Dossier Kredietverzekering

 
business-challenge-and-risk-concept-UNSC658 (1).jpg

Veel misvatting bij ondernemers over kredietverzekering?

Interview met Johan Geeroms - Hoofd Risk Underwriting - Euler Hermes
Je was er nog zo blij mee. Die mooie, nieuwe klant. De eerste opdrachten zijn prima afgehandeld. En nu ligt u er wakker van. Een flinke nota die maar onbetaald blijft. Dat is lastig, want je hebt het geld hard nodig om nieuwe voorraad in te slaan.
MKB-waarop-letten-mensen-aannemen.jpg

Infographic: wat verontrust een ondernemer het meest

Wakker liggen van openstaande facturen. Volgens onderzoek krijgt 80% van de ondernemers regelmatig te maken met een onbetaalde factuur. En zeg nu zelf, dat is toch balen!
rekeningen_zorgen_vierkant.jpg

Mijn klant betaalt niet. Wat nu?

In vier stappen naar succesvol debiteurenbeheer
Veel (zelfstandige) ondernemers liggen er wakker van: een klant die een factuur niet betaalt en weigert duidelijkheid te geven. Intussen vrees je dat jij straks zelf je rekeningen niet meer kunt betalen. En nu?
Valkuil

Krijg altijd netjes je geld, vermijd deze valkuilen

Je denkt dat je alles goed geregeld hebt, maar dan blijk je toch geen goede afspraken te hebben gemaakt en krijg je na levering van je goederen of diensten je geld niet. Veel ondernemers trappen in dezelfde valkuilen. Zorg dat jij dat niet doet.
shutterstock_640747924.jpg

Ondernemer in de zorg? Wees niet te goed van vertrouwen!

Waarom debiteurenbeheer ook belangrijk is voor zorgmkb’ers
De zorg is een sector die de laatste tijd een hele stabiele groei heeft doorgemaakt: door vergrijzing, toenemende mogelijkheden en ouderen die steeds mondiger worden, is er de afgelopen decennia elk jaar méér geld naar de zorg gegaan. Over wanbetaling hoef jij je dan ook geen zorgen te maken, toch?
shutterstock_526353841.jpg

Voorkom wanbetaling: wat je kunt leren van een ander

Hoe voorkom je dat je je geld niet krijgt?
Het is de schrik van elke ondernemer: klanten die wel je dienst of product afnemen, maar niet willen of kunnen betalen. Je kunt dan een incassobureau of deurwaarder inschakelen, maar van kale kippen valt niet te plukken.
shutterstock_296154221.jpg

Leveren aan winkelketens, kan dat nog wel?

Wat is de toekomst van de retail, en hoe ga ik daar mee om?
Wat een nachtmerrie, het faillissement van V&D. Het warenhuis met zoveel kleine toeleveranciers ging in 2016 ineens failliet. En als jij als mkb-ondernemer nog geld tegoed had van V&D, wist je wel hoe laat het was. Als er al iets over zou blijven uit de boedel, dan gaat dat naar preferente schuldeisers als het UWV, niet naar jou. Je geld krijg je met Sint-Juttemis. Kun je in deze tijd nog wel leveren aan de retail?
Loep cijfers transparant administratie check.jpg

Transparantie loont

Deel op tijd je cijfers: 2 manieren, 4 voordelen
Geen nieuws is goed nieuws? Dat gaat meestal niet op als het over financiële informatie gaat. Hoe transparanter je bent over je cijfers, hoe meer vertrouwen er is bij je zakenpartners, leveranciers en financiers.
Betalen vooraf debiteuren.jpg

Kan ik klanten vragen vooruit te betalen?

Op krediet leveren of betalingsvoorwaarden aanpassen
Gebakken peren. Daar zit je niet op te wachten. Waarom dan altijd maar op krediet leveren? Vooraf of in termijnen betaald krijgen is ook een optie. Je loopt dan minder risico. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?
shutterstock_391911097.jpg

Hoe groot is jouw incasseringsvermogen?

Bereken welke klappen je financieel op kunt vangen
Een bokser wint niet alleen door klappen uit te delen. Zijn vermogen om klappen op te vangen en te blijven staan is minstens zo belangrijk. Zo is het ook met ondernemen. Het draait niet alleen om omzet maken, je moet ook financiële tegenslagen op kunnen vangen. Maar hoe doe je dat?
Getoond 1 tot 10 van 30. Er zijn meerdere pagina's.

Actueel in Kredietverzekering

 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres - kantoor Agency No9:
Spaklerweg 53
1114 AE Amsterdam
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten