“Digitalisering zorgt voor nieuw perspectief op branding”
Column Tamara Wouda | 3 tips om de nieuwe consument te bereiken
Consumenten worden steeds vernuftiger als het aankomt op technologische ontwikkelingen. Ze hebben vaak meerdere apparaten met internettoegang en zijn dankzij mainstream en social media meer betrokken bij merken en beter op de hoogte van de laatste tech-trends. Het gevolg: een nieuw soort consument, waar jij je als ondernemer op moet aanpassen.
Marketing: speel in op de actualiteit
Ondernemers aan het woord
Feestdagen, zakelijke beurzen, grote sportevenementen, nieuws. Hoe stem je je marketing-acties af op de actualiteit? Ondernemers vertellen over hun ervaringen en methodes in deze aflevering van MKBTV.
5 social media tips van KLM voor jou
Succesvol worden op social media
Je zou het niet zeggen met hun miljoenen volgers op Twitter en Facebook, maar ook vliegtuigmaatschappij KLM is ooit klein begonnen op social media. Wat heeft dit bedrijf gedaan om zo groot te worden op social en die alom bejubelde strategie te ontwikkelen? Manager Social Media Karlijn Vogel-Meijer deelt op de Webwinkel Vakdagen 5 tips met jou.
Infographic: Branding van je bedrijf in 8 stappen
Nog even en iedereen wil zakendoen met jou!
Hoe doe je dat: je merk, je onderneming goed in de markt zetten? Zorgen dat - het liefst - íedereen jouw bedrijf kent en er graag zaken mee doet? In deze infographic het antwoord.
Een goed bedrijfsverhaal
Ondernemers over storytelling
Hoe vertel jij het verhaal over jouw bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat deze goed overkomt? Ondernemers vertellen over hun ervaring met storytelling.
'Opsokkelen'
Column Bart Groothus | Slimme marketing
Tijdens mijn trainingen merk ik dat veel mensen het begrip ‘Opsokkelen’ niet alleen niet kennen, maar ‘het opsokkelen’ ook niet toepassen. Ik zal het even uitleggen.
Ik ben er even niet...
Column Marianne van de Water | Smoesjes
Een greep uit de antwoorden die ik de afgelopen jaren hoorde als uitvluchten met betrekking tot koude acquisitie. Wellicht herken je ze?
Creatieve acties maken klandizie
Win-win-tips dankzij golfuitje Pitch&Putt
Altijd leuk: een middagje pitchen en putten als familie-uitje. Plezier is immers vaak een optelsom van ontspanning, beweging en buiten. Misschien dat je juist vanuit zo’n gezellige setting oog hebt voor de service die je ondergaat. Zeker als het een onderscheidend concept is, biedt een actieve kijk op de dienstverlening ‘ons ondernemers’ de nodige inspiratie. Ach ja noem het maar beroepsdeformatie. Van een beproeft recept leer je toch alleen maar? Of mist Pitch&Putt hier toch onverwacht een paar holes? Tijd voor actie!
Klachten: een kans op meer tevreden klanten
Column Bart Groothuis | Goede klantenservice
Klachtenafhandeling door een klantenservice…. Je zou toch denken dat bedrijven anno 2015 wel weten hoe dat moet, namelijk de klacht vooral zien als een kans om een eerst ontevreden klant om te vormen tot een heel tevreden klant. Nou nee hoor, neem een telecombedrijf als Telfort. Zij bakken er helemaal niets van. Terwijl het toch echt niet zo heel ingewikkeld is.
Vier vrouwelijke ondernemers over persoonlijke dromen
MKB Radiocafé 28 mei 2015
De enige echte ondernemerstalkshow gaat ook deze week weer door het leven onder de titel MKB RadioCafé. De stamtafel zit weer vol met sprankelende gasten, vol persoonlijke verhalen over hun eigen dromen. En bedrijfsvoering.