Hoeveel invloed heb jij op social media?
Lunchbijeenkomst in Utrecht: Klout
Sociale media zijn belangrijk voor de online reputatie van jouw bedrijf. Hoeveel autoriteit heb jij op Twitter, Facebook of LinkedIn? Tijdens deze lunchbijeenkomst leer je hoe je jouw invloed op social media kunt meten met Klout.
'De nieuwe generatie wil geen boor, maar een gat in de muur'
Harmen van Sprang (ShareNL) over delen en ondernemen
Auto’s, huizen, boormachines: deelplatformen springen als paddenstoelen uit de grond. Is het een tijdelijke trend of moeten ondernemers zich voorbereiden op een nieuwe economie? Harmen van Sprang van ShareNL denkt het laatste.
‘De Noor’ bestaat niet
Column Bart Groothuis | Jouw klant
Er zit iets meer tijd dan normaal tussen deze column en mijn vorige, dat komt omdat we (mijn vrouw en ik) op vakantie zijn geweest naar Noorwegen. Ik moet bekennen dat ik me nauwelijks had voorbereid op onze vakantie en als ik dacht aan ‘de Noor’, dan had ik een beeld van de Noorse man en Noorse vrouw in mijn hoofd.
Alleen (maar) bellen?
Column Marianne van de Water | Acquisitie: de hele dag bellen?
Soms vragen mensen aan me of het niet eenzaam is, zo’n hele dag alleen aan de telefoon? Nee, niets minder waar, ik heb ontzettend leuke gesprekken krijg een kick van de juiste mensen getraceerd te hebben en de vlag gaat uit bij een afspraak.
Hoe bereik je heel veel mensen op Facebook?
Koen Droste van Upcoming.nl geeft zijn geheimen prijs
Ken je Upcoming.nl? Deze site publiceert lijstjes, zo'n acht per dag. De website bestaat pas anderhalf jaar en bereikt nu al 900.000 unieke bezoekers per maand, vooral omdat de lijstjes massaal gedeeld worden op social media. De makers lijken dus het geheim in handen te hebben voor het produceren van extreem virale berichten.
Vertel je klant jouw verhaal
Column Bella Arzt | Storytelling
Vertellen waar jij goed in bent als ondernemer is best lastig. Tijdens de Week van de Ondernemer in Groningen ontdekte Bella Arzt waarom storytelling belangrijk is en hoe je op een mooie manier kunt vertellen over jouw specialiteiten.
Ondernemers werven klanten met mobiele app
Interview met ondernemers Jord Cuiper en Coen van der Zalm
Jord Cuiper is oprichter van Fanly: een mobiele app waarmee ondernemers klanten kunnen belonen als zij hun winkel bezoeken of aanbevelen bij vrienden. In een interview vertellen Cuiper en winkelier Coen van der Zalm wat er zo handig is aan Fanly. Bekijk de video.
Summertime in Acquisitieland
Column Marianne van de Water | Koude acquisitie in vakantieperiodes
De avonden worden langer en trouwens…de langste avond hebben we alweer gehad. Het is ‘medio’ juni. Sterker nog het is alweer 21 juni geweest. De zomer is op de kalender definitief aangebroken!
Weekly Hangout: Profiteren van oranjesucces
Marketing | Hoe kun je als mkb'er inhaken op het WK?
Wat er ook gebeurt deze week, Nederland beleeft een prachtig WK. Ook bedrijven profiteren van het succes van oranje in Brazilië. Welke marketingacties zijn succesvol en hoe kun jij last-minute inhaken op een eventuele WK-titel van oranje? Een video-interview met expert Sander Mallie.
Klanten verleiden
Column Bella Artz | Inspelen op de wens van de klant
Merken jullie ook dat je in de vakantie automatisch dingen signaleert die met je werk te maken hebben? Tijdens de wandelweek met mijn partner in Oostenrijk lette ik onbewust op klantenwerving, presentatie en verdienmodellen van restaurants. Reuze interessant! Eén restaurantconcept vond ik heel doordacht: Ginger ’n Gin in Bad Gastein. Zij verleiden klanten door in te spelen op een trend en geven er hun eigen draai aan.