5 tips om handiger te werken in Office 365

Advertorial

28 november 2017

Word, Excel, PowerPoint. Wie kent ze niet? Menig medewerker gebruikt het al jaren. Office 365 zorgt ervoor dat je nu nog productiever bent. We geven je een aantal tips om er zo veel mogelijk uit te halen.

Whitepaper Customer Relationship Management (CRM)

1. Werk samen aan 1 Word-document

Hét voordeel van Office 365: overal ideeën lezen, schrijven, gezamenlijk bewerken en presenteren. En dat in een samenhangende, duidelijke en snelle interface. Samen aan hetzelfde document werken, is in Office 365 heel gemakkelijk. 

2. Zet eenvoudig een pdf om naar een Word-document

Je kunt het gewenste pdf document openen én bewerken. Ben je klaar? Dan sla je het document weer net zo eenvoudig op als pdf.

3. Vestig de aandacht op een onderdeel van je presentatie

Als je een presentatie geeft, kun je inzoomen op een onderdeel ervan. In de ‘Diavoorstelling modus’ kun je met het vergrootglas inzoomen op het onderdeel dat je wilt uitvergroten.

4. Maak altijd en overal aantekeningen met OneNote

Schrijf je sneller met de hand dan dat je typt? Met OneNote maak je op een touchscreen snel aantekeningen uit de losse pols. Door middel van het tabblad ‘Tekenen’. In de groep ‘Hulpmiddelen’ selecteer je 1 van de kleurpennen of markeerstiften. Kies vervolgens ‘Notities op het scherm’.  Wil je je handschrift omzetten naar getypte aantekeningen? Ook hier kun je met 'Tekenen’ en de knop ‘Lasso selecteren’ het handschrift omzetten in getypte tekst.

5. Analyseer supersnel gegevens in Excel

Direct inzicht in gegevens in Excel? Je kunt verschillende typen grafieken maken op basis van de gegevens in de cellen. Selecteer cellen met de gegevens die je wilt analyseren. Kies bijvoorbeeld ‘Grafieken’ om de gegevens weer te geven in een grafiek.

Meer weten over Office 365 bij KPN? Ga naar de website.