Cloud computing

Wat is database marketing?

Alles draait om je klanten

Leer je klanten kennen. Hoe meer je van ze weet, hoe beter het is voor je zaak. Database marketing kan je daarbij helpen. Maar wat is het precies?

20 oktober 2017 27 augustus 2021

7 voordelen van CRM

Bedien je klanten sneller en gerichter

Een goede CRM-strategie en een goed CRM-systeem kunnen je bedrijf veel opleveren. De basis is dat CRM tot een betere stroomlijning leidt van al je processen rondom klanten en klantcontact. In dit artikel 7 voordelen en 3 aandachtspunten.

31 maart 2020 27 augustus 2021

De evolutie van het mkb

Het Nieuwe Werken, fysieke kantoren en home offices

We evolueren massaal naar plaats- en tijdsonafhankelijke arbeid. Het Nieuwe Werken (HNW) is aangeslagen, ook in het midden- en kleinbedrijf (mkb). Werknemers krijgen steeds vaker de mogelijkheid om vanuit huis te werken of zelf hun werkuren te kiezen. Hoe is dat binnen jouw bedrijf?

20 oktober 2017 27 augustus 2021

Wees niet bang voor de cloud

Online software (SaaS) is goud waard voor mkb

De cloud is nog geen gemeengoed in het Nederlandse bedrijfsleven. Gebrek aan kennis, vrees voor datalekken en de hoge kostprijs zijn daarvoor de meest gehoorde redenen. Jammer, want die twijfels zijn ongegrond. Cloudtoepassingen zijn juist dé manier voor kleine bedrijven om makkelijk, goedkoop en betrouwbaar in hun IT-behoeften te voorzien. Vooral Software-as-a-service (SaaS) biedt tal van voordelen voor het mkb.

20 oktober 2017 27 augustus 2021

6 manieren om tijd te winnen met apps in de cloud

Online tools die geld en tijd besparen

De belangrijkste voordelen van de cloud voor het mkb ken je waarschijnlijk wel. De kosten liggen laag, het is toekomstgericht, en je hoeft niets uit te geven aan duur IT-personeel. De besparing in tijd wordt vaak onderbelicht. Wist je dat je met apps veel efficiënter kunt werken?

23 december 2019 27 augustus 2021

Hoe manage ik mijn contacten en klantgegevens?

Haal meer uit je contacten en klantgegevens met een gekoppeld CRM-systeem

Voor zakelijke dienstverleners en creatieve bureaus is een goed contact met hun opdrachtgevers cruciaal. Veel bedrijven maken hiervoor gebruik van een CRM-systeem. Waarom? Omdat je met zo’n systeem een stuk efficiënter om kunt gaan met je contacten en klantgegevens. Maar een CRM-systeem doet meer dan dat. Hoe kun je je voordeel doen met zo’n systeem?

02 augustus 2018 19 augustus 2021

Hybride werken: het nieuwe normaal?

Een mooie combinatie van thuis en op kantoor

Het advies van het kabinet om als het kan thuis te werken is inmiddels ingetrokken. Maar de lange periode van uitsluitend thuiswerken heeft veel bedrijven aan het denken gezet. Waar vroeg werken op kantoor de norm was, zien steeds meer bedrijven nu de voordelen in van hybride werken: een combinatie van thuiswerken en werken op kantoor. Hoe sta jij tegenover hybride werken? En hoe ga je ermee om?

09 juli 2021

Welk CRM systeem moet ik kiezen?

5 CRM-oplossingen voor het mkb

Het zoeken naar welk CRM systeem het beste bij je bedrijf past is een moeilijk en tijdrovend proces. Vijf systemen op een rij.

04 februari 2020 21 oktober 2020

9 vragen over de meldplicht datalekken

Bescherming klantgegevens: welke plichten heb je?

De Wet bescherming persoonsgegevens is in mei 2018 vervangen door de Algemene Verordening Gegevenbescherming, de AVG. Dat betekent dat iedere ondernemer in Nederland verantwoordelijk is voor de privacygevoelige data in zijn organisatie en bij overtreding een boete tegemoet kan zien.

