Vijf voordelen van cloud telefonie voor ondernemers

‘In de cloud’ speelt zich van alles af. We bewaren, delen en werken er samen aan bestanden. De meeste ondernemers zijn behoorlijk thuis in die digitale wolk. Toch is cloud telefonie nog niet zo ingeburgerd. En dat is gek. Want juist voor ondernemers brengt internet bellen veel voordelen met zich mee.
1.) Je onderneming is altijd bereikbaar
Met cloud telefonie of VoIP ben je altijd en overal bereikbaar. Op je flexplek, thuis, onderweg of gewoon op je vaste werkplek. Zolang je Wi-Fi of een 4G verbinding hebt, worden alle oproepen doorgeschakeld. En zelfs wanneer het internet op kantoor het begeeft, blijf je bereikbaar. Je stelt eenvoudig in dat de telefoon bij storing door wordt verbonden naar je mobiel.
 
2.) Je kunt efficiënter werken
Sommige aanbieders van cloud telefonie bieden ook ‘webhooks’ aan. Dit zijn handige koppelingen met andere applicaties, bijvoorbeeld je CRM-systeem. Zo heb je meteen de juiste klantkaart op je scherm wanneer er iemand belt. Of er wordt een koppeling met je agenda gemaakt: zit je in een vergadering, dan schakelt je telefoon automatisch door naar je voicemail of naar een collega. Je kunt verder een e-mail laten bezorgen bij een gemiste oproep, telefoongesprekken meten in Google Analytics en schakelen op basis van een externe database.
 
3.) Cloud telefonie is schaalbaar
Schaalbaarheid is één van de belangrijkste voordelen van internet bellen. VoIP groeit en krimpt met je mee. Je kunt altijd gebruikers, functies en lijnen toevoegen of verwijderen. Wat er ook gebeurt, met cloud telefonie kun je direct inspelen op de veranderingen in je organisatie. Simpel in de online beheeromgeving.
 
4.) Cloud telefonie is laag in kosten
Ondernemen is al duur genoeg. Wie kosten wil besparen (en wie wil dat niet?) doet er goed aan over te stappen op VoIP. Want zonder fysieke telefooncentrale zijn er geen kosten voor aanschaf en onderhoud. Daarnaast kun je met cloud telefonie tot wel drie kwart besparen op je belkosten. Want of je nu een collega belt in hetzelfde gebouw of een klant in China, het internet maakt geen onderscheid. Je kunt iedereen die is aangesloten op hetzelfde netwerk gratis bellen.
 
5.) Cloud telefonie is gebruiksvriendelijk
Je bent ondernemer en draait graag zelf aan de knoppen. Met cloud telefonie heb je altijd en overal controle over je bereikbaarheid. Daarin is internet bellen veel gebruiksvriendelijker dan een ouderwetse telefooncentrale. In de online beheeromgeving beheer jij je eigen communicatiestromen. Jij of een medewerker die je daarvoor de rechten geeft, stelt zelf op gebruikersniveau de voorkeursinstellingen in. Heb je een telefoontje gemist, dan krijg je de voicemail als geluidsbestand in je mailbox. Zo kun je luisteren wanneer het je uitkomt, herluisteren, bewaren en doorsturen.
 
Ook overstappen? Ben je overtuigd van de voordelen? Geen langlopende contracten, geen gedoe en geen hoge kosten. Gewoon bereikbaar zijn, dat biedt ANNAbel.

Dossiers

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten