Innovatie en acquisitie

Column Marianne van de Water
Wat is innovatie voor jou? De uitvinder van de Tesla? De apparatuur van de tandarts anno 2017? Het bedrijf MontaRent met een gadget op een Snelmontage Torenkraan die ze zelfs in Amerika bestellen? Of om het bij water te houden, de Ocean Cleanup?
Eerste Hulp bij Innovatie
Klik hier
Download het ebook
Lees verder
Innovatie betekent letterlijk vernieuwing. Innovatie is de ontwikkeling en succesvolle invoering van nieuwe of verbeterde producten en diensten, productie- en distributieprocessen.
 
Dat is nogal wat. En als je goed leest kan je er alle kanten mee op. Dat is ook de heerlijke veelzijdigheid van innovatie. Het kan groot(s) of klein zijn met natuurlijk een groots effect!

 

En waar denk je dan aan bij innovatie en de telefoon…?

Graham Bell verkreeg in maart 1876 het patent op de telefoon. Doch keizer Ludwig de Tweede van Duitsland had (al eerder) omstreeks 1860 een telefoon in zijn werkkamer. Interessant toch? In 1946 werd de eerste mobiele telefoon uitgevonden. En dan nu. De vaste telefoon (ja heus, ze bestaan nog) maar veel minder in gebruik. En wat te denken over het mobieltje… Whatsapp-gebruikers versturen maar liefst 50 miljard berichten per dag. En dan hebben we het nog niet eens over het gebruik van je mobiel als fotocamera om je Instagram en Pinterest bij te houden! Je zou bijna vergeten dat je er ook nog mee kunt bellen.
 

Old school bellen of social selling nieuwe stijl?

Daar heb je een punt. Innovatie en acquisitie, innovatie en koud bellen. De meningen over cold calling (koude acquisitie) zijn nogal verdeeld. Aan de ene kant hoor je dat het niet meer van deze tijd is. Denk maar eens aan de netwerkochtenden met warme aanbevelingen, honderden andere netwerkmiddagen en avonden door het land heen. En dan ook nog LinkedIn en social media. Is koud bellen nog wel van deze tijd met de op handen zijnde wetswijzigingen? Jazeker! Gelukkig komt cold calling ook tegenwoordig nog prima uit de bus. Met wat extra aandachtspunten mag bellen gewoon.
Dus het is niet anders dan anders. Koude acquisitie is al jaren een prima tool om afspraken te maken en daarbij op de opvolgende business te realiseren. Innovatie? Ja!

 

De kracht van taal

Als je het dan hebt over innovatie aan de telefoon is er daar nog heel veel te winnen. In scriptenland ( of met andere woorden - hoe toepasselijk- wat zeg je aan de telefoon) zijn er nog wel wat slagen te maken (ook) bij legio call centers. Denk eens aan ander taalgebruik, zodanig dat je de voorkeurs taal van de ander weet te vangen. Verander je standaard zinnen eens in iets waarvan de ander rechtop in de stoel gaat zitten. Zeg of doe eens iets onverwachts. Zorg voor een glimlach aan allebei de kanten van de lijn. Volg je telefoongesprek op met een leuke kaart. In dit kader is er nog innovatie genoeg mogelijk aan de telefoon. Een uitdaging! Een flow voor verbeteringen en finetunen. En dat is precies zoals ik het zie!
 
Dus ja: innovatie en acquisitie gaan ook hier wel degelijk samen.

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten