Cloud computing

Wat is database marketing?

Alles draait om je klanten

Leer je klanten kennen. Hoe meer je van ze weet, hoe beter het is voor je zaak. Database marketing kan je daarbij helpen. Maar wat is het precies?

20 oktober 2017 27 augustus 2021

De evolutie van het mkb

Het Nieuwe Werken, fysieke kantoren en home offices

We evolueren massaal naar plaats- en tijdsonafhankelijke arbeid. Het Nieuwe Werken (HNW) is aangeslagen, ook in het midden- en kleinbedrijf (mkb). Werknemers krijgen steeds vaker de mogelijkheid om vanuit huis te werken of zelf hun werkuren te kiezen. Hoe is dat binnen jouw bedrijf?

20 oktober 2017 27 augustus 2021

Wees niet bang voor de cloud

Online software (SaaS) is goud waard voor mkb

De cloud is nog geen gemeengoed in het Nederlandse bedrijfsleven. Gebrek aan kennis, vrees voor datalekken en de hoge kostprijs zijn daarvoor de meest gehoorde redenen. Jammer, want die twijfels zijn ongegrond. Cloudtoepassingen zijn juist dé manier voor kleine bedrijven om makkelijk, goedkoop en betrouwbaar in hun IT-behoeften te voorzien. Vooral Software-as-a-service (SaaS) biedt tal van voordelen voor het mkb.

20 oktober 2017 27 augustus 2021

7 voordelen van CRM

Bedien je klanten sneller en gerichter

Een goede CRM-strategie en een goed CRM-systeem kunnen je bedrijf veel opleveren. De basis is dat CRM tot een betere stroomlijning leidt van al je processen rondom klanten en klantcontact. In dit artikel 7 voordelen en 3 aandachtspunten.

31 maart 2020 27 augustus 2021

6 manieren om tijd te winnen met apps in de cloud

Online tools die geld en tijd besparen

De belangrijkste voordelen van de cloud voor het mkb ken je waarschijnlijk wel. De kosten liggen laag, het is toekomstgericht, en je hoeft niets uit te geven aan duur IT-personeel. De besparing in tijd wordt vaak onderbelicht. Wist je dat je met apps veel efficiënter kunt werken?

23 december 2019 27 augustus 2021

Hoe manage ik mijn contacten en klantgegevens?

Haal meer uit je contacten en klantgegevens met een gekoppeld CRM-systeem

Voor zakelijke dienstverleners en creatieve bureaus is een goed contact met hun opdrachtgevers cruciaal. Veel bedrijven maken hiervoor gebruik van een CRM-systeem. Waarom? Omdat je met zo’n systeem een stuk efficiënter om kunt gaan met je contacten en klantgegevens. Maar een CRM-systeem doet meer dan dat. Hoe kun je je voordeel doen met zo’n systeem?

02 augustus 2018 19 augustus 2021

Hybride werken: het nieuwe normaal?

Een mooie combinatie van thuis en op kantoor

Het advies van het kabinet om als het kan thuis te werken is inmiddels ingetrokken. Maar de lange periode van uitsluitend thuiswerken heeft veel bedrijven aan het denken gezet. Waar vroeg werken op kantoor de norm was, zien steeds meer bedrijven nu de voordelen in van hybride werken: een combinatie van thuiswerken en werken op kantoor. Hoe sta jij tegenover hybride werken? En hoe ga je ermee om?

09 juli 2021

Welk CRM systeem moet ik kiezen?

5 CRM-oplossingen voor het mkb

Het zoeken naar welk CRM systeem het beste bij je bedrijf past is een moeilijk en tijdrovend proces. Vijf systemen op een rij.

04 februari 2020 21 oktober 2020

9 vragen over de meldplicht datalekken

Bescherming klantgegevens: welke plichten heb je?

De Wet bescherming persoonsgegevens is in mei 2018 vervangen door de Algemene Verordening Gegevenbescherming, de AVG. Dat betekent dat iedere ondernemer in Nederland verantwoordelijk is voor de privacygevoelige data in zijn organisatie en bij overtreding een boete tegemoet kan zien.

05 september 2018 23 september 2020

Mobbr: anders werken, anders betalen

Hoe zorg ik voor meer samenwerking?

Voor innovatie is een nieuw type organisatie nodig. Dat blijkt volgens Ernesto Spruyt (38) en Patrick Savalle (48) van Mobbr uit de praktijk. Steeds meer innovatieve ondernemers ontdekken de voordelen van crowdsourcing en een flexibele organisatie. Maar hoe vind je mensen en hoe geef je die een eerlijke vergoeding? Spruyt en Savalle hebben een oplossing.

03 maart 2020

Getoond 1 tot en met 10 van 54 totaal, er zijn meerdere pagina's