05 september 2018 23 september 2020

Mobbr: anders werken, anders betalen

Hoe zorg ik voor meer samenwerking?

Voor innovatie is een nieuw type organisatie nodig. Dat blijkt volgens Ernesto Spruyt (38) en Patrick Savalle (48) van Mobbr uit de praktijk. Steeds meer innovatieve ondernemers ontdekken de voordelen van crowdsourcing en een flexibele organisatie. Maar hoe vind je mensen en hoe geef je die een eerlijke vergoeding? Spruyt en Savalle hebben een oplossing.

03 maart 2020

De functies van een boekhoudpakket

Wat mag je allemaal verwachten van je boekhoudsoftware?

Overweeg jij over te stappen op (een andere aanbieder van) online boekhouden? Boekhoudsoftware wordt steeds uitgebreider en kan je steeds meer werk uit handen nemen. Dit zijn de functionaliteiten die je kunt verwachten van je boekhoudsoftware.

22 februari 2019

Telefooncentrale in de cloud vergroot bereikbaarheid

Column Paul van der Velde | Altijd, overal, iedereen bereiken?

Voor welke werknemer klanten ook bellen, iedereen wordt direct geholpen. Daarvoor hoeft de betreffende werknemer niet bij de vaste telefoon te zitten. Mobiel is hij net zo goed bereikbaar. En als deze werknemer even geen tijd heeft, zijn er altijd andere werknemers die snel aan de lijn kunnen komen. De klant hoeft nooit te wachten en komt altijd bij de juiste persoon terecht. Een scenario waar veel organisaties van dromen.

05 september 2018

Microsoft Dynamics versus Salesforce

Vergelijking CRM-systemen

Er zijn wel tussen de 150 en 200 CRM-pakketten op de markt voor ondernemers. Uit onderzoek komen Microsoft Dynamics en Salesforce naar voren als twee leaders. Wat zijn de belangrijkste praktische verschillen tussen de twee?

02 augustus 2018

Parker Harris: "Houd je klant gelukkig"

5 tips van de mede-oprichter van Salesforce

Blije klanten horen bij het succes van ieder bedrijf. Maar hoe kun je klanten langer behouden? Hoe kun je ze slim benaderen in een veranderende wereld? Salesforce noemt haar eigen oplossing ‘the customer success platform’. 5 tips van mede-oprichter Parker Harris.

02 augustus 2018

Je financiën volledig online: zo doe je dat

Tips uit het whitepaper Je financiële bedrijfsvoering online

Boekhouden kun je tegenwoordig zelf. Met handige apps op je smartphone kun je altijd en overal inzicht in je cijfers krijgen. Er zijn tal van mogelijkheden die je helpen sneller en makkelijker te ondernemen. Enkele tips en aandachtspunten op een rij om je financiën online te regelen.

19 januari 2018

Datamining: wat is het en hoe werkt het?

Ontdek trends in jouw klantgegevens

Verzuip je zowat in alle gegevens die je hebt van je klanten en leads? Dan wordt het tijd om datamining toe te passen op je bestanden. Door verbanden en patronen te zoeken krijg je beter inzicht in je klant. Hoe werkt dat?

29 november 2017

'Bedrijven doen te weinig met digitale klantgegevens'

Online klantgedrag van groot belang voor je strategie

Europese organisaties doen te weinig om waardevolle informatie te generen uit digitale klantgegevens. Via websites, apps en mobiele diensten stromen de gegevens van klanten en hun (koop)gedrag binnen bij bedrijven, maar dit wordt nog te weinig benut.

29 november 2017

Ben ik aansprakelijk voor illegale software werknemer?

Column Maarten Menger | Personeel downloadt stiekem software

Vaak wordt aan een werknemer een laptop ter beschikking gesteld, die ook buiten het bedrijf gebruikt mag worden. Wat zijn de gevolgen als een werknemer illegale software downloadt op die computer?

29 november 2017

Getoond 1 tot en met 18 van 54 totaal, er zijn meerdere pagina's