Hyperlokaal Speciaalbier

Het belang van beleving

05 september 2017

Het aantal brouwerijen in Nederland is de laatste jaren flink gegroeid, het zijn er nu 425. Een typisch voorbeeld van hoe hyperlokale producten steeds meer in beeld komen bij de consument. Op 11 mei 2017 worden de beste bieren van het land bekroond tijdens de Dutch Beer Challenge.

Op de Dutch Beer Challenge staat een hyperlokaal product centraal: speciaalbier. Het evenement is in het leven geroepen om Nederlanse bierbrouwers in het zonnetje te zetten.

Hyperlokaal?

Hyperlokaal wil zeggen dat een product bij een lokale leverancier vandaan komt. Het gaat dan vaak om typische streekproducten. Bij Groos in Rotterdam verkopen ze bijvoorbeeld uitsluitend delicatessen, mode, kunst en lifestyleproducten uit Rotterdam.

Wat kun jij er mee?

Lokale producten met een verhaal zijn goed voor je imago. Hyperlokaal heeft namelijk een biologische bijklank, iets wat veel klanten aanspreekt. Het geeft je product net een beetje extra gevoel en beleving. Daarnaast laat je zien dat jij als ondernemer hart hebt voor je omgeving.

Wil jij een centralere rol spelen in jouw dorp of stad? Ga dan eens aan de slag met hyperlokale producten!