Columns

Online ondernemen desk

Meer export dankzij online inzet bij handelsmissies

Column | Meer rendement uit handelsmissies

Handelsmissies zijn een speerpunt in het nieuwe economische beleid. Juist in het online tijdperk zijn persoonlijke contacten meer dan ooit de allerbelangrijkste factor. Maar, handelsmissies kunnen veel meer rendement opleveren.

22 oktober 2013

De AIVD kijkt over je schouder mee: een vloek of een zegen?

Column | Online loeren voor het vaderland

Nadat klokkenluider Edward Snowden de dubieuze werkwijze van zijn werkgever ‘National Security Agency’ om informatie over individuele personen te vergaren openbaar maakte, is het debat rondom recht op privacy flink aangewakkerd. Niets is meer veilig. Chats, profielen, emails, Facebookposts, filmpjes, foto’s, bestanden, login-tijden…

22 oktober 2013

Hoe voorkom je dat metadata je bedrijf schade toebrengen?

Column Wouter Parent | Spijker je kennis over metadata bij

De zomer heeft mooie herinneringen opgeleverd. Herinneringen die je met je smartphone hebt vastgelegd. In die foto's zit een hoop informatie verscholen die zomaar in de verkeerde handen kan vallen: metadata. Hoe zit het daarmee? Is de informatie die automatisch aan media en documenten wordt gekoppeld alleen maar eng? Of kun je deze data ook nuttig gebruiken voor je onderneming?

01 oktober 2013

Is een webshop de redding?

Column Mario van Vliet | Toekomst van de stenen winkel

Vraag een winkelier naar de toekomst, en het antwoord is waarschijnlijk: "Er zal dan veel meer online verkocht worden." Een waarheid als een koe. Geen speld tussen te krijgen. Wacht drie seconden, en grote kans dat het antwoord een vervolg krijgt. "En daarom gaan we nu serieus werk maken van een webshop."

27 september 2013

Zet een online papierversnipperaar op kantoor

Column | Bring Your Own Software

Op ieder kantoor staat een papierversnipperaar. Medewerkers versnipperen alle belangrijke documenten zorgvuldig alvorens deze bij het vuilnis te zetten. Bijna krampachtig proberen we ervoor te zorgen dat bedrijfsgevoelige informatie niet in verkeerde handen valt, want dat zou catastrofale gevolgen kunnen hebben.

15 juli 2013

Online succes met de Hink-Stap-Sprong

Column | Van bezoekers naar opvolging

In Nederland zijn bijna 4 miljoen domeinnamen geregistreerd onder de .nl extensie. Een ondernemer telt zonder website bijna niet meer mee. Een website is een uithangbord, een leadgenerator, een verkoopkanaal en een klantenbinder.

02 juli 2013

Cloud Computing: "Altijd en overal bij data en software"

Praktische tip van internetondernemer Ronnie Overgoor

Voor veel ondernemers is het nog een eng woord: Cloud Computing. Niets eng, het biedt juist veel voordelen. Zoals overal en altijd bij de software, hardware en bedrijfsdata kunnen komen.

24 juni 2013

Wat jij gemeen hebt met Ronaldinho

Column | Contractbreuk en geheimhoudingsclausules

Het is alweer een tijdje geleden dat de Braziliaanse voetballer Ronaldinho aan de kant werd gezet door zijn sponsor Coca Cola wegens contractbreuk. Tijdens een persconferentie werd hij omringd door blikjes cola van de concurrent, en dit is hem duur komen te staan.

13 juni 2013

Een lekke fietsenband. Alweer.

Column | Een lek in je online bescherming

Een sissend geluid ontsnapt uit de achterband van mijn fiets. Ik onderdruk de neiging om te vloeken: een lekke band. Alweer. Ik heb amper veertien dagen geleden een nieuwe binnenband erin laten zetten.

06 juni 2013

Meer export dankzij online distributeursondersteuning

Column | Behoud je distributeurs via E-export

Verrassend weinig exporteurs zijn bezig met E-export, blijkt uit het onderzoek Trends in Export 2013. Het internet wordt vooral ingezet als informatiemedium, terwijl de strategische inzet van internet en het gebruik van social media en apps minimaal is. Juist Nederlandse exporteurs moeten het internet gebruiken om hun offline marketing te versterken en hun distributeurs te ondersteunen bij marktontwikkeling.

13 mei 2013

Getoond 51 tot en met 60 van 76 totaal, er zijn meerdere pagina's