Bedrijfstelefonie: alle opties op een rij
VoIP, Hosted VoIp, Skype, Google Talk en VoipBuster
Welke vorm van telefonie past het beste bij jouw bedrijf? Is dat je huidige conventionele telefooncentrale? Een nieuwe VOIP-centrale? Hosted VOIP? Of houd je het laagdrempelig en gebruik je gewoon Skype, Google Talk of VoipBuster?
Ben jij straks onbereikbaar? Het einde van ISDN
Ongeveer een kwart van de bedrijven in het mkb maakt nog gebruik van ISDN. Jouw onderneming ook? Lees dan even mee. Want per 1 september 2019 stopt KPN met de ondersteuning van ISDN. Dat betekent dat je bedrijf niet langer bereikbaar is en mogelijk erger. Want ook beveiligingssystemen, liften, intercoms, slagbomen en toegangspoorten draaien op ISDN. Gelukkig is er een goed alternatief.
Vijf voordelen van cloud telefonie voor ondernemers
‘In de cloud’ speelt zich van alles af. We bewaren, delen en werken er samen aan bestanden. De meeste ondernemers zijn behoorlijk thuis in die digitale wolk. Toch is cloud telefonie nog niet zo ingeburgerd. En dat is gek. Want juist voor ondernemers brengt internet bellen veel voordelen met zich mee.
Beter bereikbaar? Beter bedrijfsresultaat
Is jouw onderneming altijd bereikbaar? Zeker voor kleinere ondernemers kan dat een uitdaging zijn. Tot voor kort had je minstens een receptioniste of een callcenter nodig. Maar met cloud telefonie is dat verleden tijd. Cloud telefonie is flexibel en veel goedkoper. Bovendien levert het je meer potentiële klanten op.
VoIP-vrees. Wat is jouw excuus?
Drie excuses en waarom ze onterecht zijn
ISDN stopt. Als ondernemer weet je dit vast allang. En dat je eigenlijk over moet stappen weet je ook. Voice over IP is het beste alternatief. Maar met name mkb’ers stellen een overstap zo lang mogelijk uit, veelal uit angst voor kinderziektes en een hoop gedoe. We bespreken de drie meest gehoorde excuses en nemen de twijfels bij je weg. Want geen van de excuses is terecht.
5x VoIP telefonie voor het mkb
Zakelijk bellen doe je via VoIP
VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en is een oplossing voor zakelijk bellen. De telefoonrekening van een mkb-onderneming met zo’n acht werknemers kan flink oplopen en dan hebben we het nog niet eens over de telefooncentrale van bedrijven met iets meer werknemers. Als je ervoor kiest om te bellen via internet verdwijnen al deze problemen als sneeuw voor de zon, maar welke VoIP-aanbieder is nu het meest geschikt voor jou? Wij vergeleken vijf leveranciers voor je.
IT Trends: internet en telefonie
Hardware van de toekomst
Bedrijven maken steeds meer gebruik van mobiele apps en andere communicatievormen zoals VoIP, maar de vaste telefoon is nog altijd van grote waarde voor veel mkb’ers. Toch is unified communications de toekomst.
Wat is VoIP?
Nieuwe trend op telefoongebied
VoIP betekent Voice over IP. Het houdt in dat je het bestaande datanetwerk (de verbonden pc’s bijvoorbeeld) gebruikt om te bellen. Het is een alternatief voor intern bellen en daarom het overwegen waard als je een nieuwe centrale aankoopt.
'Bellen in de cloud goedkoper dan per telefoon'
Column | Video communicatie
Video-overleg duur? Helemaal niet, het is gratis! Tenminste, als je geïntegreerd belt via internet (VOIP). Doe de vergelijking en je weet hoeveel je bespaart!
Vaste telefoon nog steeds belangrijk voor ondernemer
Ondanks nieuwe communicatiemiddelen blijft bellen populair
Het belgedrag van ondernemers verandert. Ondernemers maken steeds meer gebruik van mobiele apps en andere communicatievormen zoals VoIP, maar de vaste telefoon is nog altijd van grote waarde voor veruit de meeste ondernemers.