Bedrijven benutten discussiesites onvoldoende

Ga in discussie op discussiefora!

15 december 2009

Volgens marktonderzoeksbureau Forrester zoekt tegenwoordig zo’n kwart van de internetgebruikers naar informatie op het web als ze iets willen kopen. En dit aantal groeit nog steeds. Opvallend is het dat bedrijven zich niet mengen in de webdiscussies over hun producten. Hierdoor laten ze veel kansen liggen.

Consumenten vertrouwen steeds minder op reclame en gaan meer af op het oordeel van familie, vrienden of andere consumenten. Discussies op vergelijkingssites of publieke fora zijn dé manier waarom consumenten met elkaar in contact kunnen komen om hun producten te bespreken.

Het is raadzaam om je in deze discussies te mengen. Veel negatieve geluiden over je product zouden ook gevolg kunnen zijn van onwetendheid van de consument, door mee te doen met de discussie zou je een positief tegengeluid kunnen geven.

Door middel van webdiscussies kun je ook direct in contact komen met je klanten, en zo ook belangrijke informatie opdoen over wat de klanten van je product vinden en waar ze misschien verbeteringen in zouden willen zien. Zo kun je snel op je markt inspelen!

Bron: intermediar

Auteur

Steven van den Tol