De 3 belangrijkste voordelen van thuiswerken
Van kantoor naar flexibel werken
Thuiswerkende medewerkers, veel ondernemers vinden het best spannend. Hoe weet je dat ze wel echt aan het werk zijn en hoe blijf je in contact? Het loont om toch door te zetten, de voordelen van thuiswerken zijn groter dan je misschien denkt.
Hoe maak je jouw bedrijf geschikt voor de 1,5 meter economie?
Maatregelen en oplossingen voor een veilig bedrijf
Door de coronacrisis moeten we gaan wennen aan een 1,5 meter samenleving en vooral ook aan een 1,5 meter economie. Dit betekent dat er bij alles wat samenhangt met de uitoefening van je bedrijf, tenminste anderhalve meter afstand tot anderen kan zijn. Dit geldt voor jou, je medewerkers en je klanten, maar ook voor klanten onderling.
Kantoormeubelen leasen: welke financiële voordelen biedt dit precies?
Het zakelijk leasen van een bedrijfsauto is al heel gewoon, maar ook de populariteit van kantoormeubelen leasen neemt toe. Dat heeft ermee te maken dat de ondernemer van meerdere voordelen kan profiteren. Naast de praktische voordelen zijn er namelijk financiële voordelen aan verbonden. Bijvoorbeeld dat je financiële duidelijkheid krijgt over de uitgaven en dat er zich geen meerkosten voordoen. Welke financiële voordelen er nog meer precies zijn ontdek je hier.
Waar laat ik mijn bedrijfsafval?
Over verplicht scheiden en het reinigingsrecht voor vuilnis
Als ondernemer ben je zelf verantwoordelijk voor de verwerking van je afval en het scheiden hiervan. Gescheiden afval kan beter worden hergebruikt en zorgt ervoor dat er minder afval hoeft te worden verbrand, wat milieuschade voorkomt.
Kun je geld verdienen met de deeleconomie?
Column Mario van Vliet | Verdienen of verliezen door te delen
De deeleconomie is hot. Iedereen wil slapen bij AirBnB. Maar welke gevolgen heeft delen op het resultaat van ondernemers? Gaan we minder verdienen doordat minder verkocht wordt? Of levert delen juist geld op?
Thuis op kantoor
Trends voor op de werkvloer
Een hond op kantoor, de lay-out van het kantoor gaat een grote rol spelen en gezond werken komt helemaal in. We geven jullie een inzicht in welke trends hip worden op kantoor. Wij belichten vijf trends die binnenkort wellicht intreden bij jullie op kantoor.
Mag je personeel verplichten mee te verhuizen?
Column Arnoud van Dalen | Regels rond verhuizing personeel
Ik kreeg laatst een telefoontje van de heer Jansen. Hij heeft een bedrijf met vestigingen in Amsterdam en Utrecht maar wil de vestiging in Utrecht sluiten. Mevrouw Pieterse, het enige personeelslid in Utrecht, moet dan gaan werken in Amsterdam en dus elke dag reizen. Mag dat zomaar?
In 5 stappen naar de schoonmaakdienst voor jouw bedrijf
Ontvang je klanten in een spik en span kantoor!
Heb je een eigen kantoor, dan komen er opeens allerlei facilitaire taken op je af. Niet echt iets waar je aan dacht toen je nog aan de keukentafel droomde van een eigen pand. Je kantoor is je visitekaartje, dus het is vanzelfsprekend dat alles spik en span is als er klanten op bezoek komen. Reden genoeg dus om aandacht te besteden aan die schoonmaak! Regel de juiste schoonmaakdienst, zodat jij het niet zelf hoeft te doen.
Boost je bedrijfsimago met een geschikte kantoorruimte voor jouw bedrijf
Je bedrijfsimago is wat jij als onderneming naar buiten toe uitstraalt, hiervan is je kantoorruimte ook een onderdeel. In een oogopslag kunnen klanten, zakenpartners en leveranciers hierdoor zien wat ze van jouw bedrijf mogen verwachten. Met een positief bedrijfsimago kan jouw bedrijf uitblinken tussen alle concurrentie. Stem daarom jouw gehuurde kantoorruimte af op het bedrijfsimago dat je wilt uitstralen.
Een kantoorruimte financieren? Houd rekening met deze factoren
Bij een financiering van een kantoorruimte komen verschillende factoren kijken, zoals opstartkosten, fiscale regels, maandelijks terugkerende kosten en kosten voor het verhuizen. Om niet voor verrassingen te komen staan, lees je in dit blog de verschillende factoren. Lees dus gauw verder!