Marketing

3 tips voor de branding van je onderneming

Column 99designs | Hoe haal ik alles uit mijn merk?

Het ontwikkelen van het merk achter je (kleine) onderneming omvat meer dan het kiezen van een logo en het bepalen van de kleuren van je huisstijl. Branding gaat over je product, je medewerkers en je klanten. Om al het mogelijke uit je merk te halen, volg je de volgende drie stappen.

19 april 2018

Internationaal ondernemen? Laat je marketingboodschap vertalen!

Column Nathalie van Vianen | TVcN Tolk- en Vertaalcentrum Nederland

Om succesvol te zijn, moet een marketingboodschap de aandacht van jouw klanten trekken en hen effectief overtuigen dat zij jouw product of dienst nodig hebben, ook wanneer je over de grenzen wilt uitbreiden. Dan moet je je uitingen vertalen, maar dat is nog niet zo simpel. Wat in eigen land goed werkt, betekent niet zomaar dat het in een ander land ook werkt.

19 april 2018

Klagende klanten en onze hond Flip

Column Bart Groothuis | Omgaan met klachten

Het wil wel eens gebeuren dat we in ons gezin even niet zo goed op Flip hebben gelet en opeens - zo lijkt het - zit Flip te janken en te piepen bij de achterdeur. Het is duidelijk: Flip wil uitgelaten worden. En als we niet voldoen aan zijn ‘verzoek/klacht’ en dat gebeurt helaas ook wel eens, dan zitten we even later letterlijk met de 'shit'.

19 april 2018

Weekly Hangout: MVO als marketingmiddel

Hoe kun je MVO correct inzetten als marketinginstrument?

'Wij zijn groen!', 'Wij helpen de maatschappij!'. Bedrijven roepen het van de daken. Maar werkt dit ook? Zit de consument hierop te wachten? In onze wekelijkse uitzending van 28 januari spreken we over het inzetten van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) als marketinginstrument. Wat moet je wel en wat vooral niet doen?

19 april 2018

Onze hond Flip, klagende klanten en ‘opvoeden’

Column Bart Groothuis | Hond Flip deel 2

Mijn laatste column over onze piepende hond Flip, die nodig uitgelaten moet worden, en de vergelijking tussen Flip en ‘klagende klanten’ heeft nogal wat reacties opgeroepen. Hartelijk dank daarvoor.

19 april 2018

80-kilometerzone en klantgerichtheid

Column Bart Groothuis | Onbegrijpelijke procedures

Rijd je weleens met de auto over de A12 bij Utrecht? En neem je dan wel eens de parallelrijbaan in plaats van de hoofdrijbaan? Mooi. Dan is het je vast opgevallen dat, als je over die parallelrijbaan rijdt, je opeens maar 80 km/uur mag. En als je te hard rijdt, krijg je nog een bekeuring ook, want dat hele 80km-stuk hangt vol met camera’s van de trajectcontrole.

19 april 2018

Het maakt niet uit wat je zegt, het gaat om de 'smoel' die je er bij trekt

Column Bart Groothuis | Hoe kun je klanten overtuigen?

Ik herinner het me nog goed. Een consultancy-training zo'n twintig jaar geleden. We hadden net de één of andere nieuwe consultancytechniek aangeleerd gekregen en we werkten in groepjes van vijf onze opdracht uit. Om een uur of acht 's avonds zaten we er allemaal, na een hele dag training, wel 'doorheen'.

19 april 2018

Weekly Hangout: profiteer van het WK

Uitzending over oranje marketing in het mkb

Hoe kun je als mkb'er profiteren van het WK voetbal? Heeft het zin ook 'iets' te doen met oranje? Kun je opboksen tegen de acties van Albert Heijn, Bavaria en al die andere giganten? Een mkb-ondernemer en een marketingexpert vertellen over de zin en onzin van oranje marketing.

19 april 2018

Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?

Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen

Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.

19 april 2018

Hoeveel invloed heb jij op social media?

Lunchbijeenkomst in Utrecht: Klout

Sociale media zijn belangrijk voor de online reputatie van jouw bedrijf. Hoeveel autoriteit heb jij op Twitter, Facebook of LinkedIn? Tijdens deze lunchbijeenkomst leer je hoe je jouw invloed op social media kunt meten met Klout.

19 april 2018

Getoond 61 tot en met 70 van 208 totaal, er zijn meerdere pagina's