Utrecht Innovatie Partner workshop

Het belang van sparren met collega ondernemers

15 december 2009

Je hebt een mooi idee, maar niet het kapitaal om het idee uit te voeren. Je bent alle banken al afgeweest, maar krijgt niets. Hoe kan dat nou toch? Zou het kunnen liggen aan het feit dat je niets tastbaars bij je hebt. Een concreet ondernemingsplan dat de mensen bij de bank kunnen beoordelen? Hoe kom ik nou tot een goed plan?

Je hebt een nieuwe dienst bedacht, maar hebt het nog niet zo helder weten te krijgen dat banken er meteeen inspringen. Toch ben je er als (startend) ondernemer van overtuigd dat de banken in je moeten investeren. Heel frustrerend! Maar waar ligt dit nu eigenlijk aan? Kan het zijn dat je nog niet aan alles hebt gedacht? Weet je al welke investeringen er nodig zijn om je product op de marktte brengen? Heb je het idee al eens ergens getoetst? Hoe denken collega ondernmers over je idee? Heb je al een boed plan?

Begin je innovatie (nieuwe idee) met een goed plan via de UIP workshop

Deelname aan de UIP workshop is toegangkelijk voor ondernemers uit de provincie Utrecht. Deelname is niet geheel vrijblijvend, je moet wel bereid zijn tijd te investeren in de workshops en de gesprekken met specialisten van UIP. Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor het maken vane een businessplan. De MKB Servicedesk kan je eventueel met een student ondersteunen. Wehebben dat in de afgelopen periode al veelvuldig en succesvol gedaan.

Waarom moet ik mij aanmelden voor de UIP workshop?

Wanneer je het gehele traject succesvol doorloopt maak je kans op het Utrecht Innovatie Partner Certificaat. Een investment commitee beoordeeld en aantal keren per jaar de deelnemers. Een positieve beoordeling geeft je het certificaat én de interesse van de banken. Nu is de wereld ineens omgedraaid. Jij hoeft niet naar de bank toe, maar de bank wil met jouw praten.

Hoe meld ik mij aan voor de workshop?

Klik op onderstaand kader: "ja ik heb een vraag" en vul deze onderstaande punten in.

  1. Korte omschrijving van het idee / het concept:

  2. Voor welke doelgroep is het idee bedoeld?:

  3. Wat is de meerwaarde van het concept voor de klant:

  4. Bieden concurrenten vergelijkbare concepten aan?:

  5. Zo ja, hoe onderscheidt uw concept zich van  dat van de concurrentie?:

  6. Welke technische implicaties heeft uw concept? Welke technische aspecten dienen ontwikkeld te worden?:

Wij beoordelen samen met de experts van UIP je inshrijving en nemen contact met je op voor de workshop.

De eerst volgende workshops zijn;

  • donderdag 7 september & vrijdag 8 september 2006 (Kamer van Koophandel Utrecht)

  • woensdag 25 oktober & donderdag 26 oktober 2006 (Kamer van Koophandel Utrecht