Administratie

Financiële desk

Meewerkende partner is fiscaal aantrekkelijk

Wat is partnervergoeding?

Als je partner in je bedrijf meewerkt, zijn er enkele mogelijkheden om dit financieel aantrekkelijk te maken. Meestal kiezen ondernemers voor meewerkaftrek of partnervergoeding. Wat is partnervergoeding?

09 augustus 2012 27 november 2020

Wat is meewerkaftrek?

Je partner uitbetalen als hij of zij meewerkt

Werkt je partner mee in je bedrijf, dan kun je kiezen voor meewerkaftrek of partnervergoeding om dit financieel aantrekkelijk te maken. Bekijk welke optie voor jou het meest gunstig is.

19 maart 2018 27 november 2020

Moet ik als kleine ondernemer btw betalen?

Maak gebruik van de kleineondernemersregeling (kor)

Als je als ondernemer niet zoveel verdient in een jaar, hoef je misschien helemaal geen btw af te dragen. Sterker nog, in sommige gevallen hoef je niet eens meer je omzetbelasting aan te geven bij de belastingdienst. Hoezo? De kleineondernemersregeling (kor) kan uitkomst bieden.

04 februari 2020 26 november 2020

Tien tips om te sturen op cijfers

Benut je administratie | Financiële aanraders

Benut jij je financiële administratie al om je bedrijf te sturen? Krijg meer grip op je zaken met deze 10 financiële tips van MKB Servicedesk

07 januari 2020 16 november 2020

Wat zijn debiteuren?

Het verschil tussen debiteuren en crediteuren

Debiteuren. Misschien heb je de term al een aantal keer horen vallen. Maar wat betekent het nu precies? Waarom moet je dit als ondernemer weten?

25 maart 2020 12 november 2020

Hoe maak ik een balans?

En uit welke posten bestaat een balans?

Een balans is een overzicht van de bezittingen, schulden en het eigen vermogen van je bedrijf op een bepaald moment. Hierdoor kun je in één oogopslag zien hoe je bedrijf ervoor staat. Hartstikke handig, maar hoe maak je zo'n balans?

25 maart 2020 12 november 2020

5 tips om te besparen met je boekhouding

Zo laat je je administratie in je voordeel werken

Zie jij je boekhouding vooral als een verplicht nummer voor de Belastingdienst? Dat is zonde. Als je slim boekhoudt, win je tijd, inzicht en voorkom je dat je geld verspilt of voordelen laat liggen. En dat boekhouden wordt steeds makkelijker, dankzij nieuwe softwarepakketten. Vijf tips om te besparen op bedrijfskosten met je boekhouding.

25 november 2019 12 november 2020

De voor- en nadelen van online boekhouden

Waarom je je administratie wel of niet zou moeten digitaliseren

Steeds meer ondernemers stappen over op online boekhouden. Weet jij nog niet of je wel of niet moet kiezen voor online boekhouden? Dit zijn de voor- en nadelen.

25 maart 2020 05 november 2020

Aan welke eisen moet mijn boekhouding voldoen?

Wat de Belastingdienst verwacht van je administratie

Als ondernemer ben je wettelijk verplicht een boekhouding bij te houden. Je moet deze administratie ook bewaren, en wel op de manier zoals de Belastingdienst voorschrijft. In dit artikel leggen we uit waar je administratie precies aan moet voldoen.

03 april 2020 05 november 2020

Wat is liquiditeit en hoe bereken ik dat?

Uitleg en voorbeelden bij het begrip liquiditeit

Liquiditeit is net als rentabiliteit en solvabiliteit een van de financiële ratio’s. Met deze cijfers kun je zien hoe jouw bedrijf zich over een langere tijd ontwikkelt. De liquiditeit bereken je om aan te geven in hoeverre jouw bedrijf aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen.

25 maart 2020 03 november 2020

Getoond 1 tot en met 10 van 171 totaal, er zijn meerdere pagina's