'Bedrijven doen te weinig met digitale klantgegevens'

Online klantgedrag van groot belang voor je strategie
Europese organisaties doen te weinig om waardevolle informatie te generen uit digitale klantgegevens. Via websites, apps en mobiele diensten stromen de gegevens van klanten en hun (koop)gedrag binnen bij bedrijven, maar dit wordt nog te weinig benut.
CRM, facturatie & projectmanagement in één tool
Klik hier
Probeer de gratis demo van Teamleader
Lees verder
Verbeter je klantrelatie
Klik hier
Lees het gratis whitepaper
Meer...
Leer je klant kennen met CRM
Klik hier
Lees het gratis whitepaper
Meer...
Dat blijkt uit een onderzoek van Oxford Economics onder 150 managers uit Nederland, Duitsland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.
 

Essentieel voor innovatie

59 procent van de bedrijven vindt de analyse van digitale klantgegevens essentieel voor de innovatie van het bedrijf. Toch is er nog veel te winnen in de vertaling hiervan naar een betere dienstverlening richting de klant. Slechts 33 procent van de ondervraagden denkt dat de digitale ervaring van de klant van 'hoge kwaliteit' is en maar 3 procent noemt dit 'excellent'.
 

Betere analyse

Bij veel ondernemingen is ook het analyseren van digitale data voor verbetering vatbaar. Slechts 24 procent van de Noord-Europese bedrijven geeft aan deze gegevens succesvol te verzamelen. En maar 17 procent hanteert een application programming interface (API) voor de analyse van het offline en online aankoopgedrag van klanten. Vaak is er gebrek aan personeel met de juiste digitale vaardigheden. Slechts 38 procent van de bedrijven heeft het bedrijfsmodel aangepast rond het inzetten van digitale klantinformatie.
 

Ken je klant (digitaal)

Om je klant echt te kennen en hem op maat te bedienen is het gebruik van digitale gegevens een uitgelezen kans. Ook voor het midden- en kleinbedrijf. Iedere klik, reactie of zoekopdracht op het wereldwijde web van een klant kan meer inzicht opleveren in zijn gedrag, voorkeur en verlangen. Analyse van deze data kan leiden tot een beter begrip, een snellere reactie en een succesvolle anticipatie op toekomstige wensen. Zo kun je vandaag al weten wat jouw klant morgen nodig heeft. Het juist inzetten van deze methode kan je bedrijf dus veel opleveren.

Lees meer hierover in het gratis whitepaper Customer Relationship Management.

Datamining: wat is het en hoe werkt het?

Ontdek trends in jouw klantgegevens
Verzuip je zowat in alle gegevens die je hebt van je klanten en leads? Dan wordt het tijd om datamining toe te passen op je bestanden. Door verbanden...

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten