5x VoIP telefonie voor het mkb

Zakelijk bellen doe je via VoIP

25 juni 2019 27 augustus 2021

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en is een oplossing voor zakelijk bellen. De telefoonrekening van een mkb-onderneming met zo’n acht werknemers kan flink oplopen en dan hebben we het nog niet eens over de telefooncentrale van bedrijven met iets meer werknemers. Als je ervoor kiest om te bellen via internet verdwijnen al deze problemen als sneeuw voor de zon, maar welke VoIP-aanbieder is nu het meest geschikt voor jou? Wij vergeleken vijf leveranciers voor je.

Conniption

De oplossingen van Conniption beperken zich niet tot VoIP telefonie, ook mobiele telefonie of ‘vast op mobiel’ kun je door hen laten regelen. Wat betreft VoIP biedt het bedrijf een telefooncentrale in de cloud. Hiermee kun je doorschakelingen, belplannen, wachtmuziek en voicemail-instellingen beheren. Conniption is niet gebonden aan een bepaalde provider, ze beweren daarom voor iedere ondernemer een oplossing op maat te kunnen bieden. Het opzetten van VoIP telefonie gaat niet over één nacht ijs: er wordt een kennismaking gepland waarin je wensen en behoeften in kaart worden gebracht. Daarna ontvang je een voorstel, eventueel inclusief besparingsberekening. Na goedkeuring van de offerte gaat het bedrijf op zoek naar de juiste oplossing. Vervolgens wordt de oplevering gepland en kun jij via internet bellen.

Redworks

De techneuten van Redworks ontwerpen, installeren en beheren je VoIP telefooncentrale. Je telefoons worden gekoppeld aan de hosted telefooncentrale. Dit geeft jou als bedrijf een onbeperkt aantal gelijktijdige gesprekslijnen, een IVR keuzemenu, belgroepen en wisselgesprekken. Wanneer je kiest voor het alles-in-één-pakket, betaal je per werkplek om onbeperkt te kunnen bellen. Je kunt ook per telefoonaansluiting betalen, daar bovenop komen dan nog de belminuten. De telefooncentrale bevindt zich in de cloud en is beschikbaar vanaf vijf werkplekken. Je kunt tegen betaling ook extra nummers toevoegen, onderling bellen kost helemaal niets en via de selfcare breid je zelf je pakket uit.

Hallo

De VoIP telefooncentrale van Hallo is geschikt voor organisaties met zes tot 500 werkplekken. De functionaliteiten van hosted VoIP zijn (bijna) oneindig: CRM koppeling met CRM-tools als Gripp voor click-to-dial-technologie, koppeling met Outlook, Skype for Business integratie, voicemail, fax-to-email, wachtmuziek, belgroepen en ga zo maar door. Je betaalt bij Hallo per werkplek, zo vervalt de investering in een dure telefooncentrale en kosten voor onderhoud en beveiliging. Opschaling van aantal aansluitingen is in vijf werkdagen geregeld en de virtuele telefooncentrale wordt centraal gehost in een streng beveiligd datacenter. Ook verhuizen levert geen problemen op; de toestellen zijn niet aan een centrale gebonden.

Voys

Voys heeft zich gespecialiseerd in het leveren van zakelijke VoIP-telefonie. De dienst is per dag te activeren en op te zeggen en je betaalt abonnementskosten voor de telefoonnummers en het aantal toestellen. Voor eventuele extra’s betaal je apart, bijvoorbeeld het keuzemenu, de wachtrijfunctionaliteit of de mogelijkheid voor een telefonische vergadering (conference call). Je kunt belgroepen instellen en je telefoon doorschakelen naar vast of mobiel.

Zoom

Jazeker, tegenwoordig kun je ook Zoom gebruiken voor VoIP-telefonie. Deze functie wordt Zoom Phone genoemd. Hiermee kunnen klanten direct naar alle medewerkers (thuis of op kantoor) worden doorgeschakeld via één zakelijk telefoonnummer. De app werkt niet alleen op je VoIP telefoon, maar ook op smartphones, computers en tablets.