Automatisering

Automatisering & IT desk

Wat is database marketing?

Alles draait om je klanten

Leer je klanten kennen. Hoe meer je van ze weet, hoe beter het is voor je zaak. Database marketing kan je daarbij helpen. Maar wat is het precies?

20 oktober 2017 27 augustus 2021

Wat is Customer Relationship Management?

Orden en beheer je (klant)relaties en hun gedrag

CRM staat voor Customer Relationship Management. CRM duidt op een werkwijze waarbij het optimaliseren en beheren van al je contactmomenten met de klant of relatie centraal staan. Dit kun je grotendeels automatiseren in een CRM-systeem. Met een goed CRM kun je slimmer en efficiënter ondernemen.

29 november 2017 27 augustus 2021

7 voordelen van CRM

Bedien je klanten sneller en gerichter

Een goede CRM-strategie en een goed CRM-systeem kunnen je bedrijf veel opleveren. De basis is dat CRM tot een betere stroomlijning leidt van al je processen rondom klanten en klantcontact. In dit artikel 7 voordelen en 3 aandachtspunten.

31 maart 2020 27 augustus 2021

In 2 stappen naar een georganiseerde mailbox

Minder e-mails ontvangen en sneller verwerken

‘Ontploft’ jouw inbox ook regelmatig? De doorsnee kenniswerker besteedt 28 procent van zijn tijd aan e-mailverkeer. Een gemiddelde werknemer ontvangt zo'n 91 zakelijke mails per dag en stuurt er zelf 40 uit. Managers en ondernemers ongetwijfeld nog een stuk meer.

21 november 2018 27 augustus 2021

Hoe CRM je helpt beter te delegeren

Niet alles zelf doen, maar toch controle houden

Als ondernemer kan het moeilijk zijn om werk uit handen te geven. Stiekem wil je gewoon alles zelf doen, maar als je wilt groeien moet je vroeg of laat leren om te delegeren. CRM kan daarbij een verrassend krachtig hulpmiddel zijn.

29 november 2017 27 augustus 2021

Durf jij de strijd aan met de tijd?

Ondernemers hebben te weinig tijd om groeiambities te realiseren

Één op de drie ondernemers geeft aan dat zijn huidige werk-privébalans verre van ideaal is. De helft heeft zelfs het gevoel dat het leven alleen nog maar om werken draait. Is ieder gewerkt uur wel productief en even zinvol?

29 november 2017 27 augustus 2021

Tools om tijd te besparen: heb jij er tijd voor?

Hoe ‘less is more’ je echt vooruit kan helpen

Je kent het wel: ‘handige online oplossingen’ waar je ‘direct’ tijd en geld mee kunt besparen. In hoeverre hebben ze jou vooruit geholpen? Het huidige overaanbod aan technologie, gadgets en tools kan verlammend werken, waardoor juist kostbare tijd verloren gaat.

21 november 2018 27 augustus 2021

Wees niet bang voor de cloud

Online software (SaaS) is goud waard voor mkb

De cloud is nog geen gemeengoed in het Nederlandse bedrijfsleven. Gebrek aan kennis, vrees voor datalekken en de hoge kostprijs zijn daarvoor de meest gehoorde redenen. Jammer, want die twijfels zijn ongegrond. Cloudtoepassingen zijn juist dé manier voor kleine bedrijven om makkelijk, goedkoop en betrouwbaar in hun IT-behoeften te voorzien. Vooral Software-as-a-service (SaaS) biedt tal van voordelen voor het mkb.

20 oktober 2017 27 augustus 2021

5x VoIP telefonie voor het mkb

Zakelijk bellen doe je via VoIP

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en is een oplossing voor zakelijk bellen. De telefoonrekening van een mkb-onderneming met zo’n acht werknemers kan flink oplopen en dan hebben we het nog niet eens over de telefooncentrale van bedrijven met iets meer werknemers. Als je ervoor kiest om te bellen via internet verdwijnen al deze problemen als sneeuw voor de zon, maar welke VoIP-aanbieder is nu het meest geschikt voor jou? Wij vergeleken vijf leveranciers voor je.

25 juni 2019 27 augustus 2021

De digitale transformatie in het mkb

Hoe digitaal is jouw bedrijf?

Op iedere (online) bijeenkomst, seminar en evenement praten we over hetzelfde thema: digitale transformatie in bedrijven. Maar zijn we ons wel bewust van de invloed van de transformatie op de staat en toekomst van het mkb als geheel en onze eigen onderneming?

21 november 2018 27 augustus 2021

Getoond 1 tot en met 10 van 248 totaal, er zijn meerdere pagina's