Hoe motiveer je Millennials?

Inspireer & motiveer!
De Millenials vind je meer en meer op de arbeidsmarkt. Het zijn daarmee niet alleen je nieuwe klanten, maar ook je nieuwe werknemers. Een groep met veel mogelijkheden, mits je hen gemotiveerd houdt...

Wie zijn de Millenials?

De Millennials (Generatie Y) werden rond 2000 volwassen. Minder gevoelig voor massamedia dan de generatie voor hen en zelf altijd op zoek naar informatie. De generatie Y voelt zich uniek en wil ook zo behandeld worden. Geen standaard formats en mails of ouderwetse hiërarchie. Autonomie, zelfontplooiing en flexibiliteit is het devies. Ze willen dingen meemaken, meedoen en meetellen. De Millennials willen een positieve bijdrage leveren aan de organisatie waar ze werken en aan de maatschappij.

Het is een gedreven groep professionals die hard werken als ze ergens in geloven. Millennials hebben een aantal kenmerken, die je kunt inzetten om hen te motiveren, voor een ultieme match op de werkvloer.

Ze gebruiken meerdere devices die naadloos in elkaar overgaan - omnichannel

Van telefoon naar televisie naar tablet naar laptop en terug zonder moeite. Ook zijn ze altijd en overal online en op de hoogte. Ze willen een werkgever die dit begrijpt en zelf ook snel en effectief communiceert. Deel niet alleen grote doelen, maar communiceer ook over de weg ernaartoe. Heb je ergens geen tijd voor of weet je iets niet? Communiceer dat en geef ook aan wanneer je er wel tijd voor hebt of wie het antwoord wellicht wel weet.

Ze willen een persoonlijke aanpak

Deze generatie voelt zich uniek en wil ook zo behandeld worden. Ze willen geen standaard opleidingen en loopbanen, ze willen dat jij meekijkt naar wat bij hen past. Ze willen zichzelf blijven verbeteren en willen werkgevers die daar ruimte voor bieden. Ook in hun manier van werken willen ze uniek zijn. Niet van 9 tot 5, maar zelf bepalen hoe, waar en wanneer ze hun uren maken. Soms een werkdag van 10 uur en soms een werkdag van 6 uur. Kun jij hier ruimte voor bieden?

Ze stellen hoge eisen

Ze willen onafhankelijk en zelfstandig hun werk doen, gerespecteerd worden om hun vaardigheden en het vertrouwen om zelf te beslissen. Ze willen werken met moderne technologie en willen flexibel zijn in waar en wanneer ze werken. Niet het minste eisenpakket. Maar als je dit kunt bieden en je zet hen in hun kracht, dan betaalt dit zich dubbel en dwars uit.

Ze hebben weinig geduld

Waar babyboomers nog geduld konden hebben voor erkenning en financiele waardering, heeft deze generatie dat niet. Hierdoor zijn snelle promoties en beloningen, hoe miniscuul ook, belangrijk. Als ze het bij jou niet krijgen, gaan ze wel naar een ander.

Ze willen betekenis geven.

Millennials weten dat er een groter plaatje is en willen daaraan bijdragen. Ze zijn op zoek naar doelen die aansluiten bij hun eigen normen en waarden. Hiervoor is betekenisvol werk het allerbelangrijkste. Deel je doelen met hen en vertel waarom je dingen doet. Laat zien welke rol de Millennial speelt of krijgt.

Meer lezen over de digitale generatie en de screenagers? Lees dan dit artikel over de generatie Z of duik in het boek Toptrends voor Ondernemers.


Potje dobbelen om de 10 Top Trends in het MKB

Jelle Drijver in gesprek met Willem Overbosch
Trends zijn vaak al voorbij als het boek uitkomt en toch. Dat is het risico met het schrijven van een boek. Willem nam die gok. Reden te meer voor Jelle Drijver om in gesprek te gaan met auteur Willem Overbosch en een de proef op de som te nemen met de dobbelsteen in de hand.
Jelle Drijver en Willem Overbosch Toptrends voor ondernemers.jpeg

Dossiers

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten