Nooit meer een bonnetje kwijt

Systeem om bonnen te ordenen | Martijn Broeren van G-Company
Heb jij ze ook, zwervende bonnetjes van kleine en iets grotere inkopen die je doet en die bij elkaar de moeite waard zijn om in te boeken? En dat je net na de BTW-aangifte nog een verfrommeld bonnetje van het voorgaande kwartaal in een colbert tegenkomt? Ik vind het altijd een flinke klus om die bonnetjes, eh: inkoopfacturen, uit de schoenendoos op datum gesorteerd in mijn boekhouding te krijgen. Of wat dacht je van garantie-gevalletjes voor apparaten die je gekocht hebt?
Wil je ook slimmer inkopen?
Klik hier
Het whitepaper Eerste hulp bij slim inkopen helpt je
Download
Google Drive for Work kan jou veel tijd besparen!
Klik hier
Ontdek of het iets voor jou is
Lees verder
Ik heb de ideale oplossing en die wil ik je niet onthouden!
 

App

Wanneer je een Android smartphone hebt en een Google-account (dat mag een gratis variant zijn of de betaalde met onbeperkte opslag; Google for Work), hoef je alleen maar de Google Drive app te installeren. Google Drive is een soort van harde schijf in de Cloud. Daar kun je van alles opzetten. Van kleine teksten tot grote grafische bestanden, wat je maar wil!
 
In die Google Drive app zit een foto functie. Als je met Google Drive een foto maakt van je bonnetje, wordt deze als PDF beschouwd en ook zo opgeslagen. Dit betekent dat de factuur niet alleen op datum gesorteerd in een mapje komt te staan maar ook dat je kunt zoeken in de tekst (of getallen) die op je bonnetje staat. OCR-techniek heet dat.
 

Garantiebewijs

Wanneer je voortaan bij het verkrijgen van ieder bonnetje even een foto met Google Drive maakt, heb je dus altijd alle bonnetjes bij elkaar, op datum en terug te vinden op inhoud. Ben je benieuwd wanneer je die printer hebt gekocht waarop je nog eventueel garantie hebt? Zoek gewoon met de Google Drive-app op het printermerk of -type en je zal het betreffende bonnetje meteen in kunnen zien.
 

Boekhouding

Voor de ondernemers die niet zelf hun boekhouding doen, is dit ook ideaal. Je deelt namelijk gewoon de map met foto’s met je administratie-kantoor. Je boekhouder kan vervolgens precies jouw inkopen op datum en inhoud volgen, ook als hij geen Google account heeft. Het scheelt jou als ondernemer bergen met tijd en moeite door een inspanning van een paar seconden per inkoopfactuur en het blijft voor altijd bewaard op een veilige plek.

Eenvoudig digitaal archiveren met Google Drive

"Nooit meer een bonnetje kwijt"
Al je papieren facturen en bonnetjes eenvoudig inboeken en opzoeken in je digitale archief. Het kan bijvoorbeeld met Google Drive. Hoe werkt dat? Wat zijn de voordelen? Tips van Martijn Broeren, consultant van g-company.
eenvoudig-digitaal-archiveren-met-google-15515170112.png

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres - kantoor Agency No9:
Spaklerweg 53
1114 AE Amsterdam
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten