Beide billen op de stoel bij DWDD
Column Marvin Bruijstens | Opgroeien met de nieuwe realiteit
Eind vorig jaar zat ik in het publiek bij het televisieprogramma De Wereld Draait Door. Met duidelijke instructies van mijn vrouw om met beide billen op de stoel te blijven zitten en niet om de haverklap de vinger op te steken, heb ik de rit keurig uitgezeten. Dat was lastig, met het onderwerp 'de recessie' op het programma. Die wel, of toch niet, ten einde is.
De echte reden waarom een bedrijf het goed doet
Succesfactor nummer één | Column Hans Verhoef
Hoe komt het dat ondernemers succes hebben? Er is maar één echte verklaring voor! Hoe ga je om met de zaken waar je niet goed in bent en waar je eigenlijk geen zin in hebt? Strategie, organisatie en financiering komen pas later en zijn ondergeschikt aan dit ene punt!
Hoe slaag je in Amerika?
Column Joost Kling | Do’s and dont’s in dé ondernemersstaat
De roots van mijn bedrijf Eatdutchwaffles liggen in Amerika. In de omgeving van Salt Lake, Utah. Ik reis regelmatig heen en weer tussen Amsterdam en Salt Lake City. Waarom ik als vestigingsplaats voor Utah heb gekozen? Simpel. Als tiener heb ik daar een high school year doorgebracht. Ik had hier een netwerk en ken de mensen en de cultuur.
Stop met “gemiddeld” zijn
Column Ralph Karseboom | Obsessie is niet verkeerd
Tegenwoordig blijkt het slecht te zijn als je hoofd boven het maaiveld uitsteekt. “Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” voert de boventoon. Elke vorm van zelfexpressie of bovengemiddeld presteren wordt als “aanstellerig” gezien. Ik adviseer je onmiddellijk te stoppen met het luisteren naar deze nee-zeggers en te focussen op je eigen toekomst en je eigen mogelijkheden. Niets is onmogelijk als je er 100% van je energie aan geeft.
'Track' jij het ook even niet meer?
Column Marianne van de Water | Koude acquisitie bijhouden
Ben je soms het spoor even bijster... tja het valt ook niet mee. Je wil graag zoveel vertellen aan de telefoon. Dat snap ik best. Ik wil graag een ervaring met je delen, inclusief een paar belangrijke lessen.
3 tips voor de branding van je onderneming
Column 99designs | Hoe haal ik alles uit mijn merk?
Het ontwikkelen van het merk achter je (kleine) onderneming omvat meer dan het kiezen van een logo en het bepalen van de kleuren van je huisstijl. Branding gaat over je product, je medewerkers en je klanten. Om al het mogelijke uit je merk te halen, volg je de volgende drie stappen.
Schrijf niet voor Google, schrijf voor mensen
Column Linda Krijns | Staar je niet blind op SEO
SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is belangrijk. Als je website niet goed vindbaar is besta je in de ogen van mensen immers niet. Goed omgaan met SEO is op zich niet ingewikkeld. Toch zie ik veel bedrijven ermee worstelen. Dat is vaak een kwestie van klok en klepel…
Projectnamen: maak ze serieus absurd
Column Joachim ter Haar | Hecht je niet aan naam concept
Vorige week gaf ik een workshop aan een bevlogen groep start-ups. De ondernemers hadden prachtige veelbelovende concepten met de meest uiteenlopende namen waar ze uren en soms dagen aan hadden besteed. Maar...
Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start
Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal
Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je business model moet gaan aanpassen, dat je niet de verkeerde compagnon moet uitzoeken, de juiste investeerders nodig hebt, kick-ass developers moet gaan vinden. Maar wat ze je niet vertellen ...
Een administratie opzetten, hoe begin je eraan?
Column | Wat kun je zelf en wat moet je uitbesteden?
Twee jaar geleden begon ik mijn online cupcake boetiek 'A Cup of Cake'. Cupcakes maken in alle soorten en maten, dat is mijn passie. Maar succesvol ondernemen houdt niet op bij een aantrekkelijke webshop. Een administratie bijhouden is óók belangrijk. Hoe begin je aan zoiets?