Hoe zorg ik dat mijn klant op tijd betaalt?

Telefonisch incasseren kun je zelf
Als ondernemer heb je graag veel klanten. Zij zijn tenslotte je omzet. Maar wat als klanten te laat betalen, of zelfs helemaal niet. Het incasseren van openstaande vorderingen gaat de meeste ondernemers moeilijk af.
Waarom debiteurenbeheer
Het tijdig innen van uitstaande rekeningen, het inschatten van debiteurenrisico’s, het zo nodig inschakelen van een incassobureau. Het behoort allemaal tot het begrip ‘debiteurenbeheer’, ook wel creditmanagement. Niet de meest sexy ondernemerstermen. Maar leuk of niet leuk, het hoort bij ondernemen. Het is zelfs essentieel voor je succes. 
Wie producten of diensten verkoopt, heeft immers te maken met debiteuren. En als die hun rekeningen niet of te laat betalen, wat in deze economisch barre tijden wel eens steeds vaker kan voorkomen, kom je zelf in de problemen.
Als vorderingen langer open staan, lijd je renteverlies en komt je cashflow onder druk te staan, waardoor je eigen betalingsrisico stijgt. En dat wil je niet, zeker niet in de huidige economische omstandigheden. Een goed en verantwoord creditmanagement, is dan ook belangrijker dan ooit.
 
Telefonisch incasseren
Je geeft de klant graag het voordeel van de twijfel, je stelt het ‘vragen om je geld’ het liefst nog even uit. Maar als de betaling achterwege blijft, is de telefoon een ideaal instrument om openstaande vorderingen te incasseren. Een sturend en klantgericht telefoongesprek vraagt echter wel om specifieke communicatietechnieken. Want hoe verander je het betaalgedrag van je debiteuren zonder de relatie onder druk te zetten. En hoe overtuig je die lastige klant, die maar niet wil betalen. Hoe krijg je jezelf zover dat je de telefoon überhaupt pakt? Je kunt het leren!
 
Zo leer je debiteuren beheren!
Het belang van goed debiteurenbeheer, verschillende creditmanagement producten, hoe je een incassogesprek opbouwt en omgaat met weerstanden en smoezen van ‘lastige’ debiteuren. In één dag kun je een hoop wijzer en sterker worden! MKB Cursus&Training biedt ondernemers en medewerkers hiervoor de eendaagse cursus ‘Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren’.
Tijdens deze training worden praktische handvatten aangereikt om je debiteurenbeheer effectief uit te voeren. Je leert de risico’s te verkleinen en kosten op debiteuren te verlagen en bent na afloop van de training beter in staat je debiteuren snel en efficiënt telefonisch te benaderen. Tel uit je winst!

 


Hoe zorg ik dat mijn facturen betaald worden?

Creëer een goed debiteurenbeheer en mijd wanbetalers
Last van slecht betalende debiteuren? Nederlandse ondernemers lopen jaarlijks 15 miljard euro mis, omdat facturen niet betaald worden, zo stelt het...

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten