Hoe kan ik klantgericht verkopen?

Welke informatie is interessant voor een klant?

03 mei 2011

Probeer te voorkomen dat je klant na een snel rondje 'googlen' precies dezelfde informatie vindt als die jij tijdens een verkoopgesprek geeft.

Als verkoper is het juist de kunst om net díe informatie te geven die interessant is voor de klant. Jij bent de aangewezen persoon om informatie te vertalen naar de klant. Wat zoekt de klant voor een product? Welke vragen heeft de klant over een product? Wat zijn de voor- en nadelen van een product? Op die vragen geef je een antwoord. Daardoor behaal je betere verkoopresultaten.

Om dat te leren, kun je de training ‘Verkoop en acquisitie’ volgen. Hierin leer je hoe je meer van jezelf in klantrelaties kunt leggen, om zo voor meer betrokkenheid te zorgen. Ook kun je leren hoe je je communicatieve vertaalslag kunt versterken. Je kunt je argumenten zo opbouwen dat ze precies gevormd zijn naar de klant.

Om dit te leren, oefen je tijdens de cursus van MKB Cursus & Training in de praktijk hoe je een gesprek begint en welke reacties je daarmee uitlokt.

Na deze training, kun je ook de vervolgtraining Verkoop en Acquisitie volgen. Daarin leer je je verkoopvaardigheden verder aanscherpen en kun je ervaringen uitwisselen met collageverkopers. Hiervoor stel je samen met de andere deelnemers het programma op. Daarvoor ontvang je van tevoren een vragenlijst. Deze training van twee dagdelen van ongeveer 2,5 uur is bestemd voor iedereen die eerder de training Verkoop en Acquisitie heeft gevolgd.