Waar kun je het beste kantoorruimte huren?

Bedrijfsverzamelgebouw of business center
Het maakt niet uit of je een grote internationale speler bent of dat je een webshop bent begonnen met twee vrienden. Je wilt de juiste kantoorruimte huren. Waar moet je op letten? Wil je per se die laagste prijs en krijg je dan wel de faciliteiten die nodig zijn voor jouw bedrijf? Lees het hier.

1. Het bedrijfsverzamelgebouw

De term bedrijfsverzamelgebouw zegt precies wat het is: een gebouw waarin meerdere bedrijven verzameld zitten. Vele grote organisaties kiezen voor bedrijfsverzamelgebouwen als kantoortype. Ze huren dat dan op meerdere plekken in Nederland. Zo zitten ze bijvoorbeeld met kantoorruimte in Rotterdam, Zwolle, Leeuwarden en Eindhoven.. Voilà, je bent voor alle klanten prima bereikbaar in Nederland. Ook middelgrote en startende bedrijven huren vaak kantoorruimte in een bedrijfsverzamelgebouw.

Bedrijfsverzamelgebouwen hebben lagere huurprijzen. Andere voordelen:

  • Je huurt een kantoorruimte en geen gemeenschappelijke ruimten;
  • De contracttermijn is flexibel;
  • Eenvoudig je netwerk uitbreiden en klanten acquitteren;
  • De locaties zijn vaak aan de snelweg en hierdoor ben je zichtbaar en uitstekend bereikbaar;
  • Een dynamische en levendige werkomgeving.

Er kleven natuurlijk ook een aantal nadelen aan dit gebouwtype, niets is immers perfect:

  • Beperkt aantal parkeerplekken;
  • Onder de andere huurders kan zich ook een concurrent bevinden;
  • Als het gebouw vol zit, kun je niet op dezelfde locatie doorgroeien;
  • De uitstraling van het pand is zoals zij is, daar kun je vrijwel niets aan veranderen;
  • De bereikbaarheid met het openbaar vervoer kan nog weleens problemen opleveren.

 

2. Het business center

De vaak al gemeubileerde kantoren in een business center zijn luxer te noemen dan die in het bedrijfsverzamelgebouw. Je hoeft eigenlijk alleen maar je laptop mee te nemen en er is, anders dan in het bedrijfsverzamelgebouw, altijd vergaderruimte. Jouw bedrijf kan zich hier ook volledig op de core business focussen want op het gebied van randzaken word je ontzorgd. 

Als jij wilt genieten van een uitgebreider servicepakket dan in een bedrijfsverzamelgebouw dan past dit gebouwtype uitstekend bij jouw bedrijf. Ook als je niet aan een lang huurcontract vast wilt zitten maak je een goede keuze door in een business center te huren.

Een all-in huurprijs en flexibel huren, dat is een goot voordeel.
Maar een business center heeft meer voordelen:

  • Kantoren zijn instapklaar;
  • Reserveer een van de beschikbare vergaderruimtes, zo kun je altijd vergaderen;
  • Flexibele contractvoorwaarden. Tip: een huurtermijn van één jaar is vaak het voordeligst;
  • Extra services als receptiediensten (telefoonbeantwoording en postverwerking bijvoorbeeld), schoonmaak, beveiliging en onderhoud zijn af te nemen.

Business centers hebben ook een aantal nadelen:

  • De kosten van een kantoorruimte zijn vaak net wat hoger dan in een bedrijfsverzamelgebouw;
  • De parkeermogelijkheden zijn beperkt.

 

3. Het kantoorconcept

Last but not least hebben we nog het kantoorconcept. Je wordt nog meer ontzorgd dan bij een business center. Beleving en gemak voor de gebruiker, daar draait het allemaal om. Soep gemorst en moet je pak naar de stomerij? Even bellen met de receptie! Er is ruimte voor ontspanning in het sociale hart en je geniet van een verse lunch in het restaurant. Wat bestel jij in de pauze? 

Je huurt geen kantoor, je huurt een goed gevoel en andere voordelen van dit type:

  • Een gaaf kantoor met bijbehorende kantoorinrichting;
  • Ontzorging op alle fronten;
  • Groot of klein vergaderen, er is ruimte genoeg;
  • Voorzieningen die alleen een kantoorconcept biedt;
  • Goed bereikbaar met openbaar- en eigen vervoer;
  • Veel voordeel bij de community;
  • Minder ziekteverzuim en het goede gevoel bij werknemers.

Oké! En de nadelen die eraan kleven?
‘Voor niets gaat de zon op’ luidt een gezegde. Niets is minder waar, want als je ontzorging wenst, dan betaal je daar ook voor.

  • Hogere huurprijs voor een kantoorruimte;
  • Het delen van de ruimten met andere bedrijven kan leiden tot overlast;
  • Kans dat er weinig parkeerruimte beschikbaar is

Wat nu, waar moet ik kantoorruimte huren?

Wanneer je deze tekst hebt gelezen dan moet één ding je zijn opgevallen. De opbouw verraadt eigenlijk welk gebouwtype als beste uit de bus komt. Over het geheel zie je de huurprijs van kantoorruimte stijgen, maar daar krijg je ook meer voor terug en het serviceniveau stijgt bovendien. Zo gingen Groupon en Vodafone je niet voor niets voor.


Logo_SKEPP.jpg

SKEPP

Thuis op kantoor - Via ons online platform brengen we vraag en aanbod van kantoorruimte bij elkaar en helpen we elke dag bedrijven in Nederland aan nieuwe bedrijfshuisvesting. Daarnaast regelen we huurcontracten voor verhuurders, slaan we deze huurcontracten digitaal op en verzorgen we ook de facturatie voor hen. SKEPP biedt verhuurders veel meer dan alleen een platform om kantoren onder de aandacht te brengen. Bekijk het nu zelf
méér...

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten