Beter bereikbaar? Beter bedrijfsresultaat

Is jouw onderneming altijd bereikbaar? Zeker voor kleinere ondernemers kan dat een uitdaging zijn. Tot voor kort had je minstens een receptioniste of een callcenter nodig. Maar met cloud telefonie is dat verleden tijd. Cloud telefonie is flexibel en veel goedkoper. Bovendien levert het je meer potentiële klanten op.
Cloud telefonie?
Cloud telefonie staat ook wel bekend als internet bellen. Andere namen zijn Voice over IP, VoIP of hosted telefonie. Het moge duidelijk zijn, met cloud telefonie verloopt al je telefoonverkeer via het internet. Je bent aangesloten op een router of switch en niet langer op een telefoonlijn. Met een beveiligd online beheersysteem stel je je eigen belplan samen en is een telefooncentrale niet meer nodig.
Met cloudtelefonie maakt het niet uit hoeveel gesprekken er tegelijkertijd plaatsvinden. Jij bepaalt wanneer iemand in de wachtrij wordt gezet en daarmee je klantvriendelijkheid. Met de beheertool of de app wijzig je gemakkelijk je instellingen en bepaal je zaken als wachtmuziek en voicemailberichten.
 
 
Meer klanten met online bellen
Klanten die langer dan 15 seconden aan de lijn moeten wachten haken in veel gevallen af. Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos. Dat geldt ook voor klanten die een ingesprektoon krijgen. Ook is gebleken dat slechts 50% van de mkb bedrijven in staat is zijn klanten binnen 15 tellen te woord te staan. Als je dan bedenkt dat 30% van de consumenten die een bedrijf bellen dat doet voor een bestelling, afspraak of reservering, dan wordt duidelijk hoe belangrijk bereikbaarheid is. Slecht bereikbaar zijn betekent verlies van mogelijke klanten. En er is meer. Ongeveer een kwart van de consumenten gaat bij slechte bereikbaarheid naar de concurrent. Niet bereikbare bedrijven worden slechter beoordeeld op service, kwaliteit en algemene indruk. Met cloud telefonie ben je altijd bereikbaar op je vaste zakelijke nummer. Zo sta je elke potentiële klant te woord, waar je op dat moment ook bent.
 
Verhoog de productiviteit
Cloud telefonie verhoogt niet alleen je bereikbaarheid. Met de specifieke functionaliteiten verhoog je ook je productiviteit. We lichten er een paar uit:
  • Openingstijden: Je wil iedereen graag te woord staan, maar 24 uur per dag gaat een beetje te ver. Met de functie ‘Openingstijden’ kun je inkomende gesprekken vanaf een door jou gekozen tijdstip doorschakelen naar een ander (bijvoorbeeld mobiel) nummer. Dat is vooral handig als je 24-uurs service biedt voor bijvoorbeeld storingen. Doorschakelen naar de voicemail kan natuurlijk ook.
  • Netnummer/postcode route: Heb je meerdere vestigingen? Met deze functie wordt de beller automatisch doorgeschakeld naar het filiaal dat het dichtst bij hem in de buurt ligt. Belt hij of zij vanaf een mobiel of privé nummer, dan wordt gevraagd de postcode in te typen.
  • Webhooks: Veel aanbieders hebben de functie Webhooks. Hiermee koppel je gemakkelijk andere applicaties aan je telefonie, zoals het CRM-systeem. Zo verschijnt direct de klantkaart in beeld van degene die je aan de lijn krijgt. Met Webhooks kun je verder een mail versturen bij een gemiste oproep, telefoongesprekken meten in Google Analytics en schakelen op basis van een externe data. Een koppeling met je agenda? Ook dat kan. Wanneer je bezet bent worden je telefoontjes automatisch doorgeschakeld naar een collega. En zelfs je muzieksysteem is te koppelen. Die gaat vanzelf zachter wanneer je wordt gebeld. Handig toch?
  • Meldtekst: Het kan gebeuren natuurlijk, zelfs met cloud telefonie; al je medewerkers zijn in gesprek. In plaats van een langdurig aanhoudende ingesprektoon, hoort de beller een vriendelijke meldtekst die vraagt om nog even aan de lijn te blijven.
 
Geïnteresseerd geraakt? Overstappen naar VoIP van ANNAbel is makkelijk en opzeggen kan elke maand. Bereken hier je kosten.

Dossiers

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten