Administratie

Financiële desk

Minimumloon verandert per 1 juli 2020

Financiële desk

Vermeld het wettelijk minimumloon op de loonstrook

De brutobedragen van het wettelijke minimumloon wijzigen op 1 juli 2020. Als werkgever ben je verplicht om minimaal dit loon te betalen aan je personeel.

27 mei 2013 02 juni 2020

Aan welke eisen moet mijn boekhouding voldoen?

Financiële desk

Wat de Belastingdienst verwacht van je administratie

Als ondernemer ben je wettelijk verplicht een boekhouding bij te houden. Je moet deze administratie ook bewaren, en wel op de manier zoals de Belastingdienst voorschrijft. In dit artikel leg

02 april 2015 03 april 2020

Het kiezen van een boekhoudpakket

Financiële desk

Keuzegids voor online boekhouden

Wil jij sneller en makkelijker boekhouden, en meer uit je cijfers kunnen halen? Dan wil je vast overstappen op online boekhouden. In dit artikel helpen we je bij de keuze voor een goed onlin

26 juli 2006 03 april 2020

Hoe zorg ik dat mijn facturen betaald worden?

Financiële desk

Creëer een goed debiteurenbeheer en mijd wanbetalers

Last van slecht betalende debiteuren? Nederlandse ondernemers lopen jaarlijks 15 miljard euro mis, omdat facturen niet betaald worden, zo stelt het European Payment Index (EPI).

30 januari 2010 03 april 2020

Wat gebeurt er als ik een nettoloonafspraak maak?

Financiële desk

Netto-afspraak in plaats van bruto-afspraak

Met de meeste mensen die je aanneemt, maak je een bruto loonafspraak. Pas na aftrek van loonheffing, sociale premies, etc. is bekend wat ‘in het handje’ overblijft. Veel medewerkers willen e

08 september 2008 02 april 2020

Je hele bedrijfsvoering in je smartphone

Financiële desk

Een kantoor? Je hebt je kantoor in je zak! Met een goede smartphone met internet-abonnement kun je eigenlijk je hele bedrijf wel runnen. In dit artikel laten we je zien hoe. Natuurlijk, je m

10 november 2016 02 april 2020

De voor- en nadelen van online boekhouden

Financiële desk

Waarom je je administratie wel of niet zou moeten digitaliseren

Steeds meer ondernemers stappen over op online boekhouden. Weet jij nog niet of je wel of niet moet kiezen voor online boekhouden? Dit zijn de voor- en nadelen.

11 maart 2015 25 maart 2020

Wat is afschrijven?

Financiële desk

En hoe werkt het?

Om te zorgen dat je in de balans niet opeens een grote kostenpost krijgt vanwege de aanschaf van bedrijfsmiddelen, zijn er afschrijvingen. Hoeveel mag je afschrijven en wat komt er allemaal

12 juni 2007 25 maart 2020

Wat is het verschil tussen een btw-nummer en een omzet-belastingnummer?

Financiële desk

Alle ins en outs over het btw-nummer

Als je ondernemer bent, krijg je verschillende nummers voor je bedrijf. Zoals een btw-nummer en een omzet-belastingnummer. Wat is eigenlijk het verschil?

19 maart 2015 25 maart 2020

Wat is liquiditeit en hoe bereken ik dat?

Financiële desk

Uitleg en voorbeelden bij het begrip liquiditeit

Liquiditeit is net als rentabiliteit en solvabiliteit een van de financiële ratio’s. Met deze cijfers kun je zien hoe jouw bedrijf zich over een langere tijd ontwikkelt. De liquiditeit berek

18 februari 2015 25 maart 2020

Getoond 1 tot en met 10 van 173 totaal, er zijn meerdere pagina's