordelen oplevert, is bij lang niet iedereen bekend. Tijd om dat te veranderen.

05 augustus 2021 19 augustus 2021

Wat is de functie van het hybride kantoor na corona?

Van thuiswerken naar deels op kantoor

De tijd van verplicht thuiswerken lijkt nu echt achter ons te liggen, tijd om vooruit te kijken. Veel medewerkers willen graag deels thuis blijven werken, wat heeft dat voor gevolgen voor de functie van het kantoor?

09 augustus 2021

De nieuwe Omgevingswet

Een mega-wet die het ondernemersklimaat moet verbeteren

Vanaf 1 juli 2022 brengt de Omgevingswet 26 wetten en besluiten samen die te maken hebben met leefomgeving. Doel van de Omgevingswet: bureaucratie verminderen, overzicht verbeteren en zodoende ondernemerschap stimuleren, met behoud van veiligheid en kwaliteit van leefomgeving. Volgens de overheid gaat de nieuwe mega-wet zorgen voor een beter ondernemersklimaat, maar is dat ook zo?

18 juni 2021

Bedrijfsvoering vanuit een huurwoning?

De regels én de eisen om kosten af te trekken

Wil je een bedrijf beginnen vanuit je huurwoning? In bepaalde gevallen wordt dit toegestaan, soms mag je zelfs bepaalde kosten van de belasting aftrekken. Hoe zit het?

24 maart 2017 10 mei 2021

De 3 belangrijkste voordelen van thuiswerken

Van kantoor naar flexibel werken

Thuiswerkende medewerkers, veel ondernemers vinden het best spannend. Hoe weet je dat ze wel echt aan het werk zijn en hoe blijf je in contact? Het loont om toch door te zetten, de voordelen van thuiswerken zijn groter dan je misschien denkt.

06 juli 2020

Hoe maak je jouw bedrijf geschikt voor de 1,5 meter economie?

Maatregelen en oplossingen voor een veilig bedrijf

Door de coronacrisis moeten we gaan wennen aan een 1,5 meter samenleving en vooral ook aan een 1,5 meter economie. Dit betekent dat er bij alles wat samenhangt met de uitoefening van je bedrijf, tenminste anderhalve meter afstand tot anderen kan zijn. Dit geldt voor jou, je medewerkers en je klanten, maar ook voor klanten onderling.

02 juli 2020

Kantoormeubelen leasen: welke financiële voordelen biedt dit precies?

Het zakelijk leasen van een bedrijfsauto is al heel gewoon, maar ook de populariteit van kantoormeubelen leasen neemt toe. Dat heeft ermee te maken dat de ondernemer van meerdere voordelen kan profiteren. Naast de praktische voordelen zijn er namelijk financiële voordelen aan verbonden. Bijvoorbeeld dat je financiële duidelijkheid krijgt over de uitgaven en dat er zich geen meerkosten voordoen. Welke financiële voordelen er nog meer precies zijn ontdek je hier.

17 juni 2020

Waar laat ik mijn bedrijfsafval?

Over verplicht scheiden en het reinigingsrecht voor vuilnis

Als ondernemer ben je zelf verantwoordelijk voor de verwerking van je afval en het scheiden hiervan. Gescheiden afval kan beter worden hergebruikt en zorgt ervoor dat er minder afval hoeft te worden verbrand, wat milieuschade voorkomt.

03 april 2020

Kun je geld verdienen met de deeleconomie?

Column Mario van Vliet | Verdienen of verliezen door te delen

De deeleconomie is hot. Iedereen wil slapen bij AirBnB. Maar welke gevolgen heeft delen op het resultaat van ondernemers? Gaan we minder verdienen doordat minder verkocht wordt? Of levert delen juist geld op?

03 maart 2020

Thuis op kantoor

Trends voor op de werkvloer

Een hond op kantoor, de lay-out van het kantoor gaat een grote rol spelen en gezond werken komt helemaal in. We geven jullie een inzicht in welke trends hip worden op kantoor. Wij belichten vijf trends die binnenkort wellicht intreden bij jullie op kantoor.

