Cloud computing

Sneller ondernemen desk

Hoe werk ik met Google Drive?

Online bestanden maken en beheren

Je hebt met Google Drive overal en altijd toegang tot je bestanden. Je logt in met je Gmail-account en op ieder apparaat dat verbinding met internet heeft, kun je online documenten bekijken, bewerken en beheren. Bestanden staan veilig online (in de cloud) opgeslagen.

04 februari 2020 06 oktober 2020

Wat heb ik nodig om een webinar te organiseren?

PC, camera, microfoon, software, goede internetverbinding

Als je een webinar gaat organiseren heb je een aantal dingen nodig. Lees wat, hoe je er precies aan komt en waar je op moet letten.

03 april 2020

7 voordelen van CRM

Bedien je klanten sneller en gerichter

Een goede CRM-strategie en een goed CRM-systeem kunnen je bedrijf veel opleveren. De basis is dat CRM tot een betere stroomlijning leidt van al je processen rondom klanten en klantcontact. In dit artikel 7 voordelen en 3 aandachtspunten.

31 maart 2020

Wat is cloud computing?

De voordelen van software as a service

Voor de kleine zelfstandige die zich geen systeembeheerder kan veroorloven kan het handig zijn om online software te gebruiken. Zeker als je op afstand wilt samenwerken is cloud computing een uitkomst.

04 februari 2020

Wat is het doel van mijn website?

Een website als uithangbord, verkooppunt, merkversterker of interactief platform

86 procent van de bedrijven met meer dan tien werknemers heeft een website. Maar waarom heb je er eigenlijk één? En voor de ondernemers die nog geen website hebben: waarom moet ik er een nemen?

04 februari 2020

Hoe gebruik ik social media als ondernemer?

Wat zijn sociale netwerken en wat kan ik ermee?

Social media zijn niet meer weg te denken. Meer dan driekwart van de Nederlandse bevolking kent Facebook, YouTube, Twitter en LinkedIn. Het is ook een eenvoudige manier om (potentiële) klanten te bereiken.

04 februari 2020

Telefooncentrale in de cloud vergroot bereikbaarheid

Column Paul van der Velde | Altijd, overal, iedereen bereiken?

Voor welke werknemer klanten ook bellen, iedereen wordt direct geholpen. Daarvoor hoeft de betreffende werknemer niet bij de vaste telefoon te zitten. Mobiel is hij net zo goed bereikbaar. En als deze werknemer even geen tijd heeft, zijn er altijd andere werknemers die snel aan de lijn kunnen komen. De klant hoeft nooit te wachten en komt altijd bij de juiste persoon terecht. Een scenario waar veel organisaties van dromen.

05 september 2018

Ondernemer, benut je online mogelijkheden!

Denk aan de 3 W's: webshop, webinars en wifi

Uit onderzoek van MKB Servicedesk onder 820 ondernemers blijkt dat er online nog veel winst te boeken is. Vooral op het onderdeel ‘bediening van klanten’ is er nog ruimte voor verbetering.

05 september 2018

Mkb loopt achter met cloud computing

Meer dan helft mkb'ers hecht geen belang aan de cloud

Slechts 23 procent van de mkb-ondernemers werkt in de cloud. Onbekendheid en scepsis zijn de belangrijkste struikelblokken voor kleine ondernemers.

05 september 2018

Veilig werken met cloud computing in tien stappen

Stap veilig en goed voorbereid de cloud in

Veel ondernemers zijn nog terughoudend om bedrijfsgegevens over te hevelen naar de cloud. Ze zijn vaak bang voor internetcriminelen die hun gegevens voor het oprapen hebben. Toch is angst in veel gevallen niet nodig.

28 november 2017

Getoond 1 tot en met 10 van 35 totaal, er zijn meerdere pagina's