Hoe vraag ik een postbus aan?

Zakelijke post van ondernemers

29 januari 2013

Eén op de drie bedrijven heeft een postbusadres. Het geeft een professionele uitstraling en zorgt ervoor dat je al vroeg over je post beschikt.

Eerste hulp bij Direct Mail

Levertijd postbus

Na je aanvraag, ontvang je je postbusnummer via een bevestigingsbrief op het door jou opgegeven (vestigings)adres. De eerste keer dat je je post op je postbuslocatie gaat ophalen, krijg je de sleutel van de postbus. Vergeet hierbij niet: 

  • De originele bevestigingsbrief van PostNL (geen kopie).

  • Een geldig legitimatiebewijs van de persoon op wiens naam de postbus is aangevraagd (geen kopie), of van een gemachtigde (via het machtigingsformulier)

Voordelen postbus

Het hebben van een postbus heeft enkele voordelen

  • Bij de meeste postbuslocaties kan je al vanaf half acht 's ochtends over je post beschikken.

  • Een postbusadres staat professioneel en is vaak handiger telefonisch door te geven dan een bezoek-adres

  • Je hebt veel ruimte voor je post. Grotere pakketten of grote hoeveelheden post zoals bundels en zakken worden bewaard in een speciale volumebus die op de meeste locaties aanwezig is of wordt anders voor je beschikbaar gehouden. In je postbus ontvang je altijd een kennisgeving of een sleutel van een speciale volumebus.

  • Wil je de post uit je postbus niet zelf ophalen? Je kunt het - tegen betaling - bij je bedrijf laten bezorgen. 

Nb. Ook post die wordt vervoerd door andere postbedrijven dan PostNL, kun je op je postbusadres ontvangen. 

Kosten

Een eigen postbus kost 130 euro per jaar exclusief btw. Daarnaast betaal je eenmalig een entreetarief van 38 euro exclusief btw. Als je postbusadres moet verhuizen betaal je eenmalig 37 euro exclusief btw.

Opzeggen

Na ontvangst van de factuur heb je nog één maand om je postbuscontract voor de nieuwe contractperiode op te zeggen. Dit moet schriftelijk gebeuren. 

Meer informatie? Bel met PostNL via 088 868 68 68