MKB Servicedesk en Octrooicentrum Nederland maken octrooien toegankelijk

Samenwerking biedt voordelen voor innovatieve ondernemers

15 december 2009

De MKB Servicedesk is een samenwerkingsverband aangegaan met Octrooicentrum Nederland. Beide partijen willen door de samenwerking bereiken dat octrooien toegankelijker worden voor de ondernemer in het midden- en kleinbedrijf.

Contract

Het contract werd op 7 juni 2007 ondertekend door Guus Broesterhuizen, directeur van Octrooicentrum Nederland, en Willem Overbosch, directeur van MKB Servicedesk. Dit gebeurde tijdens het Octrooicongres 2007 in het bijzijn van Loek Hermans, voorzitter van MKB-Nederland.

Uitbreiding

Hierdoor is de dienstverlening door de MKB Servicedesk voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf weer uitgebreid. Het wordt voor MKB-ondernemers gemakkelijker gemaakt om advies en informatie over het aanvragen van octrooien op te vragen bij het Octrooicentrum. Innovatieve ondernemers kunnen dus hun aandacht bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten houden en hoeven minder tijd en moeite te steken in het zoeken naar informatie over het aanvragen van een octrooi.

Meer weten

Voor meer informatie over octrooien en innovatie kun je hier onze artikelen over deze onderwerpen lezen.