Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Effectief maatschappelijk verantwoord ondernemen

MVO leeft in het mkb

De meeste ondernemers willen niet alleen winst maken, maar ook een maatschappelijke bijdrage leveren. Heb je duurzaamheid in je strategie opgenomen en onderneem je veel actie? Dan kun je meer effect van je activiteiten zien als je je doelen meetbaar maakt en dat gestructureerd aanpakt.

10 juli 2018

Zo doe je slim inkopen

Draag bij aan een duurzame wereld

Hoe doet jouw organisatie zijn inkopen? Kies je voor de laagste prijs, of ga je voor een eerlijke prijs? Door slim in te kopen draag je een steentje bij aan een betere wereld en kun je vaak ook nog geld besparen.

10 juli 2018

Verover de markt met producten waar je voor staat

Ken de producten op jouw schap

Weet jij eigenlijk wel waar de producten op jouw schap precies vandaan komen? Zeker als je leveranciers in het buitenland zitten, is het lastig om alle details te weten te komen. Toch is het belangrijk om je bezig te houden met hoe je product is gemaakt. Je wilt natuurlijk niet in het nieuws komen met een schandaal over kinderarbeid. Houd dus regelmatig de vinger aan de pols.

10 juli 2018

Tevreden medewerkers, tevreden klanten

Het rendement op de investering in je personeel

Je personeel is van onschatbare waarde. Ze zijn een adviseur voor de klant en nemen de rol van gastvrouw of -heer op zich. Het is dan ook van groot belang dat je medewerkers gemotiveerd blijven. Hoe doe je dat?

10 juli 2018

Bespaar kosten door duurzame bedrijfsvoering

Ook jij profiteert

Natuurlijk draag je het milieu een warm hart toe, maar toch is het mooi meegenomen dat je zelf ook de vruchten plukt van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Met een aantal eenvoudige maatregelen kan je efficiënter omgaan met middelen die je nodig hebt om je winkel draaiende te houden. En dat levert een kostenvoordeel op!

10 juli 2018

Hoe kan ik alle Global Goals toepassen in mijn bedrijfsvoering?

Verbondenheid tussen de Global Goals

Geen honger, geen armoede, samenwerking om de doelen te behalen, actie tegen klimaatverandering en nog 13 andere doelen die behaald moeten worden. De rol van het bedrijfsleven is enorm belangrijk om de Global Goals te behalen.

14 mei 2018

Pas op: gebruik de term ‘duurzaam’ voorzichtig

Consument kritisch over ‘duuzame’ producten

Zeg niet zomaar dat jij een maatschappelijk verantwoord ondernemer bent of dat je product duurzaam is als je dat niet kunt hardmaken. Consumenten worden steeds kritischer als het aankomt op duurzame claims. Ook wordt aandacht voor het milieu steeds meer als vanzelfsprekend gezien.

19 april 2018

Weekly Hangout: MVO als marketingmiddel

Hoe kun je MVO correct inzetten als marketinginstrument?

'Wij zijn groen!', 'Wij helpen de maatschappij!'. Bedrijven roepen het van de daken. Maar werkt dit ook? Zit de consument hierop te wachten? In onze wekelijkse uitzending van 28 januari spreken we over het inzetten van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) als marketinginstrument. Wat moet je wel en wat vooral niet doen?

19 april 2018

Zo ga je sneller dan de politiek met de Global Goals

De Corporate Governance voorbij

Dat je op bedrijfsniveau sneller kunt gaan dan de politiek, liet ING afgelopen maand als geen ander zien. In plaats van wachten op veranderende wetgeving uit Den Haag, kondigden zij zelf aan dat elke mannelijke werknemer voortaan een maand lang betaald vaderschapsverlof kan krijgen. Een heerlijk voorbeeld van hoe snel je als bedrijf voor grote veranderingen kunt zorgen en op maatschappelijke doelstellingen als gelijkwaardigheid snel het roer om kunt gooien.

22 maart 2018

De sleutel naar al het succes?

Global Goal nummer 16

Goal nummer 16: Vrede, rechtvaardigheid en sterke instituties. Naar mijn idee één van de sleuteldoelen. Maar schijnbaar ook één van de moeilijkste. Hoe is Global Goal nummer 16 toepasbaar binnen je bedrijfsvoering?

22 maart 2018

Getoond 31 tot en met 40 van 94 totaal, er zijn meerdere pagina's