Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Zaai vandaag en oogst morgen

Marketing desk

Column Bart Groothuis | Klantvriendelijkheid

In onze krant staat een leuk artikel over een groep van wel 4500 werknemers van een Chinese onderneming die zijn medewerkers trakteert op een weekendje uit, onder andere naar het Nederlandse ...lees verder

19 april 2018

Hoe maak ik mijn Facebookpagina succesvol?

Marketing desk

6 tips om je concurrentie voor te blijven

Iedereen heeft tegenwoordig wel een Facebookaccount, zo ook jouw doelgroep. Voor jou dus de perfecte manier om je (potentiële) klant te benaderen én binden. Deze 6 tips kun je gebruiken om h ...lees verder

19 april 2018

Hoe maak ik een logo?

Marketing desk

Op zoek naar de perfecte match

Je eigen logo laten ontwerpen: hoe doe je dat? Je wilt iets dat bij je past en er professioneel uitziet, maar je bent zelf waarschijnlijk geen vormgever. Waar moet je ontwerp aan voldoen om ...lees verder

19 april 2018

Auditieve illusie

Marketing desk

Column Bart Groothuis | Geloof niet alles dat je hoort

Ben jij bekend met een Shepard toon? Je hoort een alsmaar dalende of stijgende toon. Tenminste, zo klinkt het, wat een toon kan natuurlijk niet alsmaar blijven dalen. Je moet dus niet alles ...lees verder

19 april 2018

Presentatie: a new shopper DNA

Marketing desk

Door gedragsdeskundige Ken Hughes

Shopping Today organiseert op 24 september een presentatie over het nieuwe koopgedrag van consumenten. Hoofdspreker is gedragsdeskundige Ken Hughes. ...lees verder

19 april 2018

Betrouwbaarheid is het fundament van een relatie

Marketing desk

Column Bart Groothuis | 'Dit is complete onzin'

Wij hebben bij ons thuis op het toilet de Quest scheurkalender hangen. Met veel plezier lees ik iedere dag een wetenschappelijke wetenswaardigheid. Soms over chemie, soms over politiek, soms ...lees verder

19 april 2018

Schrijf niet voor Google, schrijf voor mensen

Marketing desk

Column Linda Krijns | Staar je niet blind op SEO

SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is belangrijk. Als je website niet goed vindbaar is besta je in de ogen van mensen immers niet. Goed omgaan met SEO is op zich niet ingewikkeld. Toch zie ...lees verder

19 april 2018

Kun je beter offline of online adverteren voor je webwinkel?

Marketing desk

De voor- en nadelen | Column Nils Zuidema

Je zet je webshop online en de klanten stromen vanzelf binnen. Was het maar zo makkelijk. Er zijn talloze webwinkels te vinden op het internet, die helaas allemaal strijden om bezoekers. Doo ...lees verder

19 april 2018

Een nieuwe naam in 5 stappen

Marketing desk

Column Joachim ter Haar | Op zoek naar de juiste naam

Naamgeving is niet het bedenken van die ene perfecte hippe naam. Naamgeving is een proces, waarin zorgvuldig alle factoren en mogelijkheden worden afgewogen om tot de beste oplossing te kome ...lees verder

19 april 2018

‘Relevantie’, het nieuwe toverwoord om in beeld te zijn

Marketing desk

Column Gert-Jan van de Sanden | Snel bereik en vertoningen

Veel van mijn klanten willen graag zoveel mogelijk bereik bij hun reclame-inspanningen. Oplagecijfers van advertentie/print media, vertoningsscores bij online-media en kijk- en luistercijfer ...lees verder

19 april 2018

Getoond 121 tot en met 130 van 156 totaal, er zijn meerdere pagina's