Marketing

Wat is nu precies cold calling of koude acquisitie?

Column Marianne van de Water | Nieuwe business

Wel, volgens Wikipedia het volgende: cold calling is een Engelse term die binnen de marketing, meer in het bijzonder de persoonlijke verkoop, refereert aan het benaderen van personen die nog geen relatie met de onderneming hebben.

02 augustus 2018

Maak van je site meer dan een verkoopbrochure

Column Linda Krijns | 3 tips voor een goede website

Iedere ondernemer die ik spreek wil eigenlijk hetzelfde: hoger in Google, meer bezoekers op de website en meer verkoop door diezelfde website. Als ik dan hun site bezoek, blijkt de praktijk vaak heel anders. Veel websites zijn namelijk veredelde verkoopbrochures waar het eigen aanbod centraal staat, niet de klant. Daarom 3 tips hoe je die saaie digitale brochure geleidelijk ombuigt naar een echte marketingmotor.

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kanalen.

02 augustus 2018

Liever nieuwe of trouwe klanten?

Column Bart Groothuis | (On)trouw loont (niet)

Hoe ga jij om met klanten die je al langer hebt? Beloon je trouwe klanten of zijn nieuwe klanten bij jou beter af dan klanten die je al jaren trouw zijn? Als je een ontrouwe krantenabonnee bent, ben je in ieder geval beter af. Vreemd toch?

02 augustus 2018

Uw onderscheid, uw goud

Column Gert-Jan van de Sanden

We gaan vandaag een héél moeilijk begrip toelichten. Althans dat vinden veel klanten van mij: Unique Selling Proposition, kortweg afgekort met USP. Een unique selling proposition is een factor die een product onderscheidt van zijn concurrenten, zoals bijvoorbeeld laagste kosten, hoogste kwaliteit of het enige product in zijn soort. Een USP kan worden gezien als ‘wat je hebt dat de concurrenten niet hebben of doen’.

02 augustus 2018

Verkopen met de GTNUV-regel

Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales

Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.

03 juli 2018

Hoe verbeter ik mijn retentie?

Zorg dat je klanten terugkeren | 5 tips

Nieuwe klanten werven is tijdrovend. Het loont dan ook om je meer te richten op het behoud van je bestaande klanten: retentie. Hoe zorg je er nu voor dat ze bij je blijven? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze van je blijven kopen?

14 juni 2018

Hoe gebruik ik media in mijn marketingstrategie?

Drie groepen media waarvan je gebruikmaakt

Als je over digitale marketing praat, dan denk je al snel aan betaalde reclames. Marketing op je eigen websites en free publicity via andere websites zien ondernemers nog weleens over het hoofd, terwijl een mix van allerlei mediagroepen je juist veel opleveren. Wat houden deze groepen in en hoe moet je ervan gebruikmaken?

14 juni 2018

3 manieren om geld te verdienen met online video

Van Adsense tot merchandising en events

Heb jij video’s die goed bekeken worden? Een YouTube-kanaal met veel abonnees? Daar kun je geld mee verdienen! Maar hoe doe je dat? Een paar tips.

14 juni 2018

Gratis weggeven kan je als ondernemer veel opleveren

Leer van App de Vakantiedokter van Zilveren Kruis

‘Gratis’ vinden veel ondernemers een vies woord. Je bedrijf kan niet groot worden als je dingen gratis weggeeft, denken velen. Maar niets is minder waar. Als je iets weggeeft, krijg je er veel voor terug.

14 juni 2018

Getoond 41 tot en met 50 van 208 totaal, er zijn meerdere pagina's