Parade van auteurs in het RadioCafé

MKB RadioCafé 18 december 2014

03 maart 2020

In het MKB RadioCafé ontvangt Bram Donkers deze week inventieve ondernemers die iets blijvends willen achterlaten op deze aarde. De meesten doen dat op een tamelijk traditionele wijze: ze schrijven een boek.

E-book Eerste hulp bij Social media

Het MKB RadioCafé start deze week met het online platform Etsy. Dat geeft ondernemers in de creatieve sector de mogelijkheid hun zelfgemaakte spullen onder de aandacht te brengen. Ingrid Meijer van Etsy Nederland vertelt over de mogelijkheden.

Bart Groothuis komt vertellen over zijn nieuwe boek ‘Creëer een band met je klant’. Succesvol verkopen begint volgens hem met een persoonlijke relatie met je klant. Een klant moet je ook aardig vinden voordat hij met je in zee gaat. Deze praktische managementroman laat zien hoe je een vertrouwensband opbouwt en klanten kunt winnen voor het leven.

Moeilijk gesprek

Zin in een lastig gesprek aan de stamtafel? John Manschot helpt onder de naam Borgruit mensen en bedrijven om op een goede manier belangrijke en soms moeilijke gesprekken te voeren. Hierover heeft hij een boek geschreven, ‘Effectief in cruciale gesprekken’.

Wat moeten we aan?

Imageconsultant Claudia Hulshof praat ons bij over professionele kleding. Ze kreeg als imageconsultant zoveel vragen van mensen die wilden weten wat ze het beste aan konden trekken, dat ze er een boek over heeft geschreven: ‘Signalen – kledingstijl op je werk’, dat 7 januari uitkomt.

Doe de pitch

Auteurs Rick Willemsen en Alette den Exter zijn te gast bij MKB Radio om te vertellen hoe de perfecte pitch eruit ziet. Rick en Alette zijn in het dagelijks leven trainers en hebben samen een boek geschreven met als titel ‘Pitch!’. Ze krijgen de alle kans om te pitchen aan onze stamtafel, maar toch heeft Bram Donkers nog een paar vragen…

Lego voor Haïti

En ten slotte het bijzondere verhaal van Gerard Steijn. Hij schreef geen boek, maar met ‘De Mobiele Fabriek’ wil hij de wereld wel beter maken door puin te gaan verwerken in derdewereldlanden. Dat doet hij door Nederlandse technologie te verpakken in verplaatsbare zeecontainers.