Cloud-gebruikers maken twee keer zoveel winst

72 procent bedrijven vindt cloud computing van strategisch belang

12 juni 2017

Eén op de vijf organisaties die gebruik maakt van cloud computing weet twee keer zoveel omzetgroei te behalen als de concurrentie. Voorlopers in de cloud boeken gemiddeld bijna 2,5 keer zoveel winstgroei.

Whitepaper Customer Relationship Management (CRM)

Whitepaper Kantoor in de Cloud

Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van IBM enOxford Economics (2013) naar cloudtechnologie onder 802 beslissers en gebruikers.

De belangrijkste conclusies uit het rapport:

  • 72 procent van de beslissers binnen bedrijven erkent het strategisch belang van cloud computing. Vorig jaar was dit nog 34 procent. 

  • 58 procent van de IT'ers binnen bedrijven vind ook dat cloud computing van strategisch belang is voor het bedrijf.

  • 66 procent van de 'voorlopers' gebruikt cloud computing om de band tussen IT en het eigen bedrijf te versterken.

  • De 'voorlopers' in cloud computing gebruiken steeds vaker data om beslissingen te nemen (met 17 procent gestegen)

  • De meerderheid van de voorlopers gebruikt cloud computing om de integratie van mobiele technologie, social media, analytics en big data te bevorderen; 

  • Voorlopers in cloud computing kunnen sneller inspelen op ontwikkelingen in de markt of veranderende behoeften van de klant.

Gebruik de cloud in je concurrentiestrijd

In de aanbevelingen van de onderzoekers komt naar voren dat organisaties er goed aan doen om hun investeringen in de cloud op te schroeven. Vooral op de terreinen waar ze zich kunnen onderscheiden ten opzichte van de concurrent. Naar verwachting zal de markt voor publieke clouddiensten in 2017 een omvang van 244 miljard dollar bereiken.

Kantoor in de cloud

Maar hoe doe je dat: ondernemen in de cloud? Bekijk ons webinar Kantoor in de cloud of download het whitepaper met een handig tienstappenplan waarmee je inzicht krijgt hoe jij kunt profiteren van cloud computing en wat je daarbij nodig hebt.

Auteur

Raphael Klees