Columns

Online ondernemen desk

Retailers, durf te veranderen! (om te overleven)

Column | Heb het lef kritisch naar je onderneming te kijken

Het is naar mijn idee niet de crisis die er op dit moment voor zorgt dat er steeds meer winkels uit de winkelstraat verdwijnen. Ervoor zorgt dat consumenten niet meer massaal in de stadscentra of op de meubelboulevard te vinden zijn. Ik spreek veel ondernemers met een winkel die “wachten tot de crisis is overgewaaid”. Dat gaat niet gebeuren. De wereld is veranderd.

19 april 2018

Facebook acties maken vrienden

Column Robert Arnoldy | Zet je fan centraal

Opvallende en originele acties vanuit je Facebook bedrijfspagina dragen bij aan het behalen van je marketingdoelstellingen. Zet de fan daarom centraal en bedenk vooral aardige acties, activaties en campagnes.

19 april 2018

Schrijf niet voor Google, schrijf voor mensen

Column Linda Krijns | Staar je niet blind op SEO

SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is belangrijk. Als je website niet goed vindbaar is besta je in de ogen van mensen immers niet. Goed omgaan met SEO is op zich niet ingewikkeld. Toch zie ik veel bedrijven ermee worstelen. Dat is vaak een kwestie van klok en klepel…

19 april 2018

Kun je beter offline of online adverteren voor je webwinkel?

De voor- en nadelen | Column Nils Zuidema

Je zet je webshop online en de klanten stromen vanzelf binnen. Was het maar zo makkelijk. Er zijn talloze webwinkels te vinden op het internet, die helaas allemaal strijden om bezoekers. Door te adverteren kun je jouw webshop vindbaar maken. Maar kun je beter online of offline adverteren?

19 april 2018

Leve het idee!

Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix

Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagblad, al dan niet in combinatie met wat huis-aan-huis media, wat persberichten en dan nog wat plaatselijke buitenreclame en eventueel wat radio of televisie gericht op de regio…

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!

Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb

Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flinke zak met geld uitgegeven aan alle mogelijke soorten van uitingen in print, press, audio, video en niet te vergeten internet.

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!

Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!

19 april 2018

6 SEO-technieken die niet meer werken

Column Myrthe Kuipers | Google straft oude tactieken

Vijf jaar geleden was het normaal om meerdere pagina’s op te zetten per bepaalde zoekterm of te linken naar interne pagina’s om beter te scoren in Google. Tegenwoordig probeert Google websites te ‘straffen’ die deze tactieken overmatig inzetten. Dit artikel bespreekt technieken die hedendaags niet meer werken.

18 april 2018

Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start

Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal

Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je business model moet gaan aanpassen, dat je niet de verkeerde compagnon moet uitzoeken, de juiste investeerders nodig hebt, kick-ass developers moet gaan vinden. Maar wat ze je niet vertellen ...

18 april 2018

Ben jij een ‘hangouter’, ‘skyper’ of eerder een ‘apper’?

Column Marianne Sturman | Moneypenny

Ik zie ze steeds vaker: ondernemers die samenwerken met een virtuele assistent (VA) in plaats van een traditionele secretaresse. Hun redenen zijn divers. Omdat ze simpelweg geen kantoor hebben, of omdat ze zo vaak onderweg zijn dat de toegevoegde waarde van een secretaresse op kantoor er niet is. Plus: ze vinden het efficiënter. Hun VA doet hetzelfde werk van zijn of haar voorganger in de helft van de tijd!

28 november 2017

Getoond 11 tot en met 20 van 76 totaal, er zijn meerdere pagina's