02 maart 2020

Mag je personeel verplichten mee te verhuizen?

Column Arnoud van Dalen | Regels rond verhuizing personeel

Ik kreeg laatst een telefoontje van de heer Jansen. Hij heeft een bedrijf met vestigingen in Amsterdam en Utrecht maar wil de vestiging in Utrecht sluiten. Mevrouw Pieterse, het enige personeelslid in Utrecht, moet dan gaan werken in Amsterdam en dus elke dag reizen. Mag dat zomaar?

06 februari 2020

In 5 stappen naar de schoonmaakdienst voor jouw bedrijf

Ontvang je klanten in een spik en span kantoor!

Heb je een eigen kantoor, dan komen er opeens allerlei facilitaire taken op je af. Niet echt iets waar je aan dacht toen je nog aan de keukentafel droomde van een eigen pand. Je kantoor is je visitekaartje, dus het is vanzelfsprekend dat alles spik en span is als er klanten op bezoek komen. Reden genoeg dus om aandacht te besteden aan die schoonmaak! Regel de juiste schoonmaakdienst, zodat jij het niet zelf hoeft te doen.

17 september 2019

Boost je bedrijfsimago met een geschikte kantoorruimte voor jouw bedrijf

Je bedrijfsimago is wat jij als onderneming naar buiten toe uitstraalt, hiervan is je kantoorruimte ook een onderdeel. In een oogopslag kunnen klanten, zakenpartners en leveranciers hierdoor zien wat ze van jouw bedrijf mogen verwachten. Met een positief bedrijfsimago kan jouw bedrijf uitblinken tussen alle concurrentie. Stem daarom jouw gehuurde kantoorruimte af op het bedrijfsimago dat je wilt uitstralen.

09 september 2019

Een kantoorruimte financieren? Houd rekening met deze factoren

Bij een financiering van een kantoorruimte komen verschillende factoren kijken, zoals opstartkosten, fiscale regels, maandelijks terugkerende kosten en kosten voor het verhuizen. Om niet voor verrassingen te komen staan, lees je in dit blog de verschillende factoren. Lees dus gauw verder!

24 juni 2019

Op zoek naar een kantoorruimte? Dit zijn de 5 meest gestelde vragen!

Wil jij graag een kantoorruimte huren, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Je wilt natuurlijk zo goed mogelijk op de hoogte zijn en je hebt nog zoveel vragen. Dit is logisch, want je huurt niet iedere dag een kantoorruimte. Daarom hebben we een overzicht gemaakt van de 5 meest gestelde vragen bij het huren van kantoorruimte. In dit artikel vind je de antwoorden op jouw vragen, lees daarom snel verder.

29 mei 2019

Kantoorruimte huren? Let dan op deze cruciale informatie!

Wil je als ondernemer een kantoorruimte huren? Dan is het belangrijk dat je rekening houdt met de inhoud van de huurovereenkomst. Deze inhoud moet passen bij jouw organisatie. Hieronder wordt de belangrijkste informatie van een huurovereenkomst uitgelicht. Hierdoor kun jij zonder enige twijfel een handtekening onder de overeenkomst van jouw nieuwe kantoorruimte zetten.

25 april 2019

Vast aan een lang huurcontract voor je kantoorruimte? Dit is de oplossing

Maakt jouw bedrijf een onverwachte groei door en word je belemmerd door het lange huurcontract van jouw kantoorruimte? Of voldoet de kantoorruimte toch niet aan jouw wensen? Dan kan je op zoek gaan naar een vervangende huurder. Of het mogelijk is om jouw kantoorruimte onder te verhuren en hoe SKEPP je hierbij kan helpen, lees je hieronder.

29 maart 2019

Getoond 1 tot en met 18 van 74 totaal, er zijn meerdere pagina's