Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Managen van verwachtingen

Column Bart Groothuis | Dikke dijen

Pas geleden kreeg ik rond een uur of elf de volgende mail: De training ‘omgaan met teleurstellingen’ gaat vanmiddag helaas niet door….

19 april 2018

Wegens vakantie gesloten

Column Bart Groothuis | En nu?

Begin augustus bedenk ik me dat ik mijn zomer-Staatsloterij-strategie, net als in juli, ook deze maand ga voortzetten. Ik ben geen ‘vaste’ loterijspeler, maar een paar keer per jaar vind ik het leuk mee te doen. Eigenlijk moet ik die zomerstrategie natuurlijk niet met jullie delen, maar och, ik reken er op dat jullie hem volgend jaar wel weer vergeten zullen zijn.

19 april 2018

JT Foxx over branding en marketing

Serial entrepreneur over de sleutel tot succes

"Nederland loopt qua marketing en branding ongeveer drie jaar achter op de VS." Aan het woord is JT Foxx, serial entrepreneur. Foxx komt al een jaar regelmatig in Nederland, dat hij gebruikt als tussenstop voor zijn reizen naar andere landen in de wereld. In september geeft hij hier weer een lezing.

19 april 2018

Assumption is the mother of all fuck-ups

Column Bart Groothuis | Geen aannames

Kijk voor je verder leest eerst eens naar onderstaand filmpje….

19 april 2018

De Trolley in Arnhem

Column Bart Groothuis | Klantbinding

Pas geleden was ik voor zaken in Arnhem. Meestal doe ik zoiets met de auto, maar omdat die voor een onderhoudsbeurt bij de garage was, nam ik deze keer het openbaar vervoer. Eerst met de trein naar Arnhem en daarna verder met de Trolley.

19 april 2018

Weekly Hangout: M-commerce

Rabobank specialist Erik de Deugd vertelt

E-commerce is alweer 'uit' en M-commerce is 'in'. Hoe ga je als ondernemer met de tijd mee? M-commerce specialist Erik de Deugd weet er het fijne wel van en vertelt in een Google Hangout wat je met M-commerce precies kunt doen.

19 april 2018

Hoe verras ik mijn klant?

Vlog Nanette van Wezel

Je klant verrassen. Hoe doe je dat, en wat levert het eigenlijk op? In nog geen 2 minuten vertelt ondernemerscoach Nanette van Wezel het in haar tweede vlog in de serie 'Aan Nanettes keukentafel'.

19 april 2018

Nieuw mobieltje

Column Bart Groothuis | Service is essentieel

Afgelopen weekend wilde mijn zoon van zeventien graag dat ik met hem mee zou gaan om een nieuw mobieltje te kopen. Hij doet het al jaren met afdankertjes van zijn oudere zussen en nu wilde hij ‘een echte moderne smartphone’ aanschaffen.

19 april 2018

Vreemde Sinterklaasliedjes en riedeltjes in je hoofd

Column Bart Groothuis | De klant wil geen ‘riedeltjes’

Misschien herken je het wel, zo rond deze tijd van het jaar: Je zit in de auto en ineens heb je een Sinterklaasliedje in je hoofd. Pas geleden zat ik ineens 'hoor wie klopt daar kinderen' te galmen in de auto.

19 april 2018

Je kop stoten aan een open deur

Column Bart Groothuis | Creëer een band met je klant

Vorige week gaf ik voor een grote groep projectleiders een korte workshop van twee uur over mijn nieuwste boek ‘Creëer een band met je klant’. In de zaal zit Fred, een ex-collega van me. Hij heeft een grappige loopbaancarrière doorlopen.

19 april 2018

Getoond 101 tot en met 110 van 156 totaal, er zijn meerdere pagina's