Starten

Wie wordt The Next Entrepreneur?

MKB-Nederland en Rabobank lanceren The Next Entrepreneur 2012

Rabobank en MKB-Nederland zoeken de meest vernieuwende ondernemer van Nederland tijdens de verkiezing 'The Next Entrepreneur 2012'. Doel van de verkiezing: vernieuwend ondernemerschap in Nederland stimuleren.

21 september 2012

Social media: grijp je kansen

Direct en goedkoop toegang tot je klanten

Geen ondernemer kan meer zonder social media, lijkt wel. Je hebt direct en goedkoop toegang tot je klanten. Maar zij ook. Eén misser en je staat te kijk.

21 september 2012

Netwerken: dé manier om klanten te werven

Tips voor effectief netwerken

Netwerken is dé manier om klanten te werven. Stel, je wilt wel netwerken en gaat naar bijeenkomsten en borrels, maar vertrekt vervolgens nooit met dat gouden contact naar huis. Maar hoe doe je dat?

21 september 2012

Soms ontstaat ondernemen gewoon

Column | Abner Abee

Al geruime tijd liep ik met de gedachte om iets voor mezelf te beginnen. Nu nog een mooi idee en een goed product! Op een dag dat ik er even niet aan dacht, was het daar opeens.

22 augustus 2012

De startende starter

Column | Lieke Michiels van Kessenich

Lieke Michiels van Kessenich schreef eerder al over haar ideeën om 'iets met schrijven' te gaan doen. Afgelopen weekend bezocht deze startende starter de Startersdag. Wat heeft ze daar geleerd?

22 augustus 2012

Een eigen bedrijf, eindelijk!

Column | Estra Hensen

De wens om voor mezelf te beginnen, had ik al lang, maar wanneer was het juiste moment? Toen ik vier maanden met zwangerschapsverlof ging en letterlijk en figuurlijk afstand nam van mijn werk wist ik het. Gewoon doen!

22 augustus 2012

Jonge honden in een stoffige markt

Column | Ruben van Geldorp

Een gat in de markt is soms lastig te vinden, maar niet voor Ruben. Dankzij de vraag van zijn vader om een internetprovider voor hem uit te zoeken, ontdekte Ruben 'zijn' niche en The Bill Doctor was geboren.

22 augustus 2012

De zoektocht naar optimaal resultaat

Column | Karin Steenbrink en Sylvia Reerink

In 2009 startten Karin Steenbrink en Sylvia Reerink een webshop met kadootjes speciaal voor mensen die in het ziekenhuis liggen. Hoewel ze genoeg bezoekers op hun website krijgen, is de conversie niet hoog genoeg.

22 augustus 2012

Traffic, reuring en tamtam

Column | Estra Hensen

Een half jaar geleden startte Estra Hensen met haar oud-collega Ellen het bedrijf Elqui. De eerste mijlpalen zijn bereikt en het bedrijf loopt lekker. Om door te groeien hebben ze méér klanten nodig, maar hoe vinden ze die?

22 augustus 2012

Zo overleef je je startperiode

Column | De valkuilen op een rijtje

Vol goede moed begin je met je bedrijfje. 'Ik heb een goed product, dus laat die klanten maar komen!', denk je bij jezelf, niet wetend dat dit één van de meestvoorkomende beginnersfouten is.

22 augustus 2012

Getoond 41 tot en met 50 van 94 totaal, er zijn meerdere pagina's