Hoe CRM je helpt beter te delegeren

Niet alles zelf doen, maar toch controle houden
Als ondernemer kan het moeilijk zijn om werk uit handen te geven. Stiekem wil je gewoon alles zelf doen, maar als je wilt groeien moet je vroeg of laat leren om te delegeren. CRM kan daarbij een verrassend krachtig hulpmiddel zijn.
CRM, facturatie & projectmanagement in één tool
Klik hier
Probeer de gratis demo van Teamleader
Lees verder
Lees meer over CRM
Klik hier
Bekijk het dossier
Ga
“Goed delegeren is een gedeelde succeservaring: je medewerkers krijgen meer kansen, jij put vertrouwen uit hun prestaties.” - Jeroen de Wit, CEO Teamleader
 

Waarom is delegeren belangrijk?

Delegeren is een essentiële vaardigheid voor elke leidinggevende. Het alternatief? Direct betrokken blijven bij alles wat in je onderneming gebeurt. Met alle risico's van dien:
 
  • Je persoonlijke leven gaat eronder lijden
Lange dagen, korte nachten, geen weekends en meer stress dan je aan kan: op den duur zijn die nare gevolgen onvermijdelijk als je het laken helemaal naar jou toe blijft trekken. Van je gezinsleven is nauwelijks nog sprake. Work-life balance zei je?
 
  • Je prestaties gaan eronder lijden
'Wat ik zelf doe, doe ik beter' - tot je met 101 dingen op een dag bezig bent. Opeens neem je niet meer de beste beslissingen en zie je wel eens iets over het hoofd. Te veel dagdagelijkse taken op je bord maken het ook moeilijk om strategisch vooruit te denken.
 
  • Je kan niet in alles uitblinken
Misschien ben jij van alle markten thuis en ben jij de ondernemer die alles kan. Mooi zo! Maar dat is weinigen gegeven. Op vlakken waar jij niet uitblinkt, doet een ander dat wel. En wat jij vandaag heel erg goed kan, kan je morgen ook een ander leren.
 
  • Je benut je menselijk kapitaal niet ten volle
Je team heeft vertrouwen nodig om te presteren. Een interessant takenpakket, enige verantwoordelijkheid en de kans om te leren, spelen daarbij een grote rol. Zo krijg je de gemotiveerde, efficiënt werkende medewerkers die je in de eerste plaats wilde aannemen.
 

Hoe helpt een CRM je makkelijk delegeren?

Goed delegeren is een gedeelde succeservaring: je medewerkers krijgen meer kansen en jij put vertrouwen uit hun prestaties. Zo kan jij je beter focussen op je kerntaken.
Wil dat zeggen dat je je personeel aan zijn lot overlaat? Nee. Je wilt natuurlijk altijd het overzicht bewaren, zonder je met werkelijk alles te gaan bemoeien. Een online CRM-systeem is daarbij een fantastisch hulpmiddel. Hoe dan? Vier stappen:
 
  1. Verdeel het werk (en begin bij je inbox)
    Een geïntegreerd CRM laat je toe om je dagelijkse dosis e-mails om te zetten naar taken of tickets. Dankzij gedeelde agenda's vind je meteen de juiste gaatjes om alles op een goede manier in te plannen voor jezelf of je collega's.
     
  2. Volg de planning altijd en overal
    Tussen micromanagen en opvolgen zit een huizenhoog verschil. De controle bewaren neemt stress weg en helpt je om beslissingen te nemen. Ook hiervoor komt online CRM van pas. Alle taken, meetings of telefoontjes die worden afgevinkt kan je keurig opvolgen. Waar dan ook, wanneer je maar wil.
     
  3. Bekijk je resultaten in real time
    De resultaten van je onderneming nauwgezet bijhouden kost tijd en moeite. De uitgebreide statistieken die een CRM biedt, zorgen dat je zelf niets meer hoeft te doen. Op elk moment heb je een helder overzicht van hoe je ervoor staat, in realtime en met enkele klikken. Zonder zorgen.
     
  4. Centraliseer je informatie
    Als jij het aanspreekpunt bent voor alle belangrijke informatie, ben je eigenlijk een grote, wandelende bottleneck. Alles moet via jou geregeld worden en staat dus sneller stil. De centrale database van een online CRM rekent daarmee af - zeker als deze ook mobiel te raadplegen is.

Slim ondernemen met slimme software

CRM is er één van, maar er bestaan tegenwoordig heel wat slimme tools waar je als ondernemer je voordeel mee kunt doen. Ze maken je leven makkelijker, laten je team beter samenwerken en drijven zo de prestaties van je onderneming omhoog.

Wat jij precies nodig hebt, hangt natuurlijk af van wat je met je onderneming wilt bereiken. Ben je benieuwd om meer te weten? Lees dan het e-book van Teamleader met de titel: ‘Hoe teamwork & slimme tools je omzet (én je leven) verbeteren’

Online klanten werven met Richard van der Blom

Wat is er online te vinden over jouw bedrijf?
Wist je dat bijna iedereen eerst op internet zoekt voordat ze contact met een bedrijf opnemen? Dan is het natuurlijk wel van belang dat mensen positieve dingen over je lezen. Wat is er online te vinden over jouw bedrijf? Zijn dit positieve verhalen of klachten? Bij Social Selling ben je altijd met deze gedachtes bezig.
online-klanten-werven-met-richard-der-30316212159.png

Dossiers

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten