WiFi: Wat kun jij je klanten bieden?

Voordelen en mogelijkheden van snel internet voor jouw klanten
Een snelle breedbandverbinding biedt legio mogelijkheden om je (potentiele) klanten blij te maken. Van gratis WiFi in hotels en restaurants tot tv als dienstverlening.
WiFi
Je kunt een snelle WiFi internetverbinding aanbieden als een dienst aan je klanten. Dat ligt voor de hand als je horecaondernemer bent en een café, restaurant, hotel of congrescentrum runt. Je gasten blijven weg als je geen goede internetverbinding aanbiedt. Daarnaast is het gewoon een prettige service aan de mensen je die op bezoek komen in je bedrijf. WiFi is ook erg handig om bijvoorbeeld je klanten draadloos te laten pinnen.
 
Gratis WiFi in hotels 
Dat draadloos internet in de horeca belangrijk is, blijkt uit het feit dat 86 procent van de hotels in Nederland gratis WiFi aanbiedt aan zijn gasten. In iets meer dan de helft van de gevallen is dit beschikbaar in zowel de lobby als de kamers. Een derde van de hotels heeft alleen gratis WiFi in de lobby en daarnaast betaald internet op de kamer. En in 9 procent van de Nederlandse hotels moet hoe dan ook voor 'connectivity' worden betaald. (Bron: Horeca Entree)
 
Mobiel samenwerken
Een draadloos netwerk dat toegankelijk is voor gasten, kan ook van groot belang zijn als je veel samenwerkt met leveranciers of partners. Iedereen kan dan tijdens meetings met de laptop of de tablet-computer online om informatie op te halen of presentaties te laten zien. Dat bevordert de productiviteit. Wat je ook meer en meer ziet is dat bedrijven in tijdelijke projectteams samenwerken met zzp'ers. Dan werkt het wel zo makkelijk als deze zzp'ers draadloos kunnen werken binnen de muren van de onderneming.
 
Wifi in winkelcentra 
Corio, de eigenaar van onder meer Hoog Catharijne in Utrecht, Cityplaza in Nieuwegein, Middenwaard in Heerhugowaard, Villa ArenA in Amsterdam, Alexandrium Shoppig Center in Rotterdam en Presikhaaf in Arnhem, gaat gratis WiFi aan de bezoekers aanbieden. Corio hoopt dat zij deze centra meer als favoriete ontmoetingsplaats gaan zien en er daardoor meer tijd winkelend zullen doorbrengen.
(Bron: RetailNews)
 
Tv als promotiemiddel
Met tv kun je een statement maken. Denk aan in de receptie van je bedrijf op een groot scherm een dynamisch kanaal laten zien met een mengeling van nieuws en sportfragmenten. Daarmee bevorder je dat de bezoeker je bedrijf associeert met actualiteit, snelheid, doorzettingsvermogen en doelgerichtheid. 
 
Tv als onderdeel van je dienstverlening
Als het gebruik van tv onderdeel uitmaakt van je dienstverlening, dan raakt dit de kern van je bedrijfsvoering. Het maakt dan onderdeel uit van je primaire proces. Denk aan hotels en pensions, aan campings en congrescentra, aan zorg- en onderwijs- en overheidsinstellingen. Maar ook in de financiële dienstverlening is tv vaak onmisbaar. Daar gaat het vooral om het volgen van het nieuws. Alles wat er in de wereld gebeurt heeft effect op de financiële markten, dus goede informatie is in deze branche goud waard. Uiteraard geldt dit ook voor de media zelf.

Hoe kan ik als ondernemer de ontwikkelingen op het gebied van ICT bijhouden?

Download gratis onze whitepapers over sneller ondernemen
De ontwikkelingen op ICT-gebied gaan razendsnel. Wil je deze als ondernemer bij kunnen houden, dan zul je moeten kiezen voor goed, snel internet. Wat...

Alle kansen van breedband internet

Een checklist
Een snelle, betrouwbare internetverbinding wordt steeds belangrijker voor ondernemers. In deze tijd van mobiel werken en cloud computing is breedband...

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten