Nieuws

Online ondernemen desk

Hoe verwijder je negatieve informatie van Google?

Je online reputatie aangetast? Zo los je het op…

Google je eigen naam of de naam van de onderneming en je komt soms voor verrassingen te staan. Het is natuurlijk helemaal schrikken als je negatieven berichten over jezelf of onderneming tegenkomt. Kun je daar invloed op uitoefenen?

20 augustus 2012

Ondernemers tegen extra eisen cookies

Nieuwe wetgeving verplicht je tot ombouwen van je website

MKB-Nederland en VNO-NCW willen niet dat de wetgeving voor cookies extra zwaar wordt. Ondernemers zouden dan namelijk hun website flink moeten ombouwen.

17 augustus 2012

'Businessmodel zonder internet: geen toekomst'

Zestienduizendste exemplaar boek Eerste Hulp bij Online Ondernemen

Ondernemers uit het mkb weten steeds beter de kansen te pakken die het internet hen biedt. Dat blijkt onder meer uit het succes van het boek Eerste Hulp bij Online Ondernemen van MKB-Nederland, de MKB Servicedesk en Google.

17 augustus 2012

'Nederland verdient Online' helpt ondernemend Nederland

Mkb'er realiseert groei door online ondernemen

MKB-Nederland, PostNL, ING Nederland en Google bundelen hun krachten in het project ‘Nederland Verdient Online’. Hiermee willen ze dit jaar tienduizenden kleine en middelgrote bedrijven in Nederland helpen internet beter in te zetten.

17 augustus 2012

Manage je online reputatie

Tips en trucs om je online reputatie te monitoren

Google jezelf en je staat soms verbaasd over de resultaten. Zakelijke contacten en potentiële klanten kunnen dezelfde informatie tegenkomen als ze een online zoektocht naar jouw onderneming beginnen. Je online reputatie is dus van groot belang, je digitale bestaan is immers de spiegel van je professionele succes. Houd daarom regelmatig het web in de gaten om te zien wat over jou en jouw onderneming gemeld wordt.

17 augustus 2012

Online publiciteit: wat doe je ermee?

Hoe ga je om met negatieve en positieve reacties op internet

Als ondernemer wil je consumenten overtuigen van de kracht van jouw producten en diensten. Reclame-uitingen, advertenties en mond-tot-mond reclame spelen hierin een belangrijke rol, net als social media.

17 augustus 2012

Toon vakbekwaamheid door interactie op internet

Interview met Fried Broekhof

Veel mensen maken tegenwoordig gebruik van sociale media en zijn zo dus gemakkelijk te bereiken. Jij als ondernemer kunt daarvan profiteren. Het is echter wel belangrijk dat je weet hoe je met de diverse sociale media om gaat.

17 augustus 2012

Gevonden worden op Google. Hoe werkt het?

Tips voor het beïnvloeden van zoekresultaten

Tineke Meijerman is Communications Associate bij Google en geeft uitleg hoe de populaire zoekmachine van Google werkt en hoe jij als ondernemer optimaal kunt zorgen dat je gevonden wordt.

17 augustus 2012

Ondernemer wil nieuwe website in 2012

Professionele site en social media belangrijk bij zoektocht naar klanten

Een nieuw jaar, een nieuwe website. Dat is voor veel ondernemers in het mkb een goed voornemen voor het nieuwe jaar. Ze zien hun online aanwezigheid als een steeds belangrijker criterium voor een professionele organisatie.

02 februari 2012

Sint koopt dit jaar weer meer online

Webwinkels draaien recordomzet

De decembermaand blijkt wederom een vruchtbare maand voor Nederlandse webwinkeliers. In de periode voor Sinterklaas komt er wekelijks maarliefst 36 procent meer omzet binnen dan in een normale week. En dan is kerst nog niet eens geweest.

02 februari 2012

Omzetgroei ondernemers afhankelijk van online aanwezigheid

Hoe meer op internet, hoe meer omzet

Ondernemers die gebruik maken van internet, hebben de afgelopen jaren gemiddeld een omzetgroei van 3 procent behaald, terwijl ‘offline ondernemers’ in diezelfde periode hun omzet niet zagen groeien. De komende tijd nemen de kansen voor ondernemers op het internet verder toe.

31 januari 2012

Internet vraagt om nieuw businessmodel in retailsector

MKB-Nederland ondersteunt retail bij ontwikkeling nieuwe businessmodellen

Het is de nieuwe plek om te winkelen: online, want dat is sneller en makkelijker. Maar winkeliers worden hier de dupe van. Steeds meer winkels op meubelboulevards en in winkelcentra staan leeg. Dat vraagt om een nieuw businessmodel.

18 januari 2012

Getoond 91 tot en met 102 van 102 totaal, er zijn meerdere pagina's