Ochtendroutine cruciaal voor ondernemers

In 4 stappen productiever en energieker | Bekijk de video’s

07 april 2020 04 november 2020

Is je routine hevig verstoord? Loop je ook vaak achter de feiten aan? Volg dan deze tips van vitaliteitscoach Kelly Stessen. Start je dag met een boost en krijg je productiviteit weer terug.

Word lid van MKB Servicedesk

Hoe begin jij je dag? Heb je een vast ritueel? Dat is heel belangrijk. Als je ritme verstoord wordt (bijvoorbeeld door de coronacrisis) ben je de kluts helemaal kwijt. Als je een dag haastig en stressvol begint, is het lastig om dat weer recht te trekken. Je ochtendritueel is dus cruciaal.

Hoe krijg je weer grip op je dag?

Kelly Stessen van Stessen Sport en Coaching geeft tips over vitaliteit. In deze video noemt ze vier concrete stappen die je kunt zetten om fysiek en mentaal helemaal klaar te zijn voor een productieve en energieke dag.

De ideale start van je dag volgens Kelly: 

  1. Drink twee glazen water.

  2. Ga vijf of tien minuten sporten.

  3. Doe een vorm van meditatie.

  4. Neem een goed ontbijt.

De juiste voeding

Goed eten en drinken is volgens Kelly heel belangrijk. “Het heeft enorm veel effect op je energielevel en dus je productiviteit.” Ze legt verder uit hoe je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. “Daardoor kun je blijven knallen gedurende de dag.”

Pas je voedingspatroon aan, 3 tips van Kelly:

  1. Eet volkoren in plaats van witte graanproducten.

  2. Vervang suikers (koekjes) door groente en fruit.  

  3. Begin niet met koffie. Drink eerst twee glazen water.

Bekijk onderstaande video over goede voeding: 

Thuis sporten

De sportscholen zijn dicht. Hoe blijf je in vorm? Welke dingen in huis kun je slim gebruiken om oefeningen te doen? Wat dacht je van: drinkpakken, een stoel, een bezemsteel, een bureau, een rugzak en een handdoek. Kelly laat diverse thuis-workouts zien in deze